SME

Chlebodarca zmenil život siedmim rodinám

BILLA ľuďom štartuje druhý ročník charitatívneho projektu.

(Zdroj: BILLA)

Chlieb ako symbol domova sa pred rokom zhmotnil do charitatívneho projektu CHLEBODARCA. Spoločnosť BILLA vďaka svojim zákazníkom venovala jeden cent z každého predaného chleba na pomoc tým, ktorí na ňu sú odkázaní. Spoločne s občianskym združením BILLA ľuďom tak zlepšili životné podmienky 33 ľuďom z rôznych kútov Slovenska. V ďalšom ročníku projektu bude podporený dvojnásobný počet rodín a tie sa budú môcť prihlasovať aj samy prostredníctvom online formulára.

Cieľom projektu CHLEBODARCA je skvalitniť život rodinám, ktoré musia čeliť nepriaznivému osudu. Počas prvého ročníka navštívili zástupcovia reťazca spoločne s partnermi sedem rodín od Oravy cez Banskú Bystricu, Rožňavu až po Michalovce. "Na úvod sme si stanovili menší cieľ, aby sme mali istotu, že ho vieme zodpovedne naplniť. Logisticky, časovo i komunikačne. Za rodinami sme chodili osobne a o každej z nich vieme, ako sa jej teraz darí. Okrem hmotnej pomoci sme im venovali aj náš úprimný záujem, Chlebodarcom žila a žije celá BILLA," hodnotí prvý ročník Tomáš Staňo, predseda predstavenstva o. z. BILLA ľuďom a finančný riaditeľ spoločnosti BILLA. Keďže odozvy boli priaznivé aj medzi zákazníkmi, BILLA sa rozhodla, že v druhom ročníku pomoc zdvojnásobí. "Úvodný ročník ukázal, že sme zvládli zabezpečiť pomoc siedmim rodinám. V druhom ročníku dvíhame latku a radi by sme podporili dvanásť rodín v núdzi," dopĺňa T. Staňo. Pomoc bude aj naďalej pozostávať z finančnej a potravinovej časti. Každá rodina dostáva financie na konkrétne účely a zároveň potravinovú kartu na celoročný nákup potravín v sieti BILLA.

Na transparentné využitie financií dohliada partner projektu, Nadácia Pontis, ktorá dlhodobo motivuje jednotlivcov, ale i firmy k spoločenskej zodpovednosti a k pomoci druhým. "Počas celého roka sme dbali na to, aby rodiny hospodárili rozumne a poskytnutú pomoc skutočne využili na to, na čo ju potrebujú. Pomáhali sme napríklad rodine so zavedením pitnej vody do domu, rodine s osvojenými deťmi s opravou zatekajúcej strechy, či talentovanej nevidiacej opernej speváčke so zabezpečením štúdia v zahraničí," menuje Martina Čápová z Nadácie Pontis. Aj vďaka zákazníkom reťazca, ktorí si v jeho predajniach počas roka kúpili chlieb, sa výrazne zlepšili životné podmienky minimálne 33 ľuďom, ktorých CHLEBODARCA priamo zasiahol.

Okrem financií a potravín dostala každá rodina aj pravidelný prísun pekárenských výrobkov od ďalšieho partnera, pekární Penam Slovakia. "Od začiatku sme vedeli, že chceme rodinám pomôcť. Každý týždeň sme dovážali chlieb, pečivo a rôzne pekárenské výrobky prispôsobené na mieru jednak počtu osôb v rodinách, ale aj ich špeciálnym potrebám. V jednej rodine je chlapec celiatik, ten sa tešil špeciálnym bezlepkovým výrobkom, ktoré si v takom množstve nemohol často dopriať. Naši zamestnanci sa do rodín radi vracali a tie ich vždy srdečne vítali," hovorí Vladislav Baričák, manažér pekárenskej divízie Penam Slovakia. V pomoci rodinám budú pekárne pokračovať aj naďalej, v prípade záujmu sú pripravení ponúknuť aj prácu v niektorej zo svojich prevádzok.

Novinkou druhého ročníka projektu CHLEBODARCA je okrem dvojnásobného počtu podporených rodín aj možnosť zapojenia verejnosti. "Chceme dať našim zákazníkom možnosť, aby aj oni sami odporučili projekt rodine, o ktorej vedia, že potrebuje pomoc. Či už trpí dlhodobo núdzou, alebo sa jej akútne niečo prihodilo. Preto sme spolu s Nadáciou Pontis pripravili online prihlasovací formulár, ktorý rodiny môžu vyplniť a dostanú sa tak do výberu," doplňuje T. Staňo. Formulár bude pripravený a spustený od januára.

Všetky príbehy rodín, videá z ich návštev, ako aj online prihlasovací formulár aktívny od januára nájdete na stránke www.chlebodarca.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 211
  2. Každý piaty zomrie 9 158
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 780
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 6 401
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 812
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 510
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 696
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy na ulici Eliáša Lániho v Bytči „EDUVITAL strecha“.


2 h

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 12 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 12 h
SkryťZatvoriť reklamu