SME
Streda, 22. september, 2021 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti

Mať POS terminál v mobile znamená neprísť o zákazníkov.

(Zdroj: Shutterstock)

Poznáte to. Či už ste zákazník alebo podnikateľ, určite sa stretávate so situáciami, kedy si ako zákazník neviete niečo kúpiť a ako obchodník prichádzate o zákazníkov. Hlavne obdobie leta so sebou prináša nejedno sklamanie, keď si nemôžeme dopriať zmrzlinu alebo sa osviežiť cestou z práce v street foode či v sezónnom stánku. Jednoducho pri sebe nemáme hotovosť.

Platobný terminál v mobile

Digitalizácia ide dopredu a z našich smartfónov robí skutočne multifunkčné zariadenia. Dôkazom je novinka od Tatra banky, ktorá priniesla POS terminál priamo do mobilu obchodníka. Nezáleží, či ste menší či väčší podnikateľ alebo živnostník, dôležité je, že už si nemusíte prenajímať ďalšie zariadenie na to, aby ste mohli prijímať platby kartou.

Ako to funguje?

K tomu, aby ste mohli používať svoj mobil na prijímanie platieb, stačí v ňom mať operačný systém Android 8.0 a vyššie a NFC anténu. Samozrejme, je potrebný aj podpis zmluvy v ktorejkoľvek pobočke banky. Následne si už len nainštalujete aplikáciu Tatra banka POS priamo do svojho mobilného telefónu a môžete prijímať platby. V aplikácii vyťukáte sumu a zákazník k vášmu mobilu priloží kartu, svoj mobil alebo hodinky s aktivovanou službou Apple Pay alebo Google Pay. Pri platbách do 50 eur to ide bez zadania PIN kódu, pri vyšších platbách je už potrebné platbu aj potvrdiť.

Bezpečnosť na prvom mieste

Ako to je ale so zadávaním PIN kódu z pohľadu bezpečnosti? Nejeden zákazník sa môže vyľakať, keď od neho bude obchodník požadovať vyťukanie PIN kódu priamo v jeho mobilnom telefóne. Tatra banka, samozrejme, pri každom vývoji inovácie myslí na bezpečnosť a priniesla riešenie v podobe tzv. „plávajúcej“ klávesnice. Znamená to, že táto klávesnica sa generuje pri každej platbe vždy na novo a vždy s iným poradím čísel. Obchodník tak nemá šancu PIN kód odčítať. No a pre zákazníka aj tu platí všeobecné odporúčanie, aby druhou rukou zakrýval vyťukávanie PIN kódu ako pri klasickej platbe alebo v bankomate.

„Z pohľadu bezpečnosti je toto riešenie rovnako bezpečné ako klasický platobný terminál a rovnako tak podlieha certifikáciám v kartových spoločnostiach VISA a MasterCard,“ ubezpečuje zákazníkov aj obchodníkov Katarína Zvarová z oddelenia služieb ATM a POS Tatra banky.

Elektronická potvrdenka bez zbytočnej tlače

Ďalšou výhodou tohto riešenia je nesporne úspora tlače bločkov. Obzvlášť pri mnohých malých platbách to dáva zmysel aj z ekologického hľadiska. Potvrdenie o platbe totiž môže zákazník obdržať mailom či prostredníctvom SMS správy alebo mu ho obchodník zobrazí na obrazovke ako text či ako QR kód. Ten si môže zákazník načítať a stiahnuť tak potvrdenie do svojho zariadenia.

Zadarmo

Platba mobilom či hodinkami a navyše priložením k inému mobilu prináša úplne nový rozmer a zážitok pre obe strany. Pre obchodníka to navyše predstavuje aj benefit v podobe úspory za prenájom klasického platobného terminálu. Za POS v mobile totiž nič neplatí.

„Pred pár rokmi boli v kartovom svete prelomovou udalosťou bezkontaktné platby. Veríme, že takto prelomovým bude aj POS terminál v mobile,“ dodáva Katarína Zvarová .

Tatra banka POS | Tatra banka

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

K 675 autorizovaným predajcom SodaStream pribudli ďalší dvaja partneri: známa sieť papiernictiev a reťazec regionálnych potravín.


4 h

Okrem kvality a originálnej chuti má káva certifikát Rainforest Alliance.


4 h

Čučoriedky patria medzi naše obľúbené a vyhľadávané ovocie už po celé veky.


11 h
Skryť Zatvoriť reklamu