SME

Budovanie zelenej značky

Pridajte sa k trendu udržateľnosti a obnoviteľnosti.

Environmentálna politika zažíva doposiaľ nevídaný rozmach. Mnoho značiek sa (aj) pod vplyvom sociálnych médií rozhodlo vydať cestou tzv. „Go Green” trendu.

Vlna záujmu o populárne ekologické témy neustále stúpa, na čo sa snažia aktívne reagovať nielen jednotlivci, ale aj značky. Tlak verejnej mienky je veľký, preto manažéri aj špecialisti na branding usilujú o to, aby na vzniknutú situáciu pružne reagovali - v mene svojej značky, v mene svojich spotrebiteľov a v mene lepšieho zajtrajška pre nás všetkých.

Až 181 lídrov z 200 najväčších amerických spoločností v roku 2019 oficiálne zmenilo primárny cieľ svojho podnikania. Na prvom mieste v rebríčku ich firemných hodnôt sa ocitla snaha o neustále zlepšovanie životného prostredia a ľudskej spoločnosti. Ambícia kumulovať finančné prostriedky a dosahovať zisky je podľa realizovaného prieskumu až na druhom mieste.

Úprimný záujem o ekologické témy sa dostáva do popredia aj pri získavaní nových zamestnancov. Predpoklad, že sa potenciálni zamestnanci budú správať eticky a dbať o životné prostredie, sa tak pre mnohé spoločnosti stáva štandardom.

Ako sa zahryznúť do trendu udržateľnosti

Ak chce značka vo svete environmentálnych zmien skutočne prežiť, musí vyvinúť veľké úsilie pretavené do skutočných a funkčných riešení. Skvelým príkladom je spoločnosť Greggs.

Greggs je jednou z najúspešnejších britských pekární, ktorá každý týždeň zákazníkom predá 1,5 milióna hot-dogov. Napriek dominantnej trhovej pozícii sa značka rozhodla reagovať na online petíciu, ktorú iniciovala organizácia na ochranu zvierat PETA (petíciu podpísalo 20 000 podporovateľov). V snahe zlepšiť svoje podnikanie environmentálnym smerom uviedol Greggs na trh vegánsku verziu hot-dogu, ktorú podporil efektívnou marketingovou kampaňou. V nej svojich spotrebiteľov vyzval k tomu, aby urobili „krok správnym smerom”. V rámci environmentálneho postoja sa dokonca sám CEO spoločnosti Greggs, Roger Whiteside, stal vegánom. Veľké gesto sa stretlo s ešte väčším úspechom: Greggs si aj naďalej udržal svoju trhovú pozíciu a navyše rozšíril rady svojich fanúšikov aj o nových, ekologicky zmýšľajúcich spotrebiteľov.

Mnohé značky sa rozhodli prispieť k enviro trendom napríklad aj tým, že navrhujú vlastné ekologické riešenia iným značkám. Spojiť príjemné s užitočným sa podarilo aj značke Amazon, ktorá pre Procter&Gamble vytvorila ekologické balenie na ich čistiaci prostriedok Tide. Znížila sa tak spotreba plastu, ktorá by predstavovala ďalšiu záťaž pre životné prostredie a zároveň sa zjednodušila potrebná logistika. Win - win!

Skvelou inšpiráciou v ekologickom prístupe je aj svetový gigant Apple. Značka tvrdí, že ich produkty iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max, sú vôbec prvými smartfónmi vyrobenými zo 100% recyklovateľných materiálov. Použitie nízkouhlíkového a recyklovateľného hliníka znížilo už v roku 2019 uhlíkovú stopu o 4,3 milióna metrických ton! Apple zároveň vyhlasuje, že sa im za 4 roky podarilo zredukovať plasty na obaloch o 58%.

Eco-friendly Slovensko

V nastolenom „zelenom” trende nezaostáva ani Slovensko. „Aj slovenské značky cítia čoraz výraznejšiu potrebu reagovať na silnejúci hlas spoločnosti. Veľmi zreteľne si uvedomujú, že to, aký eko-prístup v rámci svojho podnikania zvolia, bude meradlom nielen ich vnímania spotrebiteľmi, ale aj celkového úspechu”, povedal Andrej Mitáš, CEO brandingovej agentúry GALTON Brands.

Stratégiou značky k udržateľnosti

Značky, ktoré chcú udržať tempo s tými najlepšími, musia byť pripravené urobiť krok vpred, pretože ak tento krok neurobia ony, skôr či neskôr ho urobí ich konkurencia a v očiach verejnosti tým získa náskok, ktorý len ťažko dobehnú.

Tieto zmeny si však vyžadujú jasnú a ucelenú stratégiu značky, na konci ktorej stoja reálne činy a viditeľné výsledky. Ak je totiž ekologická filozofia značky nejasná a nepodporená skutočnou aktivitou, zákazníci ľahko nadobudnú pocit, že ide len o plané sľuby a tzv. „Greenwashing”. Pôvodne dobre mienená aktivita sa tak môže obrátiť proti značke a napáchať vo vzťahu s verejnosťou ťažko obnoviteľné škody.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 708
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 103
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 115
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hľadáme ľudí, ktorí pocestujú od Himalájí po Amazóniu a budeme ich za to platiť.


INZERCIA 2 h

Podnikateľov môžu zaskočiť neuhradené faktúry zo silných exportných trhov.


INZERCIA 2 h

Architektonický unikát v dedine Alberobello navštevujú turisti z celého sveta.


INZERCIA 2 h
SkryťZatvoriť reklamu