SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál

Kedysi bola veľká frajerina mať v aute rádio s kazeťákom. Alebo viacstopový stereo magnetofón. Za všetkými stojí jedno meno.

(Zdroj: Sencor)

Pozrime sa trocha do histórie moderných technológií a zamierme rovno na východ, do Krajiny vychádzajúceho slnka. Koncom šesťdesiatych rokov tu vychádzalo nielen slnko, ale aj žiarivé hviezdy na nebi elektroniky. Vojnou zdevastované Japonsko v snahe naštartovať zruinovanú ekonomiku investovalo miliardy dolárov do nákupu zahraničného know-how. Etablované predvojnové firmy Panasonic, Hitachi a Sharp nestíhali pokrývať expresne rastúci dopyt po elektronike, čo zákonite vyvolalo odozvu v podobe ďalších výrobcov a postupne sa k nim pridávali Sony, Akai, Sanyo, Aiwa a v roku 1969 ajSencor .

Ako inak nazvať značku, do vzniku ktorej dal každý, kto sa na nej podieľal, celé svoje srdce? A že tých sŕdc boli tisícky, názov sa zrodil spojením japonského „sen“, čo značí „tisíc“ a latinského „cor“, čo je v preklade srdce. Nacionálnu hrdosť zas symbolizovalo červené „o“, ako znak vychádzajúceho Slnka. Červená bodka bola zároveň pripomienkou trúfalej výzvy firmy – čo najskôr sa vyrovnať svetovej špičke Blaupunkt, ktorá má v logu modrú bodku.

Cieľavedomí vývojári Sencoru pracovali s takým nasadením, ako to len Japonci vedia. O špičkovej kvalite sa nebolo treba ani baviť, jej nutnosť bola samozrejmosťou. Bolo potrebné zadefinovať dizajn, jasne rozpoznateľný od konkurencie, vlastnosti a cieľovú skupinu. Voľba padla na farebnosť, intuitívne používanie a jednoduchú dostupnosť pre každého. Už onedlho sa presvedčili, že trafili do čierneho. Kazetové magnetofóny a autorádiá Sencor prerazili v Európe a nasledovali ďalšie novinky. Sencor dal čoskoro svetu viacstopový stereo magnetofón, funkciu „reverse“ na kazetových magnetofónoch, dvojitý kazetový magnetofón schopný nahrávať či jeden z prvých prenosných Hi-Fi systémov so systémom Dolby NR® * pre redukciu šumu pri nahrávaní. Práve vďaka Sencoru už neboli vodiči v aute odkázaní len na rozhlasové vysielanie, ale mohli si donekonečna púšťať svoje obľúbené hity z kaziet.

Prečo by človek nemohol mať svojich elektronických pomocníkov rád?

Neboli to však len technologické novinky, pre ktoré sa Sencor stal obľúbenou značkou. Jednoduché používanie a farebné prevedenie oslovovali všetky generácie a dovoľovali im vyjadriť sa aj týmto spôsobom. Sencor sa vpisoval do ďalších tisícok a tisícok sŕdc, až sa začali počítať na milióny vo vyše 55 krajinách sveta. V 90. rokoch prešla japonská tradícia do európskych rúk a stále pokračuje v nastolenom trende – ponúkať kvalitu za dostupnú cenu. K portfóliu viac než tisíc výrobkov v skupinách spotrebnej a kancelárskej techniky, autoelektroniky, tabletov a telefónov, kuchyne, domácnosti, zdravia a krásy pribúdajú stále nové výrobky. Sencor tak pokrýva každú oblasť života, reflektujúc na aktuálne dianie. Preto si dnes môžete kúpiť tyčový vysávač s digitálnym motorom, ľahký ako pierko, alebo kolobežku aj s príslušenstvom. Vybrané výrobky s garanciou vrátenia peňazí do 60 dní, so 60-dňovou zárukou na motor alebo 2-ročnou zárukou na batériu len podčiarkujú tradíciu kvality, ktorú v Sencore začali raziť pred vyše 50 rokmi.

Ste fanúšikmi nostalgie? Pozrite si veľkú galériu retro spotrebičov Sencor!

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Distribúcia krízových balíčkov pre ohrozené domácnosti v rómskych komunitách, ktoré sú aktuálne najviac zasiahnuté pandémiou.


1 h

Denne fajčí až štvrtina žiakov základných škôl v tínedžerskom veku. Závislými sa môžu stať už po vyfajčení piatich balení cigariet


1 h

Vzduch ovplyvňuje to, ako sa cítime.


INZERCIA 1 h
Skryť Zatvoriť reklamu