SME
Streda, 1. apríl, 2020 | Meniny má Hugo
INZERCIA

Nestarnú, ale dozrievajú

Objavili sme pre vás inšpiratívnych slovenských mužov, o ktorých ste možno nepočuli, a predsa stojí za to sa s nimi zoznámiť.

Lukáš Fabo, digital manažér

Pochádza z Bratislavy, vyštudoval Bankovní Institut VŠ Praha, dnes žije a podniká v Bratislave, je majiteľom digitálnej reklamnej agentúry, najväčším dovozcom vín bez histamínu na Slovensku a zároveň spolumajiteľom firmy na výrobu prírodnej organickej kozmetiky v Čechách.

  • Na začiatku bolo:

Od detstva som bol dieťa, čo neobsedelo na jednom mieste. Neustále som vymýšľal čo vyrobím, alebo čo sa naučím. Skúšal som viacero športov, no všetko ma ťahalo k umeniu. Veľa som maľoval, experimentoval s výtvarnými technikami a sledoval veľkých umelcov, od ktorých som sa učil. K maľbe sa pridalo štúdium hudby a hudobné nástroje, ktoré na určitú etapu môjho života vystriedali kreslenie.

  • Môj príbeh:

Ako som už spomínal, na začiatku bola moja vášeň tvoriť. Človek si ani neuvedomuje, že proces učenia a formovania začína už v detstve. Po štúdiu som začal pracovať ako programátor v medzinárodnej korporácii, no veľmi rýchlo som zistil, že mi to nestačí a chýba mi kreativita. Dňom i nocou som na sebe pracoval a vracal sa späť ku kresleniu, no teraz už digitálnemu. Našťastie si to všimli aj v mojej práci a prijali ma na pozíciu grafického dizajnéra, kde som veľmi rýchlo dostal priestor pracovať na medzinárodných projektoch. Bola to výborná skúsenosť a najmä som sa musel rýchlo prispôsobiť prostrediu. Zrazu som pracoval s tímom v Amerike a tvorili sme novú korporátnu identitu môjho zamestnávateľa. No ako to býva, keď vás práca napĺňa, chcete čoraz viac. Sníval som o tvorení reklám, ktoré bude poznať svet. Prestúpil som teda do reklamnej agentúry, kde si ma pod svoje krídla zobral kreatívny riaditeľ. Hoci bol na začiatku tvrdý, stále posúval moje hranice a učil ma. Z nadriadeného sa stal môj mentor a neskôr kamarát. Po 4 rokoch v agentúre prišiel čas dozrievania.

  • Čas dozrievania:

Odchádzal som z agentúry s tým, že neviem kde začať, ako začať a či vôbec prežijem ďalší mesiac. Bolo to všetko alebo nič. Od prvého dňa som si nemohol dovoliť vydýchnuť alebo spomaliť. Hľadal som zákazky, kde sa dalo. V tom istom období ukončili prácu aj moji traja najbližší priatelia a pripojili sa ku mne. Zrazu som v tom nebol sám, no na druhej strane je to už záväzok a zodpovednosť. Už sa nemôžete postaviť a odísť ☺ Cesta nebola vôbec ľahká, prvé roky boli naozaj stresujúce a komplikované. Pracovať do hlbokej noci 7 dní v týždni bola nutnosť, ktorú som musel podstúpiť no vedel som, že na konci dosiahneme úspech.

V súčasnosti po 7 rokoch si už môžem povedať, že tá horská dráha stála za to. Myslím si, že jedným z kľúčov k úspechu je pozitívne myslenie a je len žiadúce, keď ním nakazíte aj ľudí okolo vás.

  • Silné vlastnosti:

Trpezlivosť (hovorí so smiechom ☺). Mám naozaj obrovskú trpezlivosť, ku všetkému čo robím pristupujem zodpovedne a som perfekcionista. Som kreatívny a zároveň veľmi analytický človek. Každý jeden deň systematicky pracujem na sebe a vzdelávam sa. Budím sa zavčasu ráno a plním všetky úlohy, ktoré som si naplánoval. Ak by som ich nespravil, cítil by som zlyhanie sám pred sebou. Som veľmi pozitívny človek a v každej nepríjemnej situácii alebo kríze vidím príležitosť.

  • Najväčší úspech:

V pracovnom živote to je osamostatnenie a vybudovanie fungujúcich firiem, za ktorými stoja skvelí ľudia, ktorí sa stali zároveň rodinou. Avšak môj osobný najväčší úspech je moja manželka a syn. Môžete mať materiálnych vecí a finančných prostriedkov koľko chcete, ale ak prídete domov a nikto vás nečaká, je to deprimujúce a cítite prázdnotu.

Tento seriál článkov o mužoch ktorí nestarnú ale dozrievajú vám prináša Karpatské brandy Špeciál. www.karpatskebrandy.sk

  • Príbeh KBŠ:Karpatské brandy Špeciál vzniklo v malej pezinskej pálenici už pred viac ako 50 rokmi. Pôvodne malo byť súčasťou receptúry expedičného likéru pre sekty Hubert, no pre svoju výnimočnosť sa zachovalo ako samostatná značka.
  • Čas dozrievania: Dozrievanie v dubových sudoch je základom chute. Charakter dreva a čas má na brandy výrazný vplyv.
  • Najcennejší poklad: Základom je kvalitné víno, z ktorého sa dvojitou destiláciou získa kvalitný destilát.
  • Silné vlastnosti:Unikátna chuť a vôňa KBŠ – nádherný súlad dreva s jemnosťou vanilky a sušeného ovocia.
  • Najväčší úspech:KBŠ je na Slovensku ikonou a pravidelne získava zlaté medaily i vo svete.

FOTO:Daša Šimeková

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,5 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom

Najväčšia banka prijíma vzhľadom na aktuálnu situáciu mimoriadne opatrenia.

Tlačové správy

Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár, Sulík a ďalší?

Biznisový magazín INDEX nájdete už dnes vložený v denníku SME.

Tlačové správy

Daj ľuďom voľnú ruku a prinesie to želané ovocie

Pod jeho vedením firma začala dbať na work-life balance svojich zamestnancov. Ladislav Gajdoschík, riaditeľ poisťovne Groupama.