SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje

Nadácie spravované zo zdrojov korporácií majú najnovší prírastok. Postarala sa o to jedna z najstarších poisťovní na Slovensku.

Vladimír Bakeš, gen. riaditeľ KOOPERATIVAVladimír Bakeš, gen. riaditeľ KOOPERATIVA

Hoci poisťovňa KOOPERATIVA nie je v oblasti spoločenskej zodpovednosti žiadnym nováčikom, po troch dekádach pôsobenia na slovenskom trhu sa aktuálne rozhodla pre ďalší strategický krok. Založila vlastnú nadáciu a má ambíciu podporovať neziskové aktivity ešte výraznejšie. O tom, akú úlohu chce nová Nadácia KOOPERATIVA plniť a akým spôsobom bude nadväzovať partnerstvá v rámci ekosystému slovenského tretieho sektora, sme sa rozprávali s generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva poisťovne Vladimírom Bakešom.

Značka vašej poisťovne sa v ostatných dňoch v médiách skloňuje v súvislosti s podporou užitočnej prieskumnej štúdie, na ktorej ste spolupracovali s Nadáciou pre deti Slovenska. Týka sa dopadov pandémie počas minulej zimy a jari na deti a mladých ľudí. Čo touto komunikáciou sledujete?
Nešťastným dopadom pandémie nik z nás zabrániť nemohol. Ale to, čo urobiť môžeme, je pridať sa k podpore zmysluplných riešení, ktoré ich pomáhajú zmierňovať. A to sa týka nielen našich poisťovacích riešení, ale aj aktivít v neziskovom sektore. Preto sme pomohli zrealizovať prieskumnú sondu, aká v odborných kruhoch na Slovensku doteraz absentovala. V spolupráci s expertmi z Nadácie pre deti Slovenska a sociológmi sme zozbierali spätnú väzbu od stoviek žiakov, študentov a tiež ich učiteľov aj rodičov. Tá sa týkala života detí a mladých počas lockdownu a dištančného vzdelávania a poukázala na to, že toto obdobie sa výrazne podpísalo na ich duševnom zdraví, poklese sebavedomia aj zhoršení komunikačných schopností. Naším cieľom bolo, aby tieto výstupy poslúžili ako podnety do verejnej diskusie, mohli na nich stavať odborníci v rámci ďalšej práce s deťmi a aby nasmerovali aj nás samotných pri ďalších plánoch spoločensky zodpovedného angažovania sa.

Prečo práve spojenie KOOPERATIVA a Nadácia pre deti Slovenska? Čo vás viedlo k tomu zamerať sa na riešenie tejto témy?
V partnerských aktivitách a projektoch, ktoré pomáhajú zvyšovať ochranu a bezpečnosť detí a mladých ľudí, vidíme naše miesto už 7 rokov. A naším kľúčovým spojencom bola doteraz v tejto oblasti práve Nadácia pre deti Slovenska. V roku 2015 sme v tejto inštitúcii zriadili náš Nadačný fond Deti v bezpečí poisťovne KOOPERATIVA, z ktorého rok čo rok realizujeme grantové programy určené pre organizácie vytvárajúce bezpečné prostredie pre deti a mladých v rodinách, školách či komunitách. Sme úprimne hrdí na úžasné výsledky, ktoré sa nám podarilo doteraz dosiahnuť naprieč celým Slovenskom. Zlepšiť podmienky na fyzický a duševný rozvoj detí a mladých ľudí pomohlo v priebehu ostatných rokov až 250 projektov v teréne, medzi ktoré putovala naša finančná podpora vo výške viac ako 580-tisíc eur.

Spomínali ste, že práve najnovší spoločný počin v podobe prieskumnej štúdie pomohol udať ďalší smer vašej práce. Ako konkrétne?
Na základe zistení štúdie sme adresnejšie nastavili, na aké projekty poputujú tento „pandemický“ rok zdroje z nami zriadeného fondu Deti v bezpečí. Pre aktivity pedagogicko-psychologických alebo komunitných centier či organizácií spolupracujúcich so školami, ktoré prispejú k zvyšovaniu psychickej pohody a zdravia detí a mladých, k lepšiemu zvládaniu krízových situácií a posilňovaniu vlastnej identity, je pripravený grantový balík vo výške 44-tisíc eur. Prieskumná štúdia, ako aj naše vlastné monitorovanie potrieb spoločnosti v ostatnom období však poukázali na narastajúce trendy, v ktorých sa chceme viac angažovať – ešte komplexnejšie, efektívnejšie a s výraznejším dopadom spoločnosť okolo nás. A našou odpoveďou a riešením práve v tomto období sa stáva založenie vlastnej Nadácie KOOPERATIVA.

To je bez pochyby významný míľnik v histórii vašej poisťovne.
Rozhodne áno. Je to aj veľký záväzok. V Kooperative sme minulý rok oslávili 30 rokov pôsobenia na slovenskom trhu. Uvedomujeme, že sme v etape „života“, kedy by sme mali spoločnosti ešte výraznejšie vracať naspäť priazeň, ktorú nám celé tie roky prejavovala. Chceme pritom, aby bol náš ďalší vývoj prirodzený – dôkladne sme sa pozreli na to, čo svet okolo nás potrebuje, zúročili naše dlhoročné skúsenosti v oblasti spoločenskej zodpovednosti, nakoľko sme v tejto oblasti aktívni v mnohých smeroch. Sme dlhoročným partnerom Detskej Univerzity Komenského, podporujeme projekty ako Slovenka roka alebo Krištáľové krídlo, ktoré oceňujú osobnosti celospoločenského významu. Našou víziou je, aby sme sa ako nadácia stali prospešným článkom, ktorý si nájde svoje miesto v rámci spoločného ekosystému podpory neziskového sektora na Slovensku. Chceme pomáhať riešiť témy, ktoré nám dávajú zmysel.

Každá nadácia si definuje svoj program. Ako je tomu vo vašom prípade?
Našou novovzniknutou nadáciou pokračujeme aj naďalej v plnení poslania zvyšovať kvalitu života predovšetkým detí a mladých ľudí na Slovensku a chrániť ich pred nástrahami súčasnej doby. Na tomto princípe funguje jeden z troch nových pilierov nadačnej práce – podpora vzdelávacích aktivít.
Aktuálnou prioritou sa pre nás stáva téma digitálneho občianstva. V spolupráci s naším partnerom, organizáciou DigiQ, chceme mladých ľudí viesť k tomu, aby získavali nadhľad v online priestore a dokázali správne vyhodnocovať obsah, ktorý vidia. S cieľom podnecovať bezpečné a zodpovedné správanie vo virtuálnom svete sme už rozbehli sériu offline aj online workshopov na školách po celom Slovensku.

Hovoríte o prvom z troch pilierov zamerania nadácie. Ktoré ďalšie oblasti sa stávajú v rámci spoločenskej zodpovednosti vašou doménou?
Ďalšou dôležitou oblasťou, do ktorej sa chceme naplno ponoriť, je ochrana životného prostredia a podpora udržateľnosti. Aktuálne vsádzame na internú grantovú podporu a motivovanie našich kolegov do vlastných komunitných iniciatív v prospech ochrany prírody. Práve v týchto týždňoch touto formou pracujú v teréne desiatky kolegov po celom Slovensku. Naším zámerom je revitalizácia verejných priestranstiev a rozšírenie zelených máp v mestách. Celkovo aj tu staviame na už rozbehnutej práci našej poisťovne a posúvaní sa k „zelenšej poisťovni“ cez znižovanie vlastnej uhlíkovej stopy. Vďaka digitalizácii procesov uzatvárame už 85 % zmlúv elektronicky, čím šetríme ročne v priemere už 12 ton papiera. V rámci našich prevádzok odoberáme stále vo väčšej miere zelenú energiu z obnoviteľných zdrojov. Trojicu pilierov Nadácie KOOPERATIVA dopĺňa podpora iniciatív zacielených na sociálnu pomoc. Zameriavame sa na podporu ľudí postihnutých pandémiou nielen ekonomicky, ale najmä psychicky. Aktuálne nám tu dobieha grantová podpora v spolupráci s Nadáciou pre deti Slovenska a keďže celospoločenské dopady pandémie budú dlhotrvajúce, budúci rok tu našu iniciatívu ešte zintenzívnime.

Záznam z diskusie k výsledkom spomínaného prieskumu, ktorý vzišiel zo spolupráce Kooperativy a Nadácie pre deti Slovenska si môžete pozrieť tu:

Načítavam video...

Bližšie informácie o už začatej činnosti novej Nadácie KOOPERATIVA a zmysluplných témach, ktoré pomáha riešiť, je možné nájsť na stránke https://nadacia.kooperativa.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nemusíme dlho bádať, aby sme prišli na to, že strava postavená na čerstvých plodoch je tá najzdravšia.


5 h

V poradí štvrtý rok sa dm zmenou BLACK piatku na GIVING rozhodla venovať 5 percent z celkového denného obratu e-shopu.


6 h
Víťaz kategórie Plug-in hybrid, populárna OCTAVIA štvrtej generácie, vôbec po prvý raz ponúka novú formu pohonu, kombinujúcu spaľovací motor a elektromotor.

S modelmi ENYAQ iV a OCTAVIA iV získala dve prvé miesta.


9 h
Skryť Zatvoriť reklamu