SME

Nechceli ich pustiť na pozemok

Pandémia si vybrala svoju daň – ľudia boli ostražitejší, bojazlivejší a nedôverčiví.

Pandémia si vybrala svoju daň – ľudia boli ostražitejší, bojazlivejší a nedôverčiví. Preto sa stávalo, že pracovníkov VVS, a.s., ktorí museli vykonávať odpočty vodomerov umiestnených v šachtách na pozemkoch zákazníkov, ľudia na tieto pozemky nevpustili – jednoducho im nechceli otvoriť bránu a umožniť prístup k meradlu.

Zabezpečenie dodávky pitnej vody a odkanalizovanie je v našich končinách samozrejmá vec a musia byť zabezpečené aj počas takejto krízy. Vodári, predovšetkým tí v teréne sa nedočkali potlesku. Ich skromnosť a pokora im však nedovolia byť malichernými.

Vodári aj napriek vzniknutej situácii pracovali profesionálne, pri vykonávaní svojej práce jednoznačne museli obmedziť kontakt so zákazníkmi. Na pochvalu nikto z pracovníkov ani len nemyslel, pretože dobre vedia, že zákazníci ich prácu berú ako samozrejmosť - za odber vody predsa platia.

Napriek tomu sa o tom nediskutuje ľahko a vodári to vidia aj takto:„Neupierame vďačnosť tým, ktorým to právom patrí, ktorí sa permanentne starajú o naše zdravie a ochranu, lekárom, sestričkám, opatrovateľom a hasičom. Cítili sme určitú krivdu zo strany médií, ktorá nás vodárov nespomenula medzi tými, ktorí taktiež stoja v prvej línii. Zabezpečenie plynulej dodávky vody je bezpochyby jednou z najdôležitejších vecí v službe obyvateľstvu. Pracovníci vodární - montéri, odpočtári aj ostatní vodárenskí pracovníci v období koronavírusu totiž zabezpečovali a vykonávali neodkladné a potrebné úlohy, často aj v kritických oblastiach.“ Uvedomujú si svoju dôležitosť: „Treba si uvedomiť, že ochrana života a zdravia má prioritu. Celá spoločnosť bola nastavená takto. My sme si v súvislosti s ochranou zdravia uvedomovali našu dôležitosť pri zabezpečovaní dodávky vody a myslím, že uvedomenie si vlastnej dôležitosti bolo podstatné pri riešení problémov so zabezpečením pitnej vody pre odberateľov.“

Médiá sú však jedna vec a zákazníci vec druhá. Napriek tomu, že niektorí vodári sa s pochvalou od klientov nestretli, sú i takí, ktorým príjemné slová zákazníkov pohladili dušu – s pochvalou od verejnosti sa stretli napríklad zamestnanci závodu Bardejov pri odstraňovaní poruchy pri obchode COOP Giraltovce.„Každému pracovníkovi dobre padne pochvala aj od občanov. I s takouto kladnou reakciou sme sa pri výkone našej práce medzi ľuďmi stretli. Zistili sme, že táto situácia bola aj v niečom dobrá - ľudia sa stávali vnímavejšími voči ostatným,“ tvrdia niektorí.

Zamestnanci VVS, a.s. boli počas koronakrízy rozdelení do viacerých skupín, aby sa jedna s druhou nestretávali. Vodárne si nemohli dovoliť výpadok zamestnancov, čím by bola ohrozená plynulá dodávka pitnej vody a odkanalizovanie. Samozrejmosťou boli počas výkonu práce dezinfekcia rúk, šatní a áut, používanie rúšok, rukavíc, prípadne špeciálnych odevov a dodržiavanie predpísaného odstupu. Pri objednávkach, kde dochádzalo k styku so zákazníkom, sa vyžadoval odstup a napríklad pri podpise preberacieho protokolu vlastné pero.

A zhrnutie ich pocitov? Aj vodári sú ľudia a rovnako ako ostatní, aj oni mali strach a obavy.„Tak ako ostatní obyvatelia Slovenska, sme aj my pociťovali obavy, strach z neznámeho v pracovnom i súkromnom prostredí. Navyše tým, že sme zabezpečovali chod závodu nepretržite, aj keď v striedavom režime, často sme pociťovali vyšší tlak a zodpovednosť zo situácie, že nás je v daný čas menej v práci ako obvykle, ale povinnosti musíme zvládnuť rovnako.

Stresujúca bola aj skutočnosť neochorieť na iné bežné ochorenie – nachladnutie, prejavy alergie a pod., ktoré by mohli vyvolať v ostatných podozrenie, že dotyčný môže byť nakazený vírusom COVID – 19. Neobvyklá bola aj komunikácia prevažne prostredníctvom telefónov a mailov. Chýbal nám osobný kontakt s kolegami pri riešení vzniknutých pracovných úloh.“

Veľká vďaka patrí týmto mužom za to, že aj napriek obavám o svoje zdravie a zdravie svojich blízkych zodpovedne chodili do práce, aby ľudia mali vodu.

Zabezpečiť tak obrovskú spoločnosť potrebnými ochrannými pomôckami v čase, keď ich na Slovensku nebol dostatok, to rovnako nebola ľahká úloha. Vďaka preto patrí aj manažérom, ktorí zareagovali promptne a záležalo im na zdraví svojich ľudí.

Situáciu počas pandémie približuje výrobno-technický riaditeľ VVS, a.s. Ing. Gabriel Fedák takto:„V rámci zamedzenia možnej nákazy sme rozdelili pracovníkov do skupín. Pre zabezpečenie prevencie sme zriadili v úpravni vody Stakčín „karanténnu“ miestnosť pre 6 pracovníkov vybavenú kuchynkou a s možnosťou osobnej hygieny (sprchy, WC).“

Účelom takéhoto rozdelenia bola minimalizácia počtu osôb na jednom mieste.„Zabezpečili sme harmonogram prítomnosti na pracovisku a home office. Každý pracovník, ktorý ostal doma na home office bol povinný uviesť telefónne číslo, na ktorom počas pracovnej doby príp. aj po pracovnej dobe bol k dispozícii pre účely pracovných povinností, resp. ak by bolo potrebné ho zavolať, aby sa dostavil na pracovisko,“ pokračuje výrobno-technický riaditeľ a dodáva:

„VVS, a.s. poskytla počas mimoriadnej situácie svojim zamestnancom možnosť práce z domu, zabezpečila pre nich ochranné pomôcky – rúška, rukavice, dezinfekciu a inštaláciu ochranných skiel na miestach, kde zamestnanci prichádzajú vo zvýšenej miere do kontaktu s ďalšími osobami. V rámci zamedzenia možnej nákazy sme rozdelili pracovníkov do skupín. Rád by som sa poďakoval všetkým našim zamestnancom, ktorí počas epidémie bez ohľadu na nebezpečenstvo museli zabezpečovať plynulú dodávku pitnej vody a odkanalizovanie. Ďakujeme.“

Viac info na https://www.vodarne.eu/index.php?id=aktuality-tlaove-spravy&post=hrdinovia-bez-potlesku-1-1-1

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 703
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 946
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 741
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 003
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 808
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 8 101
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 532
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pláže biele a jemné ako múka a miesta, kde sa mieša vôňa mora s arómou miestnych plodov.


INZERCIA 23m

Objavte ako Nesto dokáže meniť susedov na silné priateľstvá.


INZERCIA 14 h

Obľubujú ho cyklisti, bežci, romantici aj fanúšikovia histórie. Cyklomost slobody je plný zaujímavostí a stojí za rodinný výlet.


23 h
SkryťZatvoriť reklamu