SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál

Kedysi bola veľká frajerina mať v aute rádio s kazeťákom. Alebo viacstopový stereo magnetofón. Za všetkými stojí jedno meno.

(Zdroj: Sencor)

Pozrime sa trocha do histórie moderných technológií a zamierme rovno na východ, do Krajiny vychádzajúceho slnka. Koncom šesťdesiatych rokov tu vychádzalo nielen slnko, ale aj žiarivé hviezdy na nebi elektroniky. Vojnou zdevastované Japonsko v snahe naštartovať zruinovanú ekonomiku investovalo miliardy dolárov do nákupu zahraničného know-how. Etablované predvojnové firmy Panasonic, Hitachi a Sharp nestíhali pokrývať expresne rastúci dopyt po elektronike, čo zákonite vyvolalo odozvu v podobe ďalších výrobcov a postupne sa k nim pridávali Sony, Akai, Sanyo, Aiwa a v roku 1969 ajSencor .

Ako inak nazvať značku, do vzniku ktorej dal každý, kto sa na nej podieľal, celé svoje srdce? A že tých sŕdc boli tisícky, názov sa zrodil spojením japonského „sen“, čo značí „tisíc“ a latinského „cor“, čo je v preklade srdce. Nacionálnu hrdosť zas symbolizovalo červené „o“, ako znak vychádzajúceho Slnka. Červená bodka bola zároveň pripomienkou trúfalej výzvy firmy – čo najskôr sa vyrovnať svetovej špičke Blaupunkt, ktorá má v logu modrú bodku.

Cieľavedomí vývojári Sencoru pracovali s takým nasadením, ako to len Japonci vedia. O špičkovej kvalite sa nebolo treba ani baviť, jej nutnosť bola samozrejmosťou. Bolo potrebné zadefinovať dizajn, jasne rozpoznateľný od konkurencie, vlastnosti a cieľovú skupinu. Voľba padla na farebnosť, intuitívne používanie a jednoduchú dostupnosť pre každého. Už onedlho sa presvedčili, že trafili do čierneho. Kazetové magnetofóny a autorádiá Sencor prerazili v Európe a nasledovali ďalšie novinky. Sencor dal čoskoro svetu viacstopový stereo magnetofón, funkciu „reverse“ na kazetových magnetofónoch, dvojitý kazetový magnetofón schopný nahrávať či jeden z prvých prenosných Hi-Fi systémov so systémom Dolby NR® * pre redukciu šumu pri nahrávaní. Práve vďaka Sencoru už neboli vodiči v aute odkázaní len na rozhlasové vysielanie, ale mohli si donekonečna púšťať svoje obľúbené hity z kaziet.

Prečo by človek nemohol mať svojich elektronických pomocníkov rád?

Neboli to však len technologické novinky, pre ktoré sa Sencor stal obľúbenou značkou. Jednoduché používanie a farebné prevedenie oslovovali všetky generácie a dovoľovali im vyjadriť sa aj týmto spôsobom. Sencor sa vpisoval do ďalších tisícok a tisícok sŕdc, až sa začali počítať na milióny vo vyše 55 krajinách sveta. V 90. rokoch prešla japonská tradícia do európskych rúk a stále pokračuje v nastolenom trende – ponúkať kvalitu za dostupnú cenu. K portfóliu viac než tisíc výrobkov v skupinách spotrebnej a kancelárskej techniky, autoelektroniky, tabletov a telefónov, kuchyne, domácnosti, zdravia a krásy pribúdajú stále nové výrobky. Sencor tak pokrýva každú oblasť života, reflektujúc na aktuálne dianie. Preto si dnes môžete kúpiť tyčový vysávač s digitálnym motorom, ľahký ako pierko, alebo kolobežku aj s príslušenstvom. Vybrané výrobky s garanciou vrátenia peňazí do 60 dní, so 60-dňovou zárukou na motor alebo 2-ročnou zárukou na batériu len podčiarkujú tradíciu kvality, ktorú v Sencore začali raziť pred vyše 50 rokmi.

Ste fanúšikmi nostalgie? Pozrite si veľkú galériu retro spotrebičov Sencor!

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

An effective compliance management system can help overcome existing communication hurdles in the company.


2 h

Amendment to the Labour Code entering into force on January 1, 2022.


4 h

Žiadne veľké investície, na vlastný online biznis potrebujete mobilný telefón a veľkú chuť niečo dokázať.


10 h
Skryť Zatvoriť reklamu