E-commerce nielen na slovenských, ale prakticky v celej Európe rastie a uplynulý rok tento trend výrazne zrýchlil. V tohtoročnom rebríčku najrýchlejšie rastúcich firiem Deloitte Fast 50 obsadil 4. miesto vyhľadávač FAVI. Pôvodne český start-up vznikol až v roku 2015 a behom pár rokov zmenil spôsob nakupovania nábytku a zariaďovanie domácností nielen v rodnom Česku, ale aj u nás na Slovensku, Poľsku, Maďarsku, Rumunsku alebo Chorvátsku.
Zo srdca Európy až na najzápadnejšiu časť kontinentu
Za vznikom prvého nábytkového vyhľadávača v Česku stáli Jan Zajíc a Radomír Hejl. Vyhľadávač FAVI sa rýchlo uchytil na českom trhu, raketovo rástol a stal sa súčasťou investičnej skupiny Pale Fire Capital SE. Len tento rok plánuje zamieriť na 10 ďalších západných trhov, ako sú Švédsko, Veľká Británia, Taliansko alebo napríklad Španielsko a Portugalsko. Tovarové vyhľadávače sú pre európske e-shopy jedným z najviac konverzných kanálov vôbec, zároveň ale zákazníkom uľahčujú orientáciu v širokej ponuke e-shopov.
Praktický nástroj pre e-shopy i zákazníkov
Hlavnou výhodou špecializovaných vyhľadávačov tovaru je ich schopnosť priviesť na e-shop klientov, ktorí majú o ponuku daného obchodu skutočne záujem. Vďaka tomu sú skvelým marketingovým kanálom pre rozbehnuté obchody aj začínajúce e-shopy, ktoré svojich zákazníkov ešte len hľadajú. Vyhľadávač FAVI je špecifický prepracovaným filtrovaním, ktoré bez prestania vylepšuje tým vývojárov. Praktické vyhľadávanie a filtre zákazníkom maximálne uľahčujú výber nábytku a dekorácií. Jednotlivé produkty možno vyhľadávať nielen podľa rozmerov, materiálu alebo farby, ale aj miestnosti alebo interiérového štýlu.