SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti

Spoločenská zodpovednosť a hľadanie zmyslu existencie firmy je svetovým trendom, ktorý neobišiel ani slovenské spoločnosti.

(Zdroj: Profimedia)

Mnohé slovenské firmy v rôznych odvetviach sa v posledných rokoch začali zaoberať tým, ako prispieť k rozvoju spoločnosti. Uvedomujú si totiž, že ich poslaním nie je len generovať zisk, ale ho aj v nejakej podobe vrátiť spoločnosti. Vo firmách vznikajú celé tímy ľudí, ktorí majú za úlohu prinášať a realizovať aktivity spojené s témou spoločenskej zodpovednosti. Oblasti, v ktorých sa firmy angažujú pritom môžu byť rôzne v závislosti od toho, ako má spoločnosť nastavené vnútorné hodnoty a čo jej je blízke. Niektoré sa venujú komunitnému a regionálnemu rozvoju, iné inklinujú k zeleným témam alebo podporujú šport, umenie či deti a mladých ľudí z vylúčených komunít. Tieto aktivity realizujú prostredníctvom svojich vlastných nadácií, fondov či spoluprác s tretími stranami.

Jednou zo spoločností, ktorá sa rozhodla časť svojho úspechu vracať spoločnosti, je aj Tatra banka. Jej poslaním je dlhodobo posúvanie hraníc bankovníctva. Uvedomuje si však, aké dôležité je venovať sa aj aktivitám práve za tými pomyselnými hranicami, na ktoré má dosah. Už niekoľko rokov tak prepája svoju digitálnu a inovatívnu podstatu so svetom umenia a vzdelania. Tieto tri svety – umenie, vzdelanie a inovácie - tvoria esenciu banky už od jej vzniku. „Dlhodobo sa snažíme o to, aby náš príspevok do spoločnosti presahoval hranice bankového biznisu,“ hovorí predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Tatra banky Michal Liday

Keď umenie prináša inšpiráciu

Prostredníctvom svojej nadácie podporuje Tatra banka umenie formou dlhodobých partnerstiev, ale aj otvorených grantových programov. Asi najznámejšie je jej dlhodobé partnerstvo so Slovenským národným divadlom a Slovenskou národnou galériou. Aj vďaka tomu môžete už niekoľko rokov navštíviť galériu a jej výstavy úplne zadarmo.

Nadácia Tatra banky okrem iného podporuje umenie aj špeciálnym ocenením, Cena Nadácie Tatra banky za umenie. Pre mnohých je toto ocenenie neznáme, avšak v umeleckej obci sa jedná o významnú cenu, ktorá bude tento rok udelená už 25. krát. Odborná porota každoročne vyberie najlepšie slovenské umelecké počiny v 6 kategóriách – audiovizuálne umenie, divadlo, literatúra, hudba, dizajn, výtvarné umenie. Laureáti Hlavnej ceny ako aj špeciálnej kategórie Mladý tvorca získajú okrem ocenenia aj finančný dar.

Vzdelanie umožňuje pochopiť svet

Keby neprišla kríza spojená s pandémiou koronavírusu, aj tento rok by Tatra banka prostredníctvom svojich grantov podporila mnohých mladých ľudí na ich ceste za lepším vzdelaním. Už niekoľko rokov totiž vďaka nim chodia na zahraničné študijné pobyty nielen vysokoškoláci, ale aj stredoškoláci. Zároveň banka podporuje aj ďalšie projekty a vysokoškolské iniciatívy v oblasti IT a leadershipu. V posledných rokoch je Tatra banka tiež partnerom neziskovej organizácie EDULAB, ktorá prináša na základné školy inovatívne vzdelávacie projekty a materiály. Možno sa aj váš prvostupniar učil s Kozmixom, spoznával financie v Malej finančnej akadémii alebo váš druhostupniar zažil vzdelávanie s Fenoménmi sveta.

Technológie zjednodušujú život

Urobiť dobrú inováciu, ktorú si obľúbia širšie masy ľudí, nie je ľahké. Často za ňou stojí jednoduchý nápad alebo len primárna potreba robiť veci efektívnejšie. Tatra banka posúva hranice bankovníctva neustálou snahou o excelentný používateľský zážitok vďaka vlastným produktovým inováciám, ale podporuje aj technologické inštitúcie a podujatia ako Kempelenov inštitút inteligentných technológií, ocenenie výnimočných diplomových prác FIIT, Art & Tech Days, Digital Rulezz, či IXPO.

„Umenie a vzdelávanie spoločne s našou digitálnou podstatou sa stávajú integrovaným zmyslom našej existencie. Veríme, že v tejto triáde dokážeme prispieť k tomu, aby svet, v ktorom žijeme, bol lepší a kultivovanejší," dodáva Michal Liday.

Tri svety. Jedna banka.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Účinná prírodná tinktúra, ale aj jedinečný lokálny produkt, ktorý vyrába rodinný podnik spod Tatier už vyše 20 rokov.

7 h

Ekologické pestovanie sa stáva celosvetovým trendom.

7 h
Do ceny Atlas môžete prihlásiť ekologické projekty a iniciatívy naprieč verejnou, mimovládnou, vzdelávacou aj súkromnou sférou na Slovensku.

Nominujte zelené projekty na cenu Atlas.

7 h