Hypotéka je pomerne komplexný produkt, ktorý si vyžaduje osobnú návštevu pobočky, a to častokrát opakovane. Banky preto robia aj v tomto smere maximum, aby sa prispôsobili dobe a potrebám klientov. Tí očakávajú digitálne riešenia hlavne vo fáze, keď sa o hypotéke rozhodujú a konzultujú ju vo viacerých bankách súčasne. Možnosť získať predstavu o výške a podmienkach úveru bez návštevy pobočky je vítaným benefitom. Napríklad v Tatra banke vybavia klienti prvotnú konzultáciu a aj podanie žiadosti plne online.
Online konzultácia s hypotekárnym špecialistom
Čas lockdownov a protipandemických opatrení posunul finančné poradenstvo v bankách o kus dopredu. Pred pandémiou si možno len málokto vedel predstaviť, že by konzultoval svoje finančné otázky a požiadavky cez video hovor priamo s pracovníkom pobočky. Podstata totiž spočívala práve v osobnom kontakte. V Tatra banke však pristúpili k zavedeniu možnosti video hovorov aj so špecialistami, ktorí sa venujú tak komplexnému produktu, akým je hypotéka. Od toho je už len malý krok k tomu, aby klient touto cestou podal aj samotnú žiadosť o úver. Všetky potrebné doklady k podaniu žiadosti môže do banky zaslať elektronicky cez internet banking. K osobnej návšteve prichádza až vo fáze po schválení úveru a pri podpisovaní viacerých dokumentov spojených ako s poskytnutím úveru, tak aj so založením nehnuteľnosti, poistením a podobne.
Dôraz na podporu ekologickejšieho bývania
Okrem digitalizácie sa dnes banky venujú aj otázkam ochrany životného prostredia a podporujú udržateľné nákupné správanie. Jednou z ciest, ako to robiť aktívne, je poskytovanie zliav či rôznych benefitov pri nákupoch u obchodníkov, ktorí majú svoje podnikanie založené na udržateľnom rozvoji. Ďalšou možnosťou je poskytovanie zvýhodnených bankových úverov, ak sú naviazané na kúpu ekologických produktov. Môže ísť o výhodnejší bezúčelovú úver či dokonca aj o hypotéku. V Tatra banke aktuálne zaradili do portfólia svojich produktov Hypotéku pre modrú planétuTB, vďaka ktorej získajú klienti zľavu z poplatku za úver.