SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať

Chráňme si naše rieky a vodné nádrže, vyzýva zákazníkov Lidl

Každý deň robíme množstvo rozhodnutí, ktoré majú vplyv na životné prostredie. Každý deň, každý jeden z nás rozhoduje o tom ako bude vyzerať naša príroda. Nie v budúcnosti, už teraz. Mnohé z týchto rozhodnutí si ani neuvedomujeme, na osud našej krajiny pritom majú zásadný vplyv. Nenechajme to plávať. Tak znie názov kampane spoločnosti Lidl Slovenská republika a Slovenského vodohospodárskeho podniku. Diskont do nej zapojí aj svojich zákazníkov a jej cieľom je prispieť k čistejším slovenským riekam a vodným nádržiam.

Načítavam video...

Nenápadné a predsa sú všade, mikroténové vrecká najčastejšie používané na ovocie a zeleninu či na pečivo. Určené sú na jedno použitie a svoj účel teda splnia krátko po opustení obchodu. Ak sa však dostanú do prírody, potrvá aj desiatky rokov kým sa rozložia. Ich nadbytočné používanie znečisťuje naše rieky, čistotu slovenských vôd preto doslova máme vo svojich rukách.

„Kampaň ´Nenechajme to plávať´ je v prvom rade o tom, že každý z nás má na výber a môže svojou voľbou rozhodnúť o tom, ako bude vyzerať naša príroda. Chceme, aby sa ľudia zamysleli, či naozaj potrebujú mikroténové sáčky a nemajú poruke ekologickejšiu alternatívu. Veríme, že sa nám podarí otvoriť diskusiu o nadmernom používaní týchto obalov, vzdelávať našich zákazníkov a v konečnom dôsledku znížiť objem používaných jednorazových sáčkov. Súčasťou kampane je aj náš príspevok k čisteniu slovenských vôd,“ vysvetlil Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika.

Od pondelka 14. septembra dá Lidl svojim zákazníkom na výber – ak sáčok skutočne potrebujú, môžu si zaň dobrovoľne zaplatiť jeden cent. Diskont sa zaviazal zdvojnásobiť túto sumu a prispieť ňou Slovenskému vodohospodárskemu podniku na čistenie slovenských riek a vodných nádrží. „Za Slovenský vodohospodársky podnik, ako aj za svoju osobu môžem povedať, že vítame každú aktivitu, ktorá smeruje k zlepšeniu životného prostredia. Preto som veľmi rád, že sa spoločnosť Lidl rozhodla aj takýmto spôsobom dopomôcť k čistejším riekam a nádržiam na Slovensku,“ uviedol Ing. Róbert Hok, generálny riaditeľ SVP.

V rámci projektu Lidl venuje Slovenskému vodohospodárskemu podniku, ktorý spravuje viac ako 55 tisíc km vodných tokov a viac ako 300 vodných nádrží prostriedky určené práve na ich čistenie od plastového odpadu. Finančná podpora pre SVP, ktorý sa bude v spolupráci s dobrovoľníkmi, školami či obcami tak ako doteraz podieľať na zbere odpadu z brehov vodných tokov a z hladín nádrží prebiehať od jari 2021. Za odvezený a zlikvidovaný odpad budú vodohospodárom v závislosti od príspevkov zákazníkov tieto náklady refundované. O jednotlivých etapách bude diskont informovať na svojich profiloch na sociálnych sieťach a webových stránkach.

Lidl a SVP iniciatívu predstavili v sobotu 12. septembra v Margecanoch. Zamestnanci reťazca a vodohospodári zároveň čistili sútok riek Hornád a Hnilec pri Ružínskej priehrade. Čistenia sa zúčastnil aj známy reper Kali, ambasádor projektu „Nenechajme to plávať“. Kali k projektu zložil aj rovnomennú pieseň.

Načítavam video...

Obchodný reťazec predstavil svoju stratégiu obmedzovania plastov na jar 2018. V rámci nej si Lidl stanovil ambiciózne ciele znížiť objem plastov vo vlastných prevádzkach o najmenej 20% a zároveň dosiahnuť 100% recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek do roku 2025.
Prvým krokom diskontu pri redukcii plastov bolo odstránenie najtenších igelitiek z predaja koncom roka 2018. Ďalším krokom bolo zmenšenie obalov pracích gélov, orechov, sušených plodov, hranolčekov, detských plienok či nahradenie plastovej paličky pri vatových tyčinkách za papierovú. Lidl taktiež prestal objednávať jednorazový plastový riad ako sú poháre, taniere, príbory, ale aj plastové slamky. Lidl zároveň v obchodnom roku 2019 recykloval takmer 1000 ton plastov. Projekty spoločnosti Lidl v téme plasty sú súčasťou iniciatívy REset Plastic, ktorá je spoločnou pre všetky súčasti skupiny Schwarz. Cieľom tejto komplexnej stratégie je zabrániť tvorbe plastov, ich redizajn, recyklácia a likvidácia, ako aj inovácia a osveta.

Vždy aktuálne a zaujímavé informácie o spoločnosti Lidl Slovenská republika nájdete na www.lidl.sk, www.spolocenskazodpovednost.sk a na sociálnych sieťach.

Facebook: https://www.facebook.com/lidlslovensko

Instagram: https://instagram.com/lidlsk/

YouTube Lidl Slovensko: https://www.youtube.com/lidlslovensko

YouTube Kuchynalidla: https://www.youtube.com/kuchynalidla

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/lidl-slovenská-republika-v-o-s-

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh

Helske vyrába na Spiši stopercentný slovenský produkt.

Tlačové správy

Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka

Krásny, ale chudobný kraj, hladová dolina, východ, kde nič nie je.

Tlačové správy

Zlaďte vaše šperky s jeseňou

Inšpirujte sa jeseňou! Siahnite po šperkoch v zlatých odtieňoch pripomínajúcich jesennú prírodu alebo sa ozdobte padajúcim lístím.