SME
Streda, 27. október, 2021 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely

Tovar doručuje aj na horské chaty.

(Zdroj: DATART)

„Zásielku vám doručíme dnes medzi 10-14,“ pípne ráno esemeska. Po nej zväčša nasleduje telefonát so slovami: „Dobrý, kuriér, ste doma?“

S rastúcou obľubou nakupovania cez internet rastie aj dôležitosť kvalitného doručovania tovaru. Nie je však kuriér ako kuriér. Sú takí, ktorí vám zásielku podajú z okna dodávky, iní sa ani po „minútke“ čakania neukážu na správnej adrese. Niektoré e-shopy ponúkajú dovoz tovaru vo vybranom čase, dokonca jeho vynesenie na najvyššie poschodia či zapojenie a inštaláciu zariadenia.

Milan z Košíc robí kuriéra už desať rokov. Predtým pracoval v sklade DATARTu a po zrušení tamojšej predajne nastúpil za volant kuriérskej dodávky rovnakej spoločnosti.

Tovar vynesú aj odvezú

Milan poznal prácu kuriéra už pred nástupom, keďže skladníci zvyknú pomáhať vodičom, keď majú veľa práce a nemajú dostatok brigádnikov. Vianoce sú ešte ďaleko, na nedostatok práce sa však sťažovať nemôže.

„Tovar nám chodí vždy v noci z centrálneho skladu v Senci. Každé ráno okolo siedmej začíname tým, že ho zaevidujeme, vytlačíme si faktúry k jednotlivým objednávkam spolu s adresami a podľa vzdialenosti a konkrétneho okruhu systematicky nakladáme auto. Prvé sa spravidla naloží vozidlo, ktoré má najdlhšiu trasu, aby mohlo včas vyraziť,“ hovorí Milan.

O ôsmej ráno sú už naplnené dodávky na ceste k zákazníkom. So šoférom jazdí v DATARTe aj závozník alebo technik, ktorý mu pomáha s vynesením tovaru do bytu, s inštaláciou spotrebiča a často aj s odvozom starého.

„Hodinu predtým, ako dorazíme na prvú vykládku, voláme zákazníkovi, aby vedel, že prídeme. Takto pokračujeme, až kým nedoručíme všetky zásielky. Denne ich býva okolo 15,“ hovorí Milan.

Je to menej, ako doručia klasickí kuriéri, avšak nejde o bežné balíčky, ale najmä o nadrozmerné spotrebiče ako chladničky, práčky, sušičky či mrazničky.

„Ak si zákazníci objednajú službu DOPRAVART, spotrebiče doručíme aj na desiate poschodie a nielen po prvé dvere ako štandardné kuriérske služby. Väčšinou si s dovozom zákazníci objednávajú aj základnú inštaláciu spotrebiča, ktorú robí posádka,“ vysvetľuje Milan.

Denne takto najazdia približne 250 kilometrov, pričom trasy sú každý deň iné. Oproti klasickým kuriérom je ich práca trochu odlišná. Nový spotrebič si ľudia neobjednávajú pravidelne ako napríklad oblečenie alebo lieky.

„S niektorými zákazníkmi sa opätovne vidíme až po niekoľkých rokoch, ale vždy nás poteší, keď si spomenú, že aj pred rokmi sme im tovar priviezli my. Niektorých poznám aj po mene,“ prezrádza Milan.

S dodávkou jazdili rely

Práca kuriéra je podľa Milana veľmi pestrá, keďže každý deň sa s tovarom dostane na nové miesta.

„Vyžaduje si to fyzickú zdatnosť, no baví ma šoférovanie, voľnosť a práca v exteriéri. Vidím a navštevujem miesta, ktoré bežný človek nie,“ usmieva sa kuriér.

Tovar často doručujú na horské chaty, chodia aj do najluxusnejších apartmánov tatranských hotelov aj do lukratívnych súkromných bytov známych osôb.

„Nedávno sa nám podarilo prejsť úsek rely pretekov, nakoľko naša aktuálna trasa viedla práve miestom, kde sa preteky konali. Organizátori nás v čase prestávky pustili, fanúšikovia nám kývali, pretekári trúbili a my sme si užili jazdu cez umelé prekážky po približne 20-kilometrovom úseku. Bol to nevšedný zážitok,“ spomína Milan.

Slovenská pohostinnosť: Kto šoféruje?

Podľa kuriéra je aj pri doručovaní tovaru vidieť drobné rozdiely medzi ľuďmi, ktorí bývajú v meste a tými na vidieku.

„Ľudia na dedinách si veľa vecí urobia svojpomocne. Od nás chcú, aby sme im doviezli tovar, zložili ho a ďalej nás nepotrebujú. Majú pocit, že nás zdržiavajú. V meste majú zákazníci väčšie očakávania, ktoré sú však občas až nad rámec našich možností,“ smeje sa Milan.

Bežne sa pri návštevách domácností a inštalácii spotrebičov stretávajú s rôznymi pozvánkami.

„Zo slušnosti sa nás ľudia často pýtajú, či si dáme vodu alebo kávu, to je už štandard. Niekedy sa nás opýtajú, kto z nás je vodič a ponúkajú nám aj niečo tvrdšie. Samozrejme, vždy slušne odmietneme, a to nielen v období pandémie,“ konštatuje Milan.

Pre kuriérov však pandémia priniesla okrem množstva komplikácií aj pár pozitívnych zmien.

„Mnoho ľudí pracuje z domu, na cestách je tým pádom oveľa menej áut, netvoria sa kolóny a jazdí sa nám ľahšie. Na používanie ochranných prostriedkov, ako sú rúška, rukavice a na dezinfekciu rúk a vozidla, sme si už zvykli a berieme to ako súčasť našej každodennej práce,“ uzatvára kuriér.

Tento článok vám prináša DATART.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

EUBA udelila čestné vedecké hodnosti „doctor honoris causa“

Ekonomická univerzita v Bratislave udelila čestný titul „doctor honoris causa EU v Bratislave“.


3 h

Miška Kevélyová ochrnula náhle na brigáde na Cypre. Mala 19 rokov.


5 h

Účinky Arónie oceňujú hlavne onkologický pacienti a ľudia so slabšou imunitou


5 h
Skryť Zatvoriť reklamu