SME
Streda, 5. august, 2020 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Štart sezóny F1 je za dverami

Štart odloženej sezóny je na spadnutie. Prečítajte si príbeh asi najväčšej osobnosti F1 - Enza Ferrariho.

Vytúžený štart sezóny F1 čaká všetkých fanúšikov už tento víkend. Obzvlášť sa môžu tešiť priaznivci talianskeho tímu Scuderia Ferrari, ktorý čaká historický míľnik, a to oslava jubilejných tisícich pretekov, ktoré pripadnú na v poradí deviate preteky reštartovanej sezóny 2020.

Príbeh Enza Ferrari

Príbeh legendárneho tímu Scuderia Ferrari začal Enzo písať ešte v roku 1929 ako súčasť továrenskej značky Alfa Romeo. Z pretekára sa neskôr stala jedna z najväčších osobností motoršportu. Enzo Ferrari mal jasnú víziu, a to navrhnúť dokonalé a najmä výkonné pretekárske monoposty. Výkonný motor preňho predstavoval až 80 percent úspechu. Bol to konštrukčný génius, podľa ktorého bola „aerodynamika pre tých čo nevedia zostrojiť poriadne motory.“ Autá miloval natoľko, že aj vlastnú jazdeckú kariéru ukončil, pretože ako povedal, nemal srdce trýzniť vlastné stroje až na hranu svojich možností. Paradoxne to neskôr od jazdcov tímu Scuderia Ferrari vyžadoval.

Odvrátená strana

Práve vysoké nároky na jazdcov tímu z neho robili obávaného až autoritatívneho lídra. Jeho známym výrokom bolo, že „druhý je len prvý porazený“ čo dokonalo vystihovalo jeho očakávania. Známy bol aj svojou taktikou vzbudzovania rivality medzi tímovými kolegami a motivovania k čo najlepším výkonom. Zastával názor, že úspech jazdca je nie len zásluhou jeho vlastných schopností a zručností, ale rovnakú zásluhu má aj monopost. Pretekár preňho dokonca zohrával sekundárnu úlohu. Dokonalé autá boli preňho všetkým. Aj preto jena stene múzea Ferrari v talianskom Maranelle jeho známy výrok: Najlepšie Ferrari je to, ktoré ešte len vyrobím.

Okrem svojich neodškriepiteľných čŕt génia, ale aj autoritatívneho šéfa bol Enzo známy niekoľkými špecifikami. Bol natoľko poverčivý, že nikdy nepoužil lietadlo či výťah a ako hrdý rodák z regiónu Emilia-Romagna nikdy nenavštívil Rím.

Enzo Ferrari bol rodinne založený. Pevné partnerstvá zastával ako v súkromnom živote, tak aj v motoršporte. Technologické partnerstvo medzi značkou Ferrari a spoločnosťou Shell začalo v roku 1947, keď prvé auto – Ferrari 125 S opustilo brány továrne v Maranelle s palivom Shell v nádrži a s olejom Shell v motore. Odvtedy spolu stáli na štarte Veľkých cien F1 646 krát, získali spolu 12 jazdeckých titulov a 10 titulov konštruktérov. Vďaka technologickému partnerstvu môže Shell testovať palivá v extrémnych podmienkach motoršportu. Výsledkom je, že palivo pre pretekárske monoposty a palivo Shell V-Power na čerpacích staniciach Shell obsahujú až 99 % rovnakých typov zlúčenín. Vďaka tomuto dlhoročnému partnerstvu môžu aj slovenskí zákazníci dopriať svojmu autu kvalitu ako na pretekárskom okruhu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,5 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Letná potravinová zbierka Tesca presiahla už 15 ton!

Prekonať dôsledky súčasnej situácie pomáha ľuďom v núdzi aj spoločnosť Tesco.

Tlačové správy

Kedysi to bolo sídlo nerestí, dnes sa tam chodia študenti učiť

Český kláštor Rosa Coeli navštevujú turisti z celého sveta.

Tlačové správy

Kde dovolenkujú Slováci v čase korony?

Biznisový magazín INDEX nájdete už dnes vložený v denníku SME.