SME

Kde bude, tam bude...budúcnosť ako z rozprávky

Spoločnosť Lidl Slovenská republika investovala od svojho vzniku do spoločensky zodpovedných projektov viac ako 9 500 000 eur.

Ako líder na trhu s potravinami razí Lidl Slovenská republika filozofiu, že trvalá udržateľnosť nie je iba o filantropii, ale o zodpovednom a etickom prístupe v každodennom biznise. O tom, ako sa Lidlu v tomto smere darí, si môžete prečítať nižšie.

PLASTA LA VISTA!

V rámci stratégie spoločenskej zodpovednosti si spoločnosť Lidl stanovila dve hlavné línie – deti a ich zdravie, a životné prostredie. Obom týmto oblastiam sa firma venuje nielen prostredníctvom svojich CSR projektov, ale tiež konkrétnymi opatreniami v rámci tvorby sortimentu. Firma tiež reaguje na stále viac rezonujúcu tému redukcie plastov. „Nie je nám jedno, v akom svete žijeme my a v akom budú žiť naše deti. Nechceme, aby obrazom budúcnosti boli rieky plné plastov a stále sa plniace skládky nerecyklovateľných obalov. Zároveň však plasty nepovažujeme za nepriateľa. Sme si vedomí ich významu z hľadiska zachovania kvality a prevencie plytvania s potravinami,“ vysvetľuje Zuzana Sobotová, vedúca oddelenia CSR koordinácie, Lidl Slovenská republika.

Firma má v oblasti plastov nastavenú jasnú stratégiu a dlhodobé ciele. Do roku 2025 chce znížiť používanie plastov vo svojom podnikaní o 25 % a zároveň zabezpečiť 100 % recyklovateľnosť plastových obalov svojich vlastných značiek. Tam kde je to možné, Lidl plasty redukuje alebo ich nahrádza ekologickejšími alternatívami. V tomto smere diskontný reťazec odstránil z predaja najtenšie igelitky, zmenšil obaly pracích gélov, orechov a sušených plodov a namiesto jednorazového plastového riadu ponúkol zákazníkom udržateľnejšie možnosti. Medzi najnovšie kroky Lidlu v tejto oblasti patrí aj úprava obalových fólií pri PET fľašiach nealkoholických nápojov vlastnej značky, LUPILU plienkach a hranolkách a nahradenie plastovej paličky pri vatových tyčinkách za papierovú. Diskontný reťazec týmito krokmi ročne odbremení životné prostredie až o 420 ton plastu.

Spoločnosť Lidl si zároveň uvedomuje, že obaly sú dôležitou súčasťou jej každodenného fungovania a že vďaka nim zákazníci nájdu na pultoch potraviny vždy čerstvé a hygienicky bezpečné. Tam kde plasty nie je možné odstrániť alebo nahradiť, firma zdôrazňuje ich recykláciu. „Každý odpad je odpadom len vtedy, ak ho už ďalej nevieme využiť. V Lidli hľadáme možnosti ako uzavrieť životný cyklus plastov a vytvárame stále väčší priestor pre inovácie a princípy cirkulárnej ekonomiky,“ dodáva Zuzana Sobotová. V duchu hesla „walk the talk“ spoločnosť Lidl tiež recykluje všetky obalové materiály, ktoré zostávajú v jej logistických centrách a predajniach – papier, kartón, fólie, sklo, plast, batérie či drevo. Za posledný obchodný rok išlo o viac ako 22 000 ton materiálov, z toho plasty tvorili približne 800 ton. Firma v rámci ekológie vzdeláva aj svojich zamestnancov a zákazníkov. Zamestnancov v administratíve a v skladoch motivuje k triedeniu odpadu prostredníctvom špeciálnych košov v ich zázemiach a kuchynkách a tiež napríklad nahradením plastových fliaš s minerálnou vodou za sklenené džbány. Počas slávnostných eventov k otvoreniu ihrísk Žihadielko v roku 2019, ktorých sa zúčastnili desiatky tisíc ľudí, Lidl ponúkol účastníkom iba kompostovateľný a recyklovateľný riad a pripravil pre deti mnoho aktivít s ekologickou tematikou. Deti si tak napríklad mohli vyrobiť peňaženky z tetrapackov či zvieratká z obalov na vajíčka a naučiť sa, čo patrí do žltého či hnedého kontajnera.

NOVÁ ÉRA BEZ PAPIERA

Na výrobu jednej tony papiera sú potrebné dve až tri tony dreva a obrovské množstvo vody a elektrickej energie. Za posledných 40 rokov sa spotreba papiera vo svete zvýšila až o 400 %, čo má za následok obrovské odlesňovanie, znečistenie ovzdušia i vodných tokov. Spoločnosť Lidl sa rozhodla voči tomuto trendu bojovať a v duchu hesla „nie všetko musí byť na papieri“ prijíma viaceré konkrétne opatrenia. Za posledný rok firma v tomto smere optimalizovala veľkosť svojich letákov a tiež zrušila ich distribúciu približne v tretine regiónov Slovenska. „Na ročnej báze vďaka týmto krokom ušetríme viac ako 2 300 ton papiera. Množstvo letákov plánujeme ďalej znižovať, a preto našich zákazníkov motivujeme k odoberaniu elektronických newslettrov, sledovaniu ponúk na našej webovej stránke www.lidl.sk, prostredníctvom www.lidl-shop.sk alebo Chatbot-a, na facebookom profile či v aplikácii,“ vysvetľuje Z. Sobotová.

Lidl presadzuje paperless politiku aj vo svojej internej komunikácii a procesoch. Mnoho interných dokumentov, ktoré boli pôvodne v papierovej forme, firma pretvára do elektronickej podoby. Ide napríklad o výplatné pásky či žiadosť o dovolenku. Všetky dôležité informácie sú zamestnancom komunikované prostredníctvom intranetu, e-mailových newslettrov a digitálnych vývesiek. Vo firme je prednastavená obojstranná tlač dokumentov a biely papier by ste v nej hľadali iba márne. Zamestnanci Lidlu majú totiž k dispozícii iba recyklovaný certifikovaný papier.

Spoločnosť Lidl tiež pozerá na druhú stranu problému, a to na obnovu odlesnených území. Firma si uvedomuje význam lesov v klimatickom systéme našej planéty a tiež pri zmierňovaní následkov klimatickej zmeny. Preto od roku 2012 prispieva k obnove kalamitou zničených území v Tatrách a vďaka projektu Voda pre stromy a podpore svojich zákazníkov vysadila na Slovensku viac ako 1000 000 stromčekov.

KVALITA NADOVŠETKO

„Sledujeme aktuálny spoločenský rozvoj a štúdium nových poznatkov z oblasti zdravotníctva, vedy či techniky je nielen naše hobby, ale aj povinnosť. Ako jeden z najväčších predajcov potravín na Slovensku cítime obrovskú zodpovednosť poskytovať svojim zákazníkom vysokokvalitné a bezpečné potraviny s pozitívnym dopadom na zdravie každého z nás. Všetky naše záväzky v tomto smere verejne deklarujeme v našom Stanovisku k zdravej výžive, ktoré je výsledkom spoločných rozhodnutí a hľadaní riešení, pri ktorých nám výrazne pomohli naši zákazníci a dodávatelia,“ vysvetľuje Zuzana Sobotová. Spoločnosť Lidl sa v rámci zdravej výživy zaviazala znížiť priemerné množstvo pridaného cukru a soli vo výrobkoch vlastných značiek o 25 % do roku 2025. V prípade cukru ide najmä o raňajkové cereálie, dezerty, sladké pečivo, nealkoholické nápoje, jogurty či zmrzlinu. Príkladom úspešnej redukcie cukru je jahodový jogurt Pilos Active, kde zvýšením podielu ovocnej zložky Lidl zredukoval cukor až o 14 %. Firma týmito krokmi reaguje na stále rastúci počet liečených pacientov s diagnózou diabetu mellitus, ktorých počet na Slovensku za posledných 10 rokov vzrástol o 5 %. Znižovanie podielu soli v produktoch je zase dôležitým krokom v rámci prevencie vysokého krvného tlaku či kardiovaskulárnychochorení. V tomto smere sa Lidl sústredí napríklad na chlieb a pečivo z dopekania, mäso a údeniny, hotové jedlá a pizze, polievky, snacky a čipsy. Napríklad v prípade salámovej pizze Trattoria Alfredo diskontný reťazec za 10 rokov zredukoval objem soli až o 30 %.

Spoločnosť Lidl sa venuje nielen vytváraniu zdravších alternatív produktov svojich vlastných značiek, ale tiež k eliminácii zdravotných rizík, ktoré spôsobujú nežiaduce látky v potravinách, akými sú napríklad akrylamid, pyrolyzidínalkaloid alebo zvyšky minerálnych olejov. „Pre výrobky vlastných značiek sme sa v rámci nežiaducich látok zaviazali dodržiavať ešte prísnejšie limity, ako stanovuje legislatíva,“ dovysvetľuje Z. Sobotová. Dôkazom sú napríklad pekárenské výrobky, ktoré
dnes bežne obsahujú viacero emulgátorov a iných prídavných látok známych ako „éčka“. Lidl aj v tejto oblasti dokazuje, že sa to dá aj inak. V obchodnom roku 2018 firma zaradila do ponuky bezéčkový rožok, ktorý ako prvý potravinársky reťazec na Slovensku ponúka vo všetkých svojich 137 predajniach. „Náš bezéčkový jednorožtek, ktorý vychádza z tradičných receptúr starých mám, je nielen mäkučký a chutný, ale tiež vyrobený z poctivých prírodných surovín. Za posledné obdobie k nemu pribudol tiež bezéčkový konzumný chlieb a kváskový pšeničný chlieb z čistého kvásku,“ doplnila Z. Sobotová.

ZODPOVEDNE A TRANSPARENTNE

Spoločnosť Lidl sa zaviazala, že každý rok bude svojich partnerov a zákazníkov informovať, aké výsledky dosiahla pri napĺňaní svojich cieľov a záväzkov v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Preto už druhý rok vydala komplexnú Správu o trvalej udržateľnosti, ktorá je zhotovená podľa medzinárodnej metodiky GRI Sustainability Reporting Standards.
Táto správa je spolu so všetkými aktuálnymi CSR informáciami zverejnená na špeciálnej webovej stránke spoločnosti www.spolocenskazodpovednost.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 743
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 374
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 428
  4. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 017
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 899
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 676
  7. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 502
  8. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 3 208
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Metropolis púta pozornosť svojím vzhľadom v tvare písmena M, ale aj tým najvyšším štandardom bývania a služieb.


INZERCIA 13 h

Časopis Ona vie s návodmi na výrobu vlastných tašiek a kabeliek je už v predaji.


INZERCIA 13 h

Hlavné výzvy pre modernizáciu výučby cirkulárnej ekonomiky na vysokých školách.


INZERCIA 13 h
SkryťZatvoriť reklamu