SME
Sobota, 18. január, 2020 | Meniny má Bohdana
INZERCIA

Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?

Vďaka ním je možné využívať menej energie a tým šetriť životné prostredie.

Touto cestou sa vydal aj obchodný reťazec Kaufland. Svojimi zelenými predajňami v praxi dokazuje, čo všetko sa dá spraviť, keď sa chce, a je jasným príkladom toho, ako pretaviť slová o zodpovednosti na reálne činy.

Teplo vytvorené z chladu

Žiadny vykurovací olej, plyn či nafta. Reťazec už v roku 2013 otvoril prvú predajňu, v ktorej nie je nutné využívať na kúrenie prírodné zdroje, a odvtedy je táto technológia stavebným štandardom. Priestory sú vykurované pomocou rekuperácie, čiže takmer výlučne odpadovým teplom z chladiacich zariadení. Za jeden rok sa takto dokáže usporiť na vykurovaní 8,1 milióna kWh a na emisiách CO2 ušetriť 1 639 ton. Takéto množstvo vyprodukuje ročne približne 315 rodinných domov so štvorčlennou rodinou. Zákazníci tak jednoducho nakupujú v prostredí, ktoré je ekologické.

Zamerané na recykláciu

Kaufland sa snaží v ekologických otázkach motivovať aj svojich zákazníkov, a rovnako je to aj v prípade recyklácie. Priestor na separovanie odpadu je vytvorený v každej predajni. Zákazníci aj zamestnanci majú možnosť recyklovať papier, plastové fólie, elektroodpad, batérie a žiarovky. Pri vybraných predajniach sú dokonca dostupné zberné nádoby na použitý kuchynský olej.

Svietiť sa dá aj šetrne

Kaufland si na to posvietil, a to doslova. S ohľadom na planétu pristupoval aj pri výbere osvetlenia. Všetky novootvorené a zmodernizované prevádzky sú totiž vybavené výlučne LED osvetlením. LED žiarovky majú dlhšiu životnosť ako tie bežné, spotrebujú výrazne menej energie a produkujú menej emisií CO2. Postupne pridáva reťazec takéto osvetlenie aj na parkovacie plochy a vedľajšie priestory.

„Je pre nás veľmi dôležité zavádzať ekologické opatrenia všade tam, kde je to možné. Pretože pokiaľ chceme, aby sa ekologicky správali naši zákazníci, musíme byť sami vzorom. Rozhodujú len činy,“ vysvetľuje hovorkyňa spoločnosti Kaufland Lucia Langová.

A perlička na záver: vedeli ste, že aj letáky Kaufland sú 100 % recyklovateľné a nesú certifikát FSC? FSC (Forest Stewardship Council) označuje výrobky zo zodpovedného lesného hospodárstva a garantuje šetrnú ťažbu lesného dreva. Reťazec môže ísť svojimi eko aktivitami rozhodne príkladom a vy budete pri najbližšej príležitosti možno nakupovať s o niečo lepším pocitom.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,5 miliónov čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s

McDonald´s ešte koncom minulého roku otvoril svoju 32. reštauráciu na území Slovenska.

Tlačové správy

Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú

Súkromná stredná odborná škola Duálna akadémia uvedie v tomto roku do pracovného života prvých maturantov.