SME

Budovanie zelenej značky

Pridajte sa k trendu udržateľnosti a obnoviteľnosti.

Environmentálna politika zažíva doposiaľ nevídaný rozmach. Mnoho značiek sa (aj) pod vplyvom sociálnych médií rozhodlo vydať cestou tzv. „Go Green” trendu.

Vlna záujmu o populárne ekologické témy neustále stúpa, na čo sa snažia aktívne reagovať nielen jednotlivci, ale aj značky. Tlak verejnej mienky je veľký, preto manažéri aj špecialisti na branding usilujú o to, aby na vzniknutú situáciu pružne reagovali - v mene svojej značky, v mene svojich spotrebiteľov a v mene lepšieho zajtrajška pre nás všetkých.

Až 181 lídrov z 200 najväčších amerických spoločností v roku 2019 oficiálne zmenilo primárny cieľ svojho podnikania. Na prvom mieste v rebríčku ich firemných hodnôt sa ocitla snaha o neustále zlepšovanie životného prostredia a ľudskej spoločnosti. Ambícia kumulovať finančné prostriedky a dosahovať zisky je podľa realizovaného prieskumu až na druhom mieste.

Úprimný záujem o ekologické témy sa dostáva do popredia aj pri získavaní nových zamestnancov. Predpoklad, že sa potenciálni zamestnanci budú správať eticky a dbať o životné prostredie, sa tak pre mnohé spoločnosti stáva štandardom.

Ako sa zahryznúť do trendu udržateľnosti

Ak chce značka vo svete environmentálnych zmien skutočne prežiť, musí vyvinúť veľké úsilie pretavené do skutočných a funkčných riešení. Skvelým príkladom je spoločnosť Greggs.

Greggs je jednou z najúspešnejších britských pekární, ktorá každý týždeň zákazníkom predá 1,5 milióna hot-dogov. Napriek dominantnej trhovej pozícii sa značka rozhodla reagovať na online petíciu, ktorú iniciovala organizácia na ochranu zvierat PETA (petíciu podpísalo 20 000 podporovateľov). V snahe zlepšiť svoje podnikanie environmentálnym smerom uviedol Greggs na trh vegánsku verziu hot-dogu, ktorú podporil efektívnou marketingovou kampaňou. V nej svojich spotrebiteľov vyzval k tomu, aby urobili „krok správnym smerom”. V rámci environmentálneho postoja sa dokonca sám CEO spoločnosti Greggs, Roger Whiteside, stal vegánom. Veľké gesto sa stretlo s ešte väčším úspechom: Greggs si aj naďalej udržal svoju trhovú pozíciu a navyše rozšíril rady svojich fanúšikov aj o nových, ekologicky zmýšľajúcich spotrebiteľov.

Mnohé značky sa rozhodli prispieť k enviro trendom napríklad aj tým, že navrhujú vlastné ekologické riešenia iným značkám. Spojiť príjemné s užitočným sa podarilo aj značke Amazon, ktorá pre Procter&Gamble vytvorila ekologické balenie na ich čistiaci prostriedok Tide. Znížila sa tak spotreba plastu, ktorá by predstavovala ďalšiu záťaž pre životné prostredie a zároveň sa zjednodušila potrebná logistika. Win - win!

Skvelou inšpiráciou v ekologickom prístupe je aj svetový gigant Apple. Značka tvrdí, že ich produkty iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max, sú vôbec prvými smartfónmi vyrobenými zo 100% recyklovateľných materiálov. Použitie nízkouhlíkového a recyklovateľného hliníka znížilo už v roku 2019 uhlíkovú stopu o 4,3 milióna metrických ton! Apple zároveň vyhlasuje, že sa im za 4 roky podarilo zredukovať plasty na obaloch o 58%.

Eco-friendly Slovensko

V nastolenom „zelenom” trende nezaostáva ani Slovensko. „Aj slovenské značky cítia čoraz výraznejšiu potrebu reagovať na silnejúci hlas spoločnosti. Veľmi zreteľne si uvedomujú, že to, aký eko-prístup v rámci svojho podnikania zvolia, bude meradlom nielen ich vnímania spotrebiteľmi, ale aj celkového úspechu”, povedal Andrej Mitáš, CEO brandingovej agentúry GALTON Brands.

Stratégiou značky k udržateľnosti

Značky, ktoré chcú udržať tempo s tými najlepšími, musia byť pripravené urobiť krok vpred, pretože ak tento krok neurobia ony, skôr či neskôr ho urobí ich konkurencia a v očiach verejnosti tým získa náskok, ktorý len ťažko dobehnú.

Tieto zmeny si však vyžadujú jasnú a ucelenú stratégiu značky, na konci ktorej stoja reálne činy a viditeľné výsledky. Ak je totiž ekologická filozofia značky nejasná a nepodporená skutočnou aktivitou, zákazníci ľahko nadobudnú pocit, že ide len o plané sľuby a tzv. „Greenwashing”. Pôvodne dobre mienená aktivita sa tak môže obrátiť proti značke a napáchať vo vzťahu s verejnosťou ťažko obnoviteľné škody.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 068
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 003
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 987
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 557
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 474
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 975
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 426
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vydajte do oblasti s rozprávkovým nádychom, kde sú príbehy vyryté do kameňa.


INZERCIA 11 h

Elektronický predpis liekov predstavuje významný krok v oblasti digitalizácie zdravotníctva.


INZERCIA 11 h

Pláže biele a jemné ako múka a miesta, kde sa mieša vôňa mora s arómou miestnych plodov.


INZERCIA 21 h
SkryťZatvoriť reklamu