SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné

Porsche ide vlastnou cestou. Dokazuje, že komfort a športová jazda sa nevylučujú, pričom nadšencov oslovuje aj ako plug-in hybrid.

Napriek tomu, že Panamera patrí medzi mladšie modely značky, stihla sa etablovať ako silný hráč medzi športovými limuzínami, ktorý vynikal najmä tým, ako si vie opantať svojho vodiča. A to bol iba začiatok. Dnešná nová Panamera je faceliftom novej generácie. Ale ak by ste čakali, že zmeny pod karosériou budú rovnako subtílne ako zmeny navonok, mýlili by ste sa.

Kompletne nanovo

Inžinieri v Porsche nepoznajú skratky. Preto napríklad naladenie ovládacích prvkov podvozka, ako adaptívne odpruženie PASM či systém aktívneho potláčania náklonov PDCC Sport, vyvinuli úplne nanovo. Nové komponenty a softvér sa dostali aj do systému riadenia a všetko završujú nové pneumatiky. Výsledok je ešte komfortnejšia jazda s krásne poddajným podvozkom, ktorý však za každých okolností poskytuje novej Panamere perfektnú oporu a kontrolu nad pohybmi karosérie. A keď dostanete chuť poriadne si zajazdiť, stačí pootočiť novým otočným voličom jazdných režimov na volante. Z Panamery sa v športovom režime razom stane šelma, pripravená pokoriť aj tie najtechnickejšie úseky ciest. Napríklad taký Nürburgring, ktorý nová Panamera Turbo S s výkonom 463 kW (670 k) zdolala za 7 min 29,81 s a získala tak rekord v triede luxusných limuzín. O naozaj dostatočný výkon za každých okolností sa starajú vylepšené motory, ktoré prepožičiavajú každému z modelov Porsche Panamera lepšie dynamické parametre, než pred tým.

Načítavam video...

Hybrid ako má byť

Novinky neobišli ani hybridné modely. K dvom doterajším (Panamera Turbo S E-Hybrid a Panamera 4 E-Hybrid) pribudol tretí: Porsche Panamera 4S E-Hybrid. Všetky spomínané modely spájajú svoj spaľovací motor s elektromotorom s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 400 Nm. V prípade nového modelu Panamera 4S E-Hybrid je pod prednou kapotou 2,9-litrový motor V6 s výkonom 324 kW (440 k), takže celkový výkon je na úrovni 412 kW (560 k) a až 750 Nm! Výsledné parametre sú fascinujúce: zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za dychberúcich 3,7 s, maximálna rýchlosť 298 km a elektrizujúce reakcie na plyn. Vďaka väčšej batérii dokáže toto isté auto nehlučne, čisto na elektrinu prejsť až 54 km. Vlajkovou loďou zostáva aj naďalej Panamera Turbo S E-Hybrid s ešte silnejším biturbo V8 motorom (420 kW/571 k), ktorej celkový výkon dosahuje magickú hranicu 514 kW (700 k). Krútiaci moment je tu dychberúcich 870 Nm. Šprint na stovku tak „trvá“ iba 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť je až 315 km/h. Čisto elektrický dojazd je pritom stále príjemných 50 km.

Načo robiť kompromisy, keď sa dajú veci skrátka spraviť poriadne?

Advertisement

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie

Rastie v stovkách percent ročne.

Tlačové správy

V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?

Kedysi sme mlieko vyvážali, teraz je to naopak.

Tlačové správy

OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia

Pracujete v inšpiratívnom office? Prihláste ho do súťaže OFFICE ROKA 2020!