SME

Daj ľuďom voľnú ruku a prinesie to želané ovocie

Pod jeho vedením firma začala dbať na work-life balance svojich zamestnancov. Ladislav Gajdoschík, riaditeľ poisťovne Groupama.

Pod jeho vedením firma vytvorila silný sociálny program, začala dbať na work - life balance svojich zamestnancov, zaviedla množstvo benefitov a zároveň pridala na tímových aktivitách, ktoré stmeľujú kolektív. Voľnejší štýl práce kolegom prospel, v práci zbytočne nevysedávajú kvôli nazbieraným hodinám a tak majú motiváciu dokončiť projekty čo najskôr. Zodpovednosť prevzali samotní zamestnanci. A výsledok? Firma začala rásť, dvíha sa do zelených čísel, produkcia aj veľkosť poisťovne sa za 3 roky zdvojnásobila a zvyšuje sa kvalita ponúkaných služieb. Reč je o poisťovni Groupama a jej riaditeľovi, Ladislav Gajdoschík (37).

Krátko po vašom nástupe na pozíciu riaditeľa ste zaviedli voľnejší režim pre zamestnancov, čo ste si od toho sľubovali? Mali ste dôveru vo svojich ľudí?

Možnosti boli dve. Buď to začnú zneužívať a museli by sme tento režim časom zrušiť alebo sa to ujme, ľudia pochopia benefit voľnej pracovnej doby a začnú ho využívať vo svoj prospech. Samozrejme, pochybnosti na začiatku určite boli, ale veril som ľuďom, s ktorými denne pracujem, že sa nám postupne podarí namiešať správny pomer. Našťastie, mám zodpovedných kolegov a každý prijal tento benefit vo forme voľnej pracovnej doby ako motiváciu. Ľudia vedia, že po 15-tej nemusia sedieť v kancelárii, preto chcú svoje projekty dokončiť čo najskôr a o to nám išlo. Preniesli sme zodpovednosť na zamestnancov a vyplatilo sa to. Sú samostatní, tvoriví, iniciatívni, prichádzajú s vlastnými riešeniami a vedia sa za ne postaviť. To bolo cieľom.

Čo Vás k tomu viedlo, zaviesť voľnejší pracovný režim?

Všeobecne vo svete platí, že firmy postupne zavádzajú takýto systém práce a v mnohých krajinách a firmách sa to osvedčilo. Prvotná myšlienka vzišla z nášho oddelenia Ľudských zdrojov, tak sme to skúsili. Chceli sme byť atraktívnejším zamestnávateľom a zároveň sme chceli urobiť niečo pre našich kolegov. Neobjavili sme koleso, len sme sa inšpirovali pokusmi iných, keď firmy týmito krokmi získali. A získali sme tým aj my, naše výsledky a rast našej produkcie i portfólia to jednoznačne potvrdzujú.

Vy sám v Groupame pracujete roky, prešli ste viacerými pozíciami až ste sa stali riaditeľom.

Áno, začínal som ako právnik – špecialista a na tejto pozícii som robil niekoľko rokov, potom som sa dostal do stredného manažmentu ako riaditeľ právneho a compliance odboru, istý čas som zodpovedal aj za interný audit v Groupame a teraz som síce riaditeľ, ale aj prvý v línii, kto kolegom kryje chrbát. Mojim vymenovaním sa ale nezmenilo moje pracovisko ani vzťah k mojim kolegom, s ktorými pracujeme spoločne niekoľko rokov.

Čo bolo pre Vás osobne najväčšou výzvou, keď ste nastúpili na túto pozíciu?

V našej firme bol vždy skvelý kolektív, ktorý má veľký potenciál a ja som od začiatku považoval za prioritu tento kolektív udržať. Podarilo sa mi to, rozvíjame sa a zároveň sa kolektív aj rozširuje, pričom dôraz pri nováčikoch okrem odborných kvalít rovnako kladieme aj nato, aby medzi nás dokonale zapadli. Preto sme minulý rok zaviedli aj nový mentoringový program a aklimatizáciu nováčika zverujeme konkrétnym skúseným kolegom.

Groupama sa na Slovensku neradí medzi najväčšie poisťovne, čím sa chcete odlíšiť od konkurencie, ktorá je na našom malom poistnom trhu naozaj veľká?

Na to, aby sme poskytovali kvalitné služby a produkty nemusíme byť veľký. Poisťovníctvo je odvetvie, ktoré má klientom prinášať predovšetkým pocit bezpečia a pokojný spánok. Naši klienti musia vedieť, že keď to budú najviac potrebovať, môžu sa na nás spoľahnúť. Kupujú si majetok za celoživotné úspory, musia vedieť, že keď sa im niečo stane, sme tu pre nich. Celý život si platia životné poistenie, musia vedieť, že ak niekedy ochorejú, môžu sa na nás obrátiť. My v Groupame staviame predovšetkým na týchto hodnotách, byť spoľahlivým partnerom, byť blízko k našim klientom, mať k nim osobný prístup a vzájomne si dôverovať. Vieme, že je to beh na dlhú trať a je to extrémne náročné, máme však tú výhodu, že sme menšou poisťovňou, a preto máme všetky dispozície nato, aby sme pohľad na poisťovne zmenili. Môžeme byť tými, kto to celé začne možno inšpirujeme aj ostatných.

To sú smelé plány, ale čo s tou povesťou poisťovní na Slovensku?

Na to existuje len jeden recept a to je kvalita služieb, spoľahlivosť a zodpovednosť. Mať osobný prístup ku klientom, pravidelne s nimi komunikovať, informovať ich. To sú naše ciele a tie budeme presadzovať. Zaujímavé je, že ľudia si v omnoho väčšej miere poisťujú autá ako domy. A zdravie, životné poistenie, to je až na chvoste. Aj k tomuto musíme zodpovedne pristúpiť a presadzovať, aby to bolo opačne. Je to však výsledok vývoja poistného trhu a zmýšľania, možno istým spôsobom aj nedôvera. Keď to zlepšíme, zlepší sa povesť a verím, že aj spokojnosť ľudí.

Prečo by si mal teda klient vybrať poistenie vo vašej poisťovni? Čím ho chcete presvedčiť?

Ako som už spomínal - kvalita, spoľahlivosť, dôvera, ale aj flexibilita a individuálny prístup, ktorý si môžeme dovoliť vďaka našej veľkosti. Toto sú naše hodnoty, na nich si zakladáme a na toto sa u nás môžu klienti spoľahnúť. Máme kvalitné produkty a ponúkame k nim skvelé benefity, ktoré sú veľmi obľúbené, či už ide o pozáručnú opravu domácich spotrebičov, úrazové poistenie pre domácich miláčikov alebo asistenčné služby, či už pre poistenie áut, majetku alebo pri cestovaní, ďalej 10- dňová garancia ukončenia likvidácie i zastupovanie v trestnom konaní pre našich klientov z PZP. Toto sú atribúty, ktoré sme si nastavili a verím, že takto nastavené hodnoty priťahujú nielen klientov, ale aj kvalitných zamestnancov a obchodných partnerov.

Pridajte sa do tímu Groupama poisťovne

Poisťovňa Groupama na Slovensku rastie a preto rozširuje svoj tím o kolegov na oddeleniach Podpory obchodu, likvidácie a v administratíve. Groupama je atraktívnym zamestnávateľom, o čom svedčí aj 89 % spokojnosť zamestnancov v anonymnom prieskume spokojnosti, ktorý spoločnosť vykonáva v pravidelných dvojročných intervaloch .

Viac informácií a voľné pracovné pozície nájdete na stránke www.groupama.sk v časti Kariéra. V prípade záujmu nám napíšte na info@groupama.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 153
  2. Každý piaty zomrie 8 876
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 774
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 987
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 800
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 732
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 871
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 9 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 9 h

Nové číslo Historickej revue už v predaji aj s knižnou predplatiteľskou akciou.


INZERCIA 9 h
SkryťZatvoriť reklamu