SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci

Tržby im stúpli šesťnásobne.

(Zdroj: Solitea)

Vedeli ste o tom, že živnostníci sú v niečom ako verejný sektor a ten zas ako súkromné firmy? Veľa z nich potrebuje digitalizovať.

Veľkoobchod s chovateľskými potrebami Nobby sa päť rokov po sebe pretláčal s ročnými tržbami 40-tisíc eur a kým v jeden rok ich o štyritisíc eur prekročil, ďalší mu už chýbalo takmer desaťtisíc. Potom však prišiel rok 2020 a tržby poskočili šesťnásobne na viac ako 260-tisíc eur. Čo sa stalo?

Firma dodáva chovateľské potreby a doplnkové krmivo pre maloobchodné predajne, e-shopy a veterinárne kliniky a dlhé roky hľadala vhodný systém na riadenie skladu. Tovar pribúdal, ubúdal, míňal sa, menil sa a dopĺňal a v Nobby ručne aktualizovali tabuľky.

Neraz tak došlo k zámene tovaru a to, že nesedeli informácie z e-shopu s reálnym počtom kusov na sklade, bolo takmer na dennom poriadku. Hromadili sa im reklamácie, až sa konateľ Peter Slaný rozhodol zareagovať.

Namiesto štyroch skladníkov jeden

Nobby má na sklade viac ako 12-tisíc položiek a v ponuke chovateľské potreby pre psov, mačky, hlodavce, vtáky i akvaristiku. Dodávajú ich v rámci Slovenska, Česka a Rakúska a kvôli chýbajúcemu skladovému systému dochádzalo k častým zámenám tovaru, a tým aj k reklamáciám. V priemere sa im vrátila každá desiata objednávka.

„Najväčšie problémy sme mali s príjmovými dokladmi. Dostali sme napríklad doklad na tisíc eur, ktorý mal 20 strán. Jeden zamestnanec tak v pracovnej dobe nerobil nič iné, len ručne prepisoval príjmové doklady,“ hovorí Peter Slaný, konateľ spoločnosti Nobby Slovakia.

Kvôli ručnému aktualizovaniu údajov sa dostali do nepríjemnej situácie. Keď sa vypredal všetok tovar, zákazníci si ho mohli aj naďalej objednať, pretože ho skladník ešte nestihol aktualizovať v tabuľke. Začínalo to byť neudržateľné, a tak sa Peter Slaný rozhodol hľadať plnohodnotný ERP systém.

„Našiel som systém Money S4 od Solitey, ktorý prekonal moje očakávania. Zrýchlil prácu na všetkých oddeleniach, vylepšil zastarané procesy a vďaka nemu vybavíme s menším počtom ľudí väčšie množstvo objednávok. Ušetrili sme niekoľkonásobne viac peňazí, než koľko by sme museli investovať do zamestnancov, ktorí by objednávky vybavovali ručne,” porovnáva Slaný.

Dnes tak objednávky vybavuje namiesto štyroch skladníkov jeden, príprava rozsiahlej objednávky vo veľkoobchode klesla z ôsmich hodín na dve a reklamácie klesli z desiatich percent takmer na nulu. Aj vďaka tomu aktuálne dokážu vyexpedovať 30 000 kusov tovaru za mesiac a neboja sa ďalšieho rastu.

Museli reagovať na prudký rast

Spoločnosť Solitea je na trhu od roku 1989 a zákazníkom pomáha nielen zjednodušovať procesy, ale prináša do nich aj systém. Má desiatky tisíc zákazníkov od verejného sektora cez živnostníkov či malé firmy až po veľké podniky.

Jedným z nich je aj česká celosvetovo uznávaná sklárska firma Lasvit. Jej svietidlá, sklenené steny či nápojové a dekoratívne sklo sa nachádzajú v takmer troch tisícoch hotelov po celom svete, na výletných lodiach či v súkromných rezidenciách. Vyrába aj trofeje pre víťazov Tour de France, Českého leva či ceny Thalia.

Otázka znie, ako môže IT spoločnosť pomôcť remeselnej firme, ktorá sa venuje výrobe luxusného českého skla?

Český sklársky gigant mal šťastie v nešťastí. Vďaka svojej nadštandardnej kvalite síce zažíval prudký rast, zároveň však musel robiť časté zmeny v organizačnej štruktúre aj v systémoch, ktoré používal. Pridával teda nové programy a práca bola stále neefektívnejšia. Nakoniec sa im to však podarilo zvládnuť. Ako?

Päťkrát nižšia chybovosť

„Určovanie trendov je veľkou zodpovednosťou každého lídra v odbore. Vďaka spolupráci so spoločnosťou Solitea sa nám darí optimalizovať obchodné a účtovné procesy,“ hovorí Jakub Svárovský zo spoločnosti Lasvit.

Pre sklársku firmu bol základným kameňom úrazu nešikovný obchodno-realizačný proces. Keď obchodný zástupca získal novú objednávku, všetky informácie musel do systému zadávať ručne, v niektorých prípadoch dokonca do viacerých systémov. Rovnako musel posúvať objednávky aj na účtovné oddelenie. Keď sa to spojilo dokopy, nebol problém urobiť chybu.

Solitea preto do sklárskej firmy nasadila systém Microsoft Dynamics 365 Sales, čím sa výrazne minimalizovala chybovosť dát a všetko sa začalo diať samo a na jedno kliknutie. Prínosom bol aj presun informácií z vlastného dátového centra do cloudu, ku ktorému sa môžu všetci pripojiť kedykoľvek, odkiaľkoľvek a aj cez mobilný telefón.

Solitea zároveň pomáha klientom lepšie zvládať aj povinnosti, ktoré sú spojené s legislatívou a každodennou pracovnou agendou. V ponuke má produkty zamerané na podnikové systémy, mzdové a personálne systémy, pokladničné systémy, CRM a marketing, dátovú analytiku, účtovný a fakturačný systém a ďalšie.

„Budúcnosť vidíme v dátach. Tridsaťročné skúsenosti s vývojom IT sú veľkou výhodou. Vždy sa však treba pozerať dopredu. Ponuku podnikových, personálnych, ekonomických a informačných systémov rozširujeme o progresívne technológie využívajúce dátovú analytiku a inteligentné aplikácie zvyšujúce produktivitu práce,“ uzatvára marketingová špecialistka nadnárodnej spoločnosti Solitea Michaela Raffayová.

Tento článok vám prináša Solitea.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo mesačníka Magazín zdravia v predaji od 1. decembra.


INZERCIA 16 h

Najväčšie latinskoamerické IPO očakáva zhodnotenie 40 mld. dolárov.


INZERCIA 3. dec

Splnenie cestovateľského sna na Maldivách je možné priamym letom z Bratislavy.


INZERCIA 3. dec
Skryť Zatvoriť reklamu