Spoločnosť MATADOR Group nedávno oslávila 115. výročie svojho vzniku. Pri tejto príležitosti sa rozhodla zmeniť svoj komunikačný claim a vizuálnu identitu, ktorá má reflektovať ambiciózne smerovanie značky na trhu plnom neustálych zmien a nových výziev. Zmena prebehla pod taktovkou expertov na branding z agentúry GALTON Brands, jej výsledok sa naplno prejaví už v tomto roku.
MATADOR Group patrí medzi najstaršie a najúspešnejšie slovenské značky. Počas dlhých rokov svojho pôsobenia prešla viacerými transformáciami, a to nielen z hľadiska obchodnej stratégie, ale aj svojej vizuálnej identity. Túžba stať sa matadorom na trhu a udržať si líderskú pozíciu v srdci značky ani po rokoch neutícha. Koncom roka 2020 preto prišla s ďalšou zásadnou zmenou v dizajne.
Tvorbu novej vizuálnej identity, ako aj ďalších komunikačných aktivít zverila do rúk brandingovej agentúry GALTON Brands, ktorá navrhla redizajn a zabezpečila aj jeho kompletnú exekúciu. “Redizajnovať takú ikonickú značku, akou je Matador, pre nás bola veľká výzva. Ak však máte na palube správnych ľudí, ktorí rozumejú svojej práci a robia ju dobre, máte vysokú šancu dosiahnuť skvelý výsledok,” tvrdí Andrej Mitáš, CEO v GALTON Brands.
Nový vizuálny jazyk začala značka používať spolu s novou misiou, ktorá podľa generálneho riaditeľa Martina Keleho “odzrkadľuje väčší dôraz na inovácie, vďaka ktorým chce Matador Group upevňovať svoju dlhodobú líderskú pozíciu”.
Schopnosť značky adaptovať sa na nové podmienky a neustále inovovať je do vizuality pretavená prostredníctvom výrazných dynamických vĺn. Tie majú reprezentovať vibrácie, ktoré svojím pohybom prenášajú energiu alebo informáciu z jedného miesta na druhé. “Víťazný návrh je výsledkom interaktívnych workshopov, na ktorých sme s brand manažérom značky diskutovali o histórii firmy, jej súčasných aktivitách i ambíciách na roky dopredu. Do detailu sme rozobrali novú komunikačnú stratégiu značky, pilotné návrhy vizuality aj jej hodnoty, vďaka čomu sme dokázali lepšie uchopiť kreatívne zadanie a navrhnúť skutočne výnimočné riešenie,” povedal Pavol Sloboda, Art Director GALTON Brands.
Absolútnou novinkou v identite značky je aj atraktívne sound-logo, ktoré predikuje éru hlasových asistentov a intenzívnejšie využívanie multimediálnych formátov v jej komunikačnom mixe: “Pri tvorbe novej identity sme sa zamysleli nad jej komplexnosťou. Nechceli sme len upraviť logo. Mali sme v pláne výraznú, ale nie radikálnu zmenu, ktorá by značku komunikačne pripravila na ďalšie desiatky rokov. Veľmi nás teší, že sme jednou z mála slovenských značiek, ktoré si uvedomujú nastupujúce trendy a rozvíjajú svoju identitu aj v tomto smere,” povedal Martin Adamka, šéf marketingu MATADOR Group.
S novou vizuálnou identitou spoločnosti MATADOR Group sa verejnosť zoznámi už v prvej polovici roka 2021, kedy by sa mala postupnou implementáciou pretaviť do všetkých komunikačných aktivít značky a naplno ju reprezentovať.