SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú

Auto s hybridným pohonom, ktoré môžete nabíjať aj zo zásuvky, máva spravidla jednu veľkú nevýhodu.

Tiguan eHybrid si však o tom myslí svoje.

Plug-in hybridné autá poháňa kombinácia spaľovacieho motora a výkonného elektromotora. K tomu sú vybavené veľkou batériou, ktorú je možné nabíjať zo zásuvky. Napríklad Tiguan eHybrid (tak sa nazýva plug-in hybridný Volkswagen Tiguan) dokáže po nabití z domácej siete prejsť čisto na elektrickú energiu až 50 kilometrov podľa zmiešaného testovacieho cyklu WLTP. V meste zvládne aj viac. To je často viac, než meria trasa do práce a späť väčšiny ľudí.

To znamená, že cesta do práce a späť vás bude pravdepodobne stáť iba to, čo miniete na nabíjanie batérie, ktorá má kapacitu 13 kWh. Nočným prúdom ju doma nabijete za približne 65 centov a za celú cestu sa vám spaľovací motor nemusí vôbec zapnúť. Vďaka šikovnej aplikácii môžete Tiguan eHybrid dokonca ovládať na diaľku. Naplánujte si nabíjanie, ale aj čas odchodu a želanú teplotu v kabíne. Keď potom sadnete do auta, bude nabité, zohriate a pripravené na jazdu.

Na mieste je však otázka: čo potom, keď sa batéria vybije? Mnohé plug-in hybridy totiž dosahujú svoju zázračnú spotrebu len s nabitou batériou a na dlhej ceste letí spotreba benzínu do katastrofických výšin. Tiguan eHybrid je však svetlá výnimka. Po vybití batérie sa totiž začne správať ako hybrid. Navyše na jeho pohon slúži vynikajúci motor 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý je známy tým, že nepotrebuje veľa paliva na to, aby bol spokojný. Kombinovaná spotreba tesne nad 6 l/100 km s vybitou batériou je teda skvelá správa. A nebojte sa, Tiguan eHybrid si v batérii vždy nechá rezervu, ak by ste potrebovali využiť jeho plný výkon 180 kW (245 k) a krútiaci moment 400 Nm napríklad na predbiehanie. Napriek vyššej hmotnosti je Tiguan eHybrid naozaj prekvapivo rýchly. Stovku zvládne už za 7,5 sekundy!

Ďalšou bežnou vlastnosťou plug-in hybridov je menší batožinový priestor. To sa plug-in hybridného Tiguanu síce týka tiež, ale v menšej miere, než by ste si mysleli. Keď totiž otvoríte veko kufra, odhalí sa vám úplne rovnaký priestor ako v bežnom Tiguane, spolu s posuvnými zadnými sedadlami, ktoré sa dajú sklopiť do roviny. Akurát pod platom sa už nenachádza ďalší priestor, lebo tu je uložená batéria. Ak teda nevyužívate nižšiu polohu dna, zmenu objemu kufra nepocítite. A 476 litrov je ešte stále slušná hodnota.

Volkswagen Tiguan eHybrid je teda zaujímavá alternatíva, ktorá vás odvezie v rámci mesta bez emisií a zároveň vám ponúka možnosť jazdiť aj dlhé trasy bez toho, aby ste sa museli obávať vysokej spotreby. K tomu množstvo asistenčných systémov a skvelá výbava (odporúčame IQ.Light svetlomety!) a Tiguanu ťažko odolať.

Pre viac informácií zo sveta Volkswagenu navštívte www.volkswagenblog.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Účinky Arónie oceňujú hlavne onkologický pacienti a ľudia so slabšou imunitou


1 h

Vianočný fond pomoci od Orange medzi organizácie prerozdelí sumu 40 000 eur.


INZERCIA 11 h

Ako sa z malého odštepného závodu stal dôležitý hráč v oblasti energetiky, hovoríme s generálnym riaditeľom Bystríkom Berthotym.


INZERCIA 11 h
Skryť Zatvoriť reklamu