Tohtoročnej súťaže slovenskej reklamy Zlatý klinec sa celkovo zúčastnilo 294 prihlásených prác. V bratislavskej Mlynici vyhlásili v piatok 18. septembra najlepšie reklamy za uplynulý rok a medzi nimi sa umiestnili aj kampane pre SME, ktoré realizovala reklamná agentúra Istropolitana Ogilvy.
Bronz v kategórii Media získala kampaň Neverili SME, ktorá bola postavená na rovnomennom dokumentárnom filme režisérky Lucie Kašovej. Dokument sleduje návštevu štyroch konšpirátorov v redakcii SME, ktorí sa konfrontujú s novinármi a ich pohľadom na fungovanie médií.
Striebro v kategórii Kreativita v čase korony si odniesla kampaň Hodina zadarmo. Reklama vznikla počas karantény a promovala hodinu plateného obsahu zadarmo. Spot sa natáčal pomocou dronov v prázdnych uliciach Bratislavy a dramatizoval rýchle zmeny, ktoré ovplyvnili fungovanie spoločnosti za posledné obdobie.
Najviac ocenení si odniesla kampaň SME proti extrémizmu. Bodovala bronzom v kategóriách Film a Promo & Activation a striebrom v kategórii Print. Kampaň vyšla von tesne pred voľbami, aby komunikovala predplatné zadarmo na 3 mesiace pre učiteľov a študentov. Ponuka vznikla ako reakcia na minuloročný prieskum agentúry Focus, podľa ktorého by viac ako polovica učiteľov odporúčala konšpiračné médiá.
„SME dlhodobo vnímam ako značku, ktorá nielen reprezentuje dôležité spoločenské hodnoty, ale priamo za ne bojuje. Preto sa aj marketingovú komunikáciu značky SME snažíme robiť inak ako obyčajné prvoplánové reklamy. Reklamu SME radšej vnímame ako relevantný priestor pre upozorňovanie na otázky dnešného sveta. Napríklad na extrémizmus, konšpiračné teórie či kultúrne vojny... Ak vôbec môže byť reklama zmysluplná, tak nech je to práve reklama SME. Sme radi, že nás v tom podporuje samotná redakcia SME a tiež že naše úsilie výrazne oceňujú aj marketingoví odborníci na prestížnych súťažiach typu Zlatý klinec,“ vyjadril sa ku výsledku na Zlatom klinci Peter Darovec, kreatívny riaditeľ agentúry Istropolitana Ogilvy.