SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky
INZERCIA

McDonald’s triedi odpad na Slovensku už 18 rokov

McDonald´s je jednou z mála gastro firiem, ktorá triedi a separuje odpad po svojich zákazníkoch priamo vo svojich prevádzkach.

Reštauračná sieť McDonald´s, ktorá je na slovenskom trhu zabývaná už 25 rokov, má aktuálne už 35 prevádzok, ktoré sú dostupné priaznivcom tejto ikonickej značky v 13 mestách na Slovensku. Je tak najväčšou sieťou reštaurácií v krajine. McDonald´s je označovaný za najväčšieho inovátora v gastro segmente a pri tej príležitosti sú všetky aktivity spoločnosti pod drobnohľadom verejnosti. Jednou z kľúčových prístupov je zodpovedné podnikanie v kontexte s minimalizovaným vplyvom na životné prostredie. Nie všetci vedia, že zamestnanci obľúbenej siete triedia odpad v reštauráciách priamo po zákazníkoch v triediacich miestnostiach vo svojich prevádzkach už 18 rokov. V nemalej miere sa k tomu snaží v súčasnej situácii povzbudzovať aj svojich zákazníkov, ktorí si radi vychutnávajú jedlo prinesené z reštaurácií McDonald´s v pohodlí domova.

Spoločnosť McDonald´s je jednou z mála gastro firiem, ktorá odpad po svojich zákazníkoch priamo vo svojich prevádzkach poctivo triedi a separuje v špeciálnych triediacich miestnostiach, aby mohol byť každý obal následne zrecyklovaný. Triedenie a separácia je nastavená do deviatich frakcií, aby bolo čo najviac odpadu druhotne či energeticky využitého.

Prevádzky novej generácie napomáhajú trvalej udržateľnosti

Spoločnosť McDonald´s na Slovensku nedávno otvorila svoju 35. prevádzku v Prešove ako reštauráciu novej generácie. Pravdou je, že práve McDonald’s prešiel za posledných 25 rokov cestu zmien a inovácií, ktoré prispievajú k ochrane životného prostredia. Obľúbený reštauračný reťazec, známy ako dobrý sused, dbá o svojich 2 600 zamestnancov a podniká kroky, ktorými pomáha oblastiam, v ktorých pôsobí naprieč krajinou. Myslí na budúcnosť, ktorá je neoddeliteľne spojená so životným prostredím. V súvislosti s tým zaviedla spoločnosť množstvo nákladných zmien, podporujúcich ekologických prístup priamo na jednotlivých prevádzkach, nazývaných inak aj reštaurácie novej generácie.

Úsporné riešenia v prospech ekológie

Názov im prislúcha opodstatnene, keďže prevádzky prešli mnohými úpravami a okrem moderných technológií sú už štandardom napríklad LOV fritézy s až 40 % úsporou oleja (ten následne putuje na ďalšie energetické spracovanie), grily na mäso s nižšou spotrebou energie, ekologickejšej mraziarenské chladiče či šetrné LED osvetlenie. Zároveň, neoddeliteľnou súčasťou prevádzok je triedenie odpadu v špeciálne vyhradených triediacich miestnostiach. Deje sa tak od roku 2003 a zriadené triediace miestnosti slúžia na manuálnu separáciu všetkého odpadu, ktorý zákazníci odložia na tácky v reštauráciách do triediacich vozíkov. Všetky obaly produktov prechádzajú na ekologickejšie alternatívy, pričom po roztriedení väčšinovo putujú na ďalšie spracovanie. Na všetko dohliada školený personál.

Triediť sa dá aj doma

Práve preto si spoločnosť McDonald’s na Slovensku hrdo drží pozíciu lídra v rebríčku poctivého triedenia odpadu priamo v reštauračných prevádzkach. „Uvedomujeme si, že aj týmto spôsobom môžeme ísť príkladom iným spoločnostiam. A hoci je triedenie odpadu v našich reštauráciách už samozrejmosťou pre nás už 18 rokov, našou snahou je apelovať aj na našich zákazníkov, aby k triedeniu odpadu pristupovali dôsledne a zodpovedne aj vo svojich domácnostiach,“ vysvetľuje Lucia Poláčeková, PR Supervisor pre McDonald’s SR.
Vzhľadom na skutočnosť, že nie všetky produkty McDonald’s zákazníci konzumujú priamo v reštauráciách a pretože tento trend výdaja jedla narastá aj v rámci hygienických opatrení a súčasnej situácie, kedy s veľkou obľubou využívajú zákazníci predaj cez McDrive alebo McDelivery, jedlo a nápoje v ponuke si môže zákazník vychutnať v pohodlí domova. Spoločnosť McDonald´ sa snaží povzbudzovať a motivovať svojich zákazníkov k tomu, aby sa pridali k jej iniciatíve a spoločne tak ešte viac prispeli k zlepšeniu podmienok na našej planéte. Jednoduchý návod ako triediť odpad prináša aj na svojej stránke, kde prízvukuje dôležitosť správneho triedenia, a to podľa samotného typu vzniknutého odpadu. Návod učí jednoduchou formou, kam aký typ odpadu v rámci triedenia patrí. Návštevník tak zistí, kde má zaradiť v rámci triedenia napríklad pohár od kávy, obal z hranolčekov alebo téglik McFlurry. Stačí navštíviť stránku www.mcdonalds.sk, sekciu ZODPOVEDNOSŤ.

Podpora cirkulárnej ekonomiky

V minulom roku spoločnosť vyhlásila v rámci plánovaných zmien sériu globálnych záväzkov. Do roku 2025 chce mať 100 % obalov z obnoviteľných, recyklovaných alebo certifikovaných zdrojov a zároveň vo všetkých reštauráciách triediť odpad a posielať ho na ďalšie spracovanie. Ideálne na recykláciu, hoci recyklačná infraštruktúra je v rôznych krajinách či dokonca mestách v rôznych fázach vývoja. Spoločnosť chce podporovať cirkulárnu ekonomiku, v rámci ktorej je odpad cenným zdrojom. Pracuje na tom, aby do roku 2030 globálne znížila emisie skleníkových plynov z prevádzky reštaurácií i kancelárií o 36 % oproti úrovni roka 2015. V spolupráci s dodávateľmi chce znížiť produkciu emisií o 31 % v spojitosti s dodávateľským reťazcom. Súčasťou plánu je aj Slovensko, kde v minulom roku poslala spoločnosť McDonald´s až 74 % evidovaného odpadu na ďalšie využitie.

Upratovanie okolia reštaurácií je štandardnou aktivitou personálu

Spoločnosť McDonald’s sa zároveň zapája do rôznych iniciatív, ktoré pomáhajú zlepšovať podmienky smerom k životnému prostrediu. Či už ide o výsadbu zelene a starostlivosť o ňu v rámci existujúcich prevádzok, zberom odpadu tímami zamestnancov počas celého roka, či zapojením sa do celosvetovej iniciatívy Upracme Slovensko, kde bola spoločnosť aktívnym organizátorom pri zbieraní odpadu v rámci celého Slovenska.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020

Celkový trh s uvedenými vozidlami tak poklesol o takmer 25% oproti roku 2019.

Tlačové správy

Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách

Digitalizácia má byť o moderných riešeniach, ktoré slúžia ľuďom. Ich zavádzanie do každodenného života je prioritou aj pre DATALAN

Tlačové správy

Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru

Trend podčiarkujú čísla návštevnosti webstránky poisťovne a stavebnej sporiteľne Wüstenrot