SME

Vitajte v postapokalyptickom svete

Akú máte víziu, keď si predstavíte svet o 100-200 rokov?

Vidíte ľudí v spokojnom súžití s robotmi? Alebo nevidíte nič, len zničenú a spustošenú Zem zamorenú odpadkami. Kam ako ľudstvo smerujeme?


Ľudia v súčasnosti vyprodukujú približne 2 miliardy ton odpadu ročne, z toho 100 miliónov ton je len plast. Byť „eco“ v týchto časoch nie je len in, ale minimum, ktoré musíme žiť.


S témou ekológie sa popasovali študenti GamesLabu - Samuel Slížik (programátor), Patrik Mayer (grafik), Michal Hronec (game dizajn) a herný dizajnér z PowerPlay Studio, odborník z praxe, Michal Michel, ktorý sa študentom venoval systematicky päť hodín do týždňa v rámci vzdelávacieho programu OpenLab.


OpenLab je program formálneho vzdelávania pre stredné školy vytvorený odborníkmi z technologických firiem na princípoch open source a partnerského prístupu. Pod vedením odborníka z praxe LabMastra, študenti v rámci vyučovania pracujú v tímoch na reálnych projektoch, pričom získavajú mäkké a digitálne zručnosti v technológiách 21. storočia. V OpenLabe sa v tomto školskom roku vzdeláva 150 študentov na 2 stredných školách SPŠE Hálova 16 v Bratislave a SPŠ IT v Kysuckom Novom Meste. Študenti sa v 10 laboch učia vyvíjať aplikácie, hry a venujú sa internetu vecí s odborným vedením technologických garantov, firiem WEZEO, PowerPlay Studio a Siemens Healthineers.


Hra, ktorú študenti naprogramovali počas školského roku 2019/2020 s názvom RealTopia, nesie environmentálne posolstvo. Vytvárali ju v spolupráci s Ambrelou - platformou rozvojových organizácií v rámci ich medzinárodného projektu Bridge 47, ktorý sa venuje rozvoju globálneho vzdelávania v EÚ. Ide o unikátne prepojenie mimovládneho sektoru, vzdelávacej organizácie a odborníkov z vývojárskej praxe.

Fantasy hra s 2D grafikou ukazuje, kde by sme potenciálne mohli skončiť, ak nebudeme konať teraz. Je v nej zakomponovaných množstvo faktov o ekológii, globalizácii a svete okolo nás.

Načítavam video...


Malí roboti čistia ľuďmi zanedbanú Zem v roku 2123 od odpadu, ktorý je rozdelený do troch kategórii: drevo, plast a železo. Cieľom je vyčistiť planétu, následne z toho postaviť raketu cestujúcu v čase a vyslať ju do vesmíru, aby sa vrátila a varovala ľudstvo pred urgentnými ekologickými nástrahami, ktoré je potrebné už v roku 2020 riešiť. Tu hra (ne)končí. Splnili ste jej herný cieľ, ale ten širší, uvedomiť si a žiť zodpovedne voči životnému prostrediu, je ešte stále pred vami.


V jadre je to jednoduchá Open World stratégia s Resource Managementom a Pixel Art grafikou. Vyvíjali ju v multiplatformovom hernom engine - Unity s využitím jazyku C#. A je dostupná pre Android. Tech garantom je herné štúdio PowerPlay Studio (2. najväčšie herné štúdio na Slovensku a najväčšie nezávislé herné štúdio).

(zdroj: OpenLab)


Prostredie v hre pripomína animovaný svet z filmu WALL-E. Malí šikovní roboti, majúci podobu WALL-Eho zbierajú odpad vo svete, ktorý je zamorený smetím a bez ľudí (alebo takmer bez nich). Hra má hlboký odkaz, ľudia dneška môžu stále zmeniť budúcnosť ľudí zajtrajška. Ak sa však nič nezmení, môže to viesť k veľkým tragédiám.


Môžete si ju stiahnuť a zahrať tu.


“Táto spolupráca bola realizovaná s finančnou podporou Európskej únie ako súčasť projektu Galvanising Global Citizenship Education - Bridge to sustainable future.”
Autorka článku: Lenka Košáňová
Autorka je expertná dobrovoľníčka vzdelávacej organizácie OpenLab

Game Play ukážka (30 min).

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 138
  2. Každý piaty zomrie 8 796
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 774
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 8 750
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 791
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 728
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 947
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 8 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 8 h

Nové číslo Historickej revue už v predaji aj s knižnou predplatiteľskou akciou.


INZERCIA 8 h
SkryťZatvoriť reklamu