SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Až polovicu Slovákov trápia kĺbové problémy

Čo robiť, ak ste jedným z nich?

(Zdroj: Unsplash)

Až 50 % z nás sa počas života stretne s problémami kĺbov. Čo robiť ak už aj vás trápia stuhnuté kĺby? A ako sa im vyvarovať, ak vás táto nepríjemnosť ešte nepostretla? Prinášame vám tri rady pre zdravé kĺby a kosti.

Zamerajte sa na stravu

Jedlo, ktoré jeme, má veľký vplyv na celý náš organizmus. Môže mu prospievať, ale aj uškodiť. Preto by ste si mali dať záležať na tom, aby strava, ktorú každý deň prijímate, nezhoršovala vaše kĺbové problémy, ale práve naopak.

Odporúčame sa pri tvorbe jedálničku inšpirovať takzvanou stredomorskou diétou. Zakladá sa na dennom príjme zeleniny, ovocia a zdravých tukov. Je bohatá na ryby, ktoré sú v prímorských oblastiach hojne dostupné, a obsahuje menej červeného mäsa. Takáto diéta obsahuje množstvo prospešných živín, menovite hlavne omega-3 mastné kyseliny, ktoré pomáhajú zmierňovať zápal a tým chránia aj vaše kĺby.

Nezabúdajte na pohyb

Pravidelný nenáročný pohyb je najlepšou prevenciou stuhnutosti kĺbov a dokonca môže zvrátiť aj už prepuknuté kĺbové problémy. Navyše bráni vzniku osteoporózy a pomáha spevňovať kĺby a šľachy. Najlepšie je vybrať si pohybové aktivity, ktoré sú voči kĺbom šetrné a nezaťažujú ich viac než je nutné. Vyhnite sa preto volejbalu či basketbalu a radšej sa vyberte na plaváreň alebo na prechádzku do lesa.

Pridaným benefitom cvičenia je, že vám pomôže zhodiť aj nadbytočné kilá. Tie totiž nadmerne zaťažujú a opotrebovávajú kĺby a spôsobujú takzvané mechanické komplikácie, medzi ktoré sa radia bolesti chrbta, kĺbov a či dokonca vznik osteoartrózy. Osteoartróza je najčastejšie ochorenie kĺbov, ktoré zasahuje hlavne nosné kĺby, teda kolená, boky a spodnú časť chrbta.

Doprajte si Céčko

Prijímanie dostatočného množstva vitamínu C je jedna z najlepších vecí, ktoré môžete spraviť pre celkové zdravie celého vášho tela a kĺbov. Podporuje tvorbu bielych krviniek a imunitu, pomáha pri vysokom tlaku a znižuje riziko srdcovo-cievnych ochorení. Takisto podporuje tvorbu kolagénu pre zdravé chrupavky, cievy a kosti. Výborným zdrojom vitamínu C je citrusové ovocie alebo brokolica, paprika a ďalšia zelenina.

Doplniť vitamín C a ďalšie látky prospešné pre vaše kĺby môžete aj s pomocou výživového doplnku FlexiMed od Naturamed Pharmaceuticals so zdokumentovaným efektom pre chrupavky, kosti a svaly. Každá jedna kapsula obsahuje vitamín D, glukosamín, kolagén typu II, vitamín C.

Mesačné balenie FlexiMed teraz môžete vyskúšať zadarmo, len za cenu poštovného a balného. Viac informácií o produkte aj aktuálnej akcii získate na bezplatnej linke 0800 444 204 alebo na webovej stránke www.flexi-med.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy

Odborníci na UMIK sa venujú aj životnému prostrediu a jeho obnove.

Tlačové správy

Vianočné vydanie magazínu SME Ženy

Nový mesačník nájdete v stánkoch od 26. novembra 2020.

Tlačové správy

Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky

Keď život chutí už 195 rokov. Každá spoločnosť má svoju históriu, avšak nie za každou stojí aj príbeh lásky.