Prešovská rodinná značka MAXECO pôsobí na trhu s vykurovaním už viac ako desaťročie.
Za toto obdobie neustále zlepšuje svoje technológie a postupne so svojimi obchodnými partnermi sa rozrastá a udomácňuje v krajinách po celej Európe.
Impulz prišiel od Juhokórejčana v Kyjeve
Príbeh rodinnej značky začínal v čase hospodárskej krízy v rokoch 2007 až 2009.
„S bratom Alexandrom sme hľadali, čomu by sme sa mohli spolu zmysluplne venovať a podnikať. Hľadali sme niečo zaujímavé, ekologické, ekonomicky úsporné, zdravotne nezávadné, trvanlivé a cenovo dostupné... Jednoducho ECO,“ hovorí jeden zo zakladateľov spoločnosti MAXECO Martin Dzubaj.
K nasmerovaniu podnikania prispelo aj zaujímavé stretnutie zakladateľov spoločnosti s Juhokórejčanom v Kyjeve, ktorý ich oboznámil v našich končinách dovtedy neznámou technológiou infravykurovania.
Moderný spôsob bezpečného a úsporného vykurovania prostredníctvom samoregulačných infrafólií je pritom vo východných krajinách vo veľkom rozšírený.
Aj preto spoločnosť MAXECO nadviazala spoluprácu s jedným z najväčších producentov tejto technológie v Južnej Kórei.
Priaznivá cena, nízke prevádzkové náklady, bezúdržbovosť, dlhá životnosť a pohodlie vďaka pocitu tepla behom niekoľkých minút boli hlavnými argumentmi pre kvalitný produkt, ktorý chce spoločnosť ponúkať zákazníkom.
Začiatky boli náročné. Prvá inštalácia prebehla v kostole
Napriek všetkým výhodám produktu boli začiatky náročné, keďže na našom trhu nemali ľudia s infrafóliami skúsenosti.
„Museli sme zápasiť s mylnou predstavou, že elektrické kúrenie je automaticky finančne náročné. Technológia sa vymykala z bežných rámcov. Prvú inštaláciu nášho produktu sme mali v kaplnke v Šarišských Sokolovciach, kde mal miestny farár problémy so zamŕzajúcou svätenou vodou,“ hovorí s úsmevom o začiatkoch Dzubaj.
Postupne začali prvé inštalácie infrafólií aj do rodinných domov a veľkú úsporu za vykurovanie vedeli preukázať konkrétnymi účtami za spotrebu.
Rodinná firma sa tak postupne rozrastala a v januári 2014 nadviazali spoluprácu vďaka obchodnému modelu aj v Česku.
Biznisový model z Prešova sa postupne rozrástol na medzinárodnú úroveň.
„V súčasnosti pôsobíme v šiestich krajinách Európy – na Slovensku, v Česku, v Poľsku, na Ukrajine, v Španielsku a v Maďarsku. V piatich krajinách využívame obchodný model na princípe franšízy a v Maďarsku to riešime cez alternatívny predajný systém. Tento rok by sme s MAXECO systémom radi vstúpili na bieloruský trh. Ak to situácia dovolí, čaká nás nemecký, rakúsky a švajčiarsky región,“ vysvetľuje Dzubaj.
Možnosti spolupráce
Spoločnosť MAXECO ponúka spoluprácu s montážnymi, regionálnymi, ale aj národnými partnermi.
Rodinná firma v podnikaní kombinuje životné skúsenosti a prax v obchode.
Postupne rozširujú ponuku o inovatívne produkty a smart technológie pre domácnosť.
„Prioritou pre nás je spokojný zákazník pre ktorého chceme ponúknuť lepší komfort a energetickú sebestačnosť. Používame najkvalitnejšie materiály, ponúkame profesionálnu prácu a prvotriedny servis,“ dodáva Dzubaj.