Dynamicky rastúci trh e-commerce, ktorý v súčasnej dobe pozorujeme, je spojený s väčším počtom doručení menších objemov a veľkým počtom zberných miest, čo sa priamo premieta do nárastu prevádzky, najmä v mestách, a na zvýšenie znečistenia. Je vôbec možné vytvoriť udržateľný dodávateľský reťazec? Logistickí operátori sa domnievajú, že áno, a poukazujú na omnichannel stratégiu ako cestu, ktorá k nej vedie.
Pod jednou strechou
Prvým krokom k ekologickému dodávateľskému reťazcu je agregácia, konsolidácia všetkých logistických operácií vo všetkých predajných kanáloch "pod jednou strechou", čo vytvára základné podmienky pre omnichannel stratégiu. Toto riešenie úspešne implementuje spoločnosť FM Logistic medzi svojich klientov, pretože prináša merateľné výhody a premieta sa do ekonomickejšieho využívania zdrojov (prírodných i ľudských). Zdroje možno flexibilne dedikovať v závislosti na potrebách daného distribučného kanála, čo vytvára synergický efekt. Takáto služba omnichannel zahŕňa kontraktnú logistiku B2B, logistiku e-commerce B2B a B2C, služby s pridanou hodnotou (co-packing, co-manufacturing), ako aj rad ďalších pridaných služieb, napríklad zákaznícky servis.
Stratégia miesta
Významným faktorom je tiež zníženie nákladov a emisií CO2 súvisiacich s prvou a poslednou míľou. To, čo musel kuriér vďaka riešeniu Under One Roof vyzdvihnúť z niekoľkých miest, je teraz konsolidované do jedného zberného miesta. FM Logistic k tomu pridáva niečo navyše, a to je CityLogin projekt. Tento projekt je založený na lokalizovanie malých distribučných skladov alebo crossdockov čo najbližšie mestským aglomeráciam. CityLogin umožní perfektné riešenie poslednej míle. Umožňuje skrátenie dodacej lehoty zvolením najkratšej možnej vzdialenosti medzi distribučným centrom a koncovým zákazníkom a umožňuje využitie nízkoemisných vozidiel na distribúciu.
Ekologický sklad
Do moderných budov investujú aj logistickí operátori. Spoločnosť FM Logistic, ktorá je vlastníkom skladových priestorov, tu má veľkú výhodu. Už teraz implementuje rad riešení zameraných na zlepšenie energetickej účinnosti alebo zníženie spotreby vody, napríklad LED osvetlenie, prídavné svetlíky alebo vlastné fotovoltaické zariadenia. Do roku 2030 plánuje spoločnosť vyvinúť model ekologicky neutrálneho skladu.
FM Logistic ako líder medzi logistickými operátormi, implementuje obchodnú stratégiu svojich klientov, pričom jedna z nich je omnichannel, ktorý implementujeme s ohľadom na udržateľný dodávateľský reťazec. Nový slogan "Supply Change" vyjadruje vôľu spoločnosti podporovať zákazníkov a partnerov
Informačný servis