SME

Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?

Rozhovor s Magdou Nagy, riaditeľkou divízie marketingu Continental Barum s.r.o.

Spoločnosť Continental tento rok oslavuje 150. výročie – priblížite nám vývoj značky a jej pôsobenie?

Len málo značiek sa môže pochváliť tak dlhou históriou ako Continental. Na jednej strane sme na 150 rokov hrdí a tento pocit nás hreje pri srdci. Na druhú stranu, nechceme zostať stáť a žiť len históriu. Preto hľadíme dopredu a pracujeme na množstve projektov, ktoré nájdu využitie v budúcnosti. Od klasických pneumatík sa stále viac a viac presúvame k riešeniam mobility. Pneumatika stále zostáva ako základ, ale je obalená celým radom služieb, ktoré jej vlastnosti ďalej rozvíjajú - napríklad senzory pre monitoring tlaku a teploty pneumatík. Čím ďalej tým bežnejšia výbava nákladných pneumatík, ktorá sa pomaly dostáva do segmentu osobnej dopravy. A nielen to, nadväzuje na ňu aplikácia, ktorá umožňuje vodičovi aj napríklad správcovi vozového parku v reálnom čase sledovať namerané hodnoty - v prípade defektu alebo podhustenia to rovno riešiť s vodičom alebo aj so servisným partnerom. Úzko spolupracujeme s výrobcami automobilov - ako osobných, tak nákladných. Mnoho našich pneumatík je vyvíjaný práve podľa požiadaviek výrobcov automobilov - tak, aby optimálne využili výkon každého jedného vozidla. Aj pre Continental je dôležitá téma ekológie. Predsa len nám všetkým ide o to, aby sme tu boli za ďalších 10, 20 alebo 150 rokov. Pracujeme na vývoji a výrobe pneumatík, kde klasický kaučuk nahrádzame kaučukom zo špeciálnych púpav. Zameriavame sa aj na druhý život pneumatík - ich ďalším využitím pri protektorovaní. Pri výrobe štandardných plášťov sú dôležitými parametrami ukazovatele valivého odporu, ktoré ovplyvňujú spotrebu pohonných hmôt.

V každom prípade sa za 150 rokov z nemeckej spoločnosti stal nadnárodný koncern, ktorý vlastní veľa ďalších značiek – prémiovou značkou Continental počnúc - cez tradičnú slovenskú značku Matador alebo naopak českú najobľúbenejšiu značku Barum až napríklad po General Tire. Technologických „revolúcií“ by sme našli v každej dekáde niekoľko a je to veľmi komplexná téma. Vo všeobecnosti však môžeme povedať, že niekoľko desaťročí Continental prináša zákazníkom viac ako pneumatiky – prinášame dôveru, spoľahlivosť a bezpečie.

Aké trendy vidíte medzi vodičmi? Veľa sa hovorí o rastúcom segmente celoročných pneumatík.

Áno, segment celoročných pneumatík rastie každým rokom viac a viac. Stále však nemôžeme ani zďaleka povedať, že by sa trh rovnomerne rozložil medzi letné, zimné a celoročné plášte. Na Slovensku je stále percentuálna prevaha vodičov, ktorí jazdia na zimných pneumatikách - pokojne celoročne. A práve to sú vodiči, pre ktorých by mohla byť ponuka celoročných pneumatík zaujímavá. Ak navyše siahnu po prémiovej značke celoročných pneumatík, môžu si byť istý tým, že majú nielen zaujímavé kompromisné riešenie na leto aj zimu, ale navyše aj vďaka tomu, že budú mať len jednu sadu pneumatík a diskov, určite ušetria. Je potrebné povedať, že celoročné plášte sú kompromisné riešenie, ktoré nie je univerzálne. Je určené pre vodičov, ktorí nejazdia príliš veľa, pohybujú sa buď v mestách alebo v nížinách, skrátka tam, kde sneží minimálne alebo je pomerne rýchlo zabezpečená úprava cesty. Tohtoročná zima bola na sneh celkom bohatá, tak uvidíme, ako sa prejaví v chuti Slovákov prezúvať na celoročné pneumatiky.

Aké novinky môžu vodiči očakávať v segmente pneumatík v roku 2021?

Nové produkty máme pripravené až pre jesennú sezónu segmentu zimných plášťov. Takže skôr novinky z odvetvia - Po 1. máji 2021 zrejme vodiči zaregistrujú nové EÚ štítky na pneumatikách. Nielen, že budú vizuálne odlišné, ale sú na nich aj nové údaje: ako napr. pri zimných pneumatikách symbol 3PMFS alebo QR kód, ktorého načítaním sa dostanú do databázy pneumatík EPREL. Novými štítkami budú označené všetky pneumatiky, ktoré budú opúšťať výrobné sklady 1. 5. 2021 a neskôr. Pneumatiky, ktoré vyrazili do obehu skôr, majú ešte štítky pôvodné. Práve preto je veľmi pravdepodobné, že fyzicky ich vodiči zachytia skôr pri jesennej prezúvacej sezóne.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 107
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 9 925
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 658
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 782
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 723
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 041
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 7 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 7 h

Nové číslo Historickej revue už v predaji aj s knižnou predplatiteľskou akciou.


INZERCIA 7 h
SkryťZatvoriť reklamu