SME

Nechceli ich pustiť na pozemok

Pandémia si vybrala svoju daň – ľudia boli ostražitejší, bojazlivejší a nedôverčiví.

Pandémia si vybrala svoju daň – ľudia boli ostražitejší, bojazlivejší a nedôverčiví. Preto sa stávalo, že pracovníkov VVS, a.s., ktorí museli vykonávať odpočty vodomerov umiestnených v šachtách na pozemkoch zákazníkov, ľudia na tieto pozemky nevpustili – jednoducho im nechceli otvoriť bránu a umožniť prístup k meradlu.

Zabezpečenie dodávky pitnej vody a odkanalizovanie je v našich končinách samozrejmá vec a musia byť zabezpečené aj počas takejto krízy. Vodári, predovšetkým tí v teréne sa nedočkali potlesku. Ich skromnosť a pokora im však nedovolia byť malichernými.

Vodári aj napriek vzniknutej situácii pracovali profesionálne, pri vykonávaní svojej práce jednoznačne museli obmedziť kontakt so zákazníkmi. Na pochvalu nikto z pracovníkov ani len nemyslel, pretože dobre vedia, že zákazníci ich prácu berú ako samozrejmosť - za odber vody predsa platia.

Napriek tomu sa o tom nediskutuje ľahko a vodári to vidia aj takto:„Neupierame vďačnosť tým, ktorým to právom patrí, ktorí sa permanentne starajú o naše zdravie a ochranu, lekárom, sestričkám, opatrovateľom a hasičom. Cítili sme určitú krivdu zo strany médií, ktorá nás vodárov nespomenula medzi tými, ktorí taktiež stoja v prvej línii. Zabezpečenie plynulej dodávky vody je bezpochyby jednou z najdôležitejších vecí v službe obyvateľstvu. Pracovníci vodární - montéri, odpočtári aj ostatní vodárenskí pracovníci v období koronavírusu totiž zabezpečovali a vykonávali neodkladné a potrebné úlohy, často aj v kritických oblastiach.“ Uvedomujú si svoju dôležitosť: „Treba si uvedomiť, že ochrana života a zdravia má prioritu. Celá spoločnosť bola nastavená takto. My sme si v súvislosti s ochranou zdravia uvedomovali našu dôležitosť pri zabezpečovaní dodávky vody a myslím, že uvedomenie si vlastnej dôležitosti bolo podstatné pri riešení problémov so zabezpečením pitnej vody pre odberateľov.“

Médiá sú však jedna vec a zákazníci vec druhá. Napriek tomu, že niektorí vodári sa s pochvalou od klientov nestretli, sú i takí, ktorým príjemné slová zákazníkov pohladili dušu – s pochvalou od verejnosti sa stretli napríklad zamestnanci závodu Bardejov pri odstraňovaní poruchy pri obchode COOP Giraltovce.„Každému pracovníkovi dobre padne pochvala aj od občanov. I s takouto kladnou reakciou sme sa pri výkone našej práce medzi ľuďmi stretli. Zistili sme, že táto situácia bola aj v niečom dobrá - ľudia sa stávali vnímavejšími voči ostatným,“ tvrdia niektorí.

Zamestnanci VVS, a.s. boli počas koronakrízy rozdelení do viacerých skupín, aby sa jedna s druhou nestretávali. Vodárne si nemohli dovoliť výpadok zamestnancov, čím by bola ohrozená plynulá dodávka pitnej vody a odkanalizovanie. Samozrejmosťou boli počas výkonu práce dezinfekcia rúk, šatní a áut, používanie rúšok, rukavíc, prípadne špeciálnych odevov a dodržiavanie predpísaného odstupu. Pri objednávkach, kde dochádzalo k styku so zákazníkom, sa vyžadoval odstup a napríklad pri podpise preberacieho protokolu vlastné pero.

A zhrnutie ich pocitov? Aj vodári sú ľudia a rovnako ako ostatní, aj oni mali strach a obavy.„Tak ako ostatní obyvatelia Slovenska, sme aj my pociťovali obavy, strach z neznámeho v pracovnom i súkromnom prostredí. Navyše tým, že sme zabezpečovali chod závodu nepretržite, aj keď v striedavom režime, často sme pociťovali vyšší tlak a zodpovednosť zo situácie, že nás je v daný čas menej v práci ako obvykle, ale povinnosti musíme zvládnuť rovnako.

Stresujúca bola aj skutočnosť neochorieť na iné bežné ochorenie – nachladnutie, prejavy alergie a pod., ktoré by mohli vyvolať v ostatných podozrenie, že dotyčný môže byť nakazený vírusom COVID – 19. Neobvyklá bola aj komunikácia prevažne prostredníctvom telefónov a mailov. Chýbal nám osobný kontakt s kolegami pri riešení vzniknutých pracovných úloh.“

Veľká vďaka patrí týmto mužom za to, že aj napriek obavám o svoje zdravie a zdravie svojich blízkych zodpovedne chodili do práce, aby ľudia mali vodu.

Zabezpečiť tak obrovskú spoločnosť potrebnými ochrannými pomôckami v čase, keď ich na Slovensku nebol dostatok, to rovnako nebola ľahká úloha. Vďaka preto patrí aj manažérom, ktorí zareagovali promptne a záležalo im na zdraví svojich ľudí.

Situáciu počas pandémie približuje výrobno-technický riaditeľ VVS, a.s. Ing. Gabriel Fedák takto:„V rámci zamedzenia možnej nákazy sme rozdelili pracovníkov do skupín. Pre zabezpečenie prevencie sme zriadili v úpravni vody Stakčín „karanténnu“ miestnosť pre 6 pracovníkov vybavenú kuchynkou a s možnosťou osobnej hygieny (sprchy, WC).“

Účelom takéhoto rozdelenia bola minimalizácia počtu osôb na jednom mieste.„Zabezpečili sme harmonogram prítomnosti na pracovisku a home office. Každý pracovník, ktorý ostal doma na home office bol povinný uviesť telefónne číslo, na ktorom počas pracovnej doby príp. aj po pracovnej dobe bol k dispozícii pre účely pracovných povinností, resp. ak by bolo potrebné ho zavolať, aby sa dostavil na pracovisko,“ pokračuje výrobno-technický riaditeľ a dodáva:

„VVS, a.s. poskytla počas mimoriadnej situácie svojim zamestnancom možnosť práce z domu, zabezpečila pre nich ochranné pomôcky – rúška, rukavice, dezinfekciu a inštaláciu ochranných skiel na miestach, kde zamestnanci prichádzajú vo zvýšenej miere do kontaktu s ďalšími osobami. V rámci zamedzenia možnej nákazy sme rozdelili pracovníkov do skupín. Rád by som sa poďakoval všetkým našim zamestnancom, ktorí počas epidémie bez ohľadu na nebezpečenstvo museli zabezpečovať plynulú dodávku pitnej vody a odkanalizovanie. Ďakujeme.“

Viac info na https://www.vodarne.eu/index.php?id=aktuality-tlaove-spravy&post=hrdinovia-bez-potlesku-1-1-1

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 177
  2. Každý piaty zomrie 9 040
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 778
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 022
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 806
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 774
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy na ulici Eliáša Lániho v Bytči „EDUVITAL strecha“.


1 h

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 11 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 11 h
SkryťZatvoriť reklamu