SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb

V rozvíjajúcom sa digitálnom svete je bezpečnosť najvyššou prioritou.

Digitalizácia našich životov pokračuje neúprosnou trajektóriou nahor. Udialo sa to najmä za posledný rok a pol v dôsledku pandémie COVID-19 a zdá sa, že už nie je cesty späť. V Európe spoločnosť Visa zaznamenala nárast transakcií uskutočnených online v priemere o viac ako 40 %. Na Slovensku to bolo takmer o 50 % (medziročne, marec 2021). Počet online obchodníkov stúpol na Slovensku z 3600 v roku 2019 na vyše 5 tisíc v roku 2020. Počas prvého pol roka 2021 ich počet stúpol o ďalších takmer 1000. V online prostredí bolo v prvom polroku 2021 uskutočnených viac ako 14,7 milióna transakcií (SBA).

Niekoľko úrovní zabezpečenia

Keďže sa na digitálny obchod spolieha stále viac obchodníkov a zákazníkov, potreba chrániť pred podvodmi a zaistiť odolnosť platobného systému je teraz dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Visa používa na ochranu platieb mnoho úrovní zabezpečenia, ktoré pomohli udržať podvody v globálnej sieti Visa pod 0,1 %.

Spoločnosť Visa vybudovala svoje globálne technologické systémy tak, aby bezpečne a spoľahlivo zvládli v priemere 500 miliónov transakcií denne. Je to možné vďaka dlhej histórii vývoja nástrojov autentifikácie, monitorovania podvodov a vyhodnocovania rizika, ktoré spoločnosť využíva, aby vytvorila bezpečný trh. Zabezpečenie digitálnych platieb spotrebiteľov aktívnym monitorovaním podvodov a dohľadom nad kybernetickou bezpečnosťou prebieha nepretržite. Dokáže tak zachytiť miliardy potenciálnych podvodných úkonov. To všetko je možné aj vďaka finančným investíciám. Za posledných 5 rokov Visa investovala približne 9 miliárd dolárov na boj proti podvodom a na zlepšenie kybernetickej bezpečnosti.

Rýchle, pohodlné a bezpečné metódy na overenie platieb

Spoločnosť Visa je odborníkom na autentifikáciu. Umožňuje bankám overiť identitu držiteľa karty tak, aby sa výrazne obmedzili podvody. Overenie identity online vyžaduje na schválenie transakcie viac potrebných údajov. Autentifikácia pritom musí byť pre spotrebiteľa jednoduchá, ale pre podvodníka náročná na okopírovanie. Visa poskytuje bankám niekoľko spôsobov autentifikácie - zadanie PIN, biometrické údaje, ako sú odtlačky prstov či rozpoznávanie tváre, aj technológie, ktoré dokážu určiť, či je platba „typická“ pre daného držiteľa karty. Všetky tieto metódy pomáhajú bankám zabrániť podvodníkom, aby zneužili peniaze ich zákazníkov.

Tokenizácia a najbezpečnejšie inovácie

Na maximálne zníženie vplyvu podvodov vyvinuli vo Vise globálnu platformu tokenizácie. Tokenizácia je jednoduchý, ale mimoriadne účinný koncept: nahraďte citlivé údaje tokenmi, aby boli digitálne platby bezpečnejšie. Na dôležitosť tokenizácie sa pritom stále akosi zabúda. Napriek tomu z tejto bezpečnostnej technológie ťaží mnoho ľudí, bez toho, aby si to vôbec uvedomovali.

Čo je to token?

Pomocou služby Visa Token sa 16-miestne číslo karty nahradí bezpečným „tokenom“, ktorý chráni číslo karty pred podvodníkmi. Používa ho už viac ako 615 000 obchodníkov na podporu digitálneho obchodu na viac ako 193 trhoch. Z tokenizácie môže ťažiť celý ekosystém – banky, obchodníci aj spotrebitelia. Medzi hlavné výhody patrí zníženie miery podvodov či jednoduché použitie na rôznych zariadeniach.

Spoločnosť Visa prostredníctvom službyVisa Token Service už vydala viac ako 2 miliardy sieťových tokenov po celom svete (marec 2021). Dosiahnuť 1 miliardu vydaných tokenov pritom trvalo takmer šesť rokov. Počet vydávaných tokenov sa mimoriadne zrýchlil a ďalšia miliarda pribudla v priebehu 10 mesiacov. Tokenizácia sa začala vyvíjať ako jeden produkt. Dnes je jednou z najväčších platforiem na zabezpečenie platieb na trhu.

Spolupráca s bankami

Pokiaľ ide o platby, Visa úzko spolupracuje v boji proti podvodom s bankami. Počítačoví podvodníci sa nezameriavajú iba na platby kartou. Pôsobia v širokej oblasti, používajú šikovné taktiky a schovávajú sa za rôzne maskovanie. Často vystupujú ako lekárske či charitatívne organizácie alebo finančné inštitúcie, pričom svoje obete kontaktujú telefonicky, SMS správou alebo e-mailom. Preto sa Visa spojila s Tatra bankou a spoločne pripravili kampaň #predigitálnubezpečnosť , aby spoločne pomáhali spotrebiteľom chrániť sa pri platení v online prostredí.

Naučte sa chrániť svoje peniaze

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Účinky Arónie oceňujú hlavne onkologický pacienti a ľudia so slabšou imunitou


13 h

Nové číslo mesačníka SME Ženy v stánkoch od 1. decembra


INZERCIA 23 h

Nemusíme dlho bádať, aby sme prišli na to, že strava postavená na čerstvých plodoch je tá najzdravšia.


30. nov
Skryť Zatvoriť reklamu