Medzi hrdinov uplynulých dní poznačených núdzovým stavom patria aj vodári. Bez nich by nebola zabezpečená plynulá dodávka takej vzácnej komodity, akou je voda. VVS, a.s. preto ďakuje všetkým svojim zamestnancom, ktorí sa aj počas pandémie podieľali na bezproblémovom fungovaní spoločnosti – na zabezpečení plynulej dodávky pitnej vody a odkanalizovaní.
Zvláštne poďakovanie patrí všetkým zamestnancom v teréne, ktorí boli najviac vystavení nebezpečenstvu nákazy. Pracovali v neštandardnom režime viaczmennej prevádzky, prísne dodržiavaný bol nulový kontakt jednotlivých zmien.
Zamestnanci závodu Košice, ktorí pracovali počas pandémie v teréne, sa s nami podelili o svoje pocity.
„Táto situácia nás primäla k tomu, aby sme si ešte viac uvedomili, aké dôležité je zdravie pre človeka. Iba zdravý človek dokáže viesť plnohodnotný život. Strach o zdravie bol teda adekvátny. Rovnako sme mali starosť aj o zdravie našich najbližších, rodiny, priateľov, spolupracovníkov, preto sme viac ako inokedy mali na zreteli ochranu svojho zdravia.
Neupierame vďačnosť tým, ktorým to právom patrí, ktorí sa permanentne starajú o naše zdravie a ochranu, lekárom, sestričkám, opatrovateľom a hasičom. Cítili sme určitú krivdu zo strany médií, ktorá nás vodárov nespomenula medzi tými, ktorí taktiež stoja v prvej línii. Zabezpečenie plynulej dodávky vody je bezpochyby jednou z najdôležitejších vecí v službe obyvateľstvu. Pracovníci vodární - montéri, odpočtári aj ostatní vodárenskí pracovníci v období koronavírusu zabezpečovali a vykonávali neodkladné a potrebné úlohy, často aj v kritických oblastiach.“
Stretli sme sa aj s pochvalou
Každému pracovníkovi dobre padne pochvala aj od občanov. I s takouto kladnou reakciou sa pri výkone svojej práce medzi ľuďmi stretli. Zistili, že táto situácia bola aj na niečo dobrá - že sa ľudia stávali vnímavejšími voči ostatným:
„Stretli sme sa aj s pochvalou. Rovnako ako sme sa pri našej práci stretli s nepochopením a odsudzovaním. To, ako nás odberatelia vnímajú, je príliš individuálne. Ale v podstate sa to nelíšilo s vnímaním našej práce pred pandémiou.“
Samozrejmosťou boli informácie a usmernenia od nadriadených
Vodárne zareagovali rýchlo a okrem zabezpečenia ochranných pomôcok boli naporúdzi aj v podávaní informácií: „Už od samého začiatku zavedenia opatrení sme boli informovaní od našich nadriadených o krokoch, ktorými sme sa mali riadiť. Naša spoločnosť na vzniknutú situáciu promptne zareagovala. Všetky pokyny a nariadenia sme mali k dispozícii v tlačovej forme zverejnenej na dostupnom mieste. Naši priami nadriadení nás krok po kroku priebežne informovali o zmenách a dávali aktuálne pokyny. Mali sme jasne formulované a vždy aktuálne usmernenia. Spoločnosť pravidelne aktualizovala príkazy a usmernenia podľa pokynov krízového štábu. Po týždni - dvoch boli k dispozícii aj tlačené letáčiky.“
Viac informácií na https://www.vodarne.eu/index.php?id=aktuality-tlaove-spravy&post=hrdinovia-bez-potlesku-1-1-1
Vedenie spoločnosti VVS, a.s. urobilo všetko preto, aby svojich zamestnancov chránilo a je na nich právom hrdé – situáciu zvládli zodpovedne a spoľahlivo.