SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň

Jablká patria medzi naše najvzácnejšie poklady. Ako často ich máte na tanieri?

„V našej výžive sú málo zastúpené potraviny rastlinného pôvodu, pričom pozornosť treba upriamiť predovšetkým na ovocie a zeleninu. Ide o cenný zdroj vitamínov, minerálnych látok, vlákniny a zložiek s ochrannými účinkami pre ľudský organizmus, ako sú polyfenoly, flavonoidy či karotenotidy,“ hovorí odborníčka na výživu doc. MUDr. Katarína Babinská, PhD.

Základom jedálnička, ktorý zodpovedá zásadám zdravej výživy, je konzumácia aspoň piatich dávok čerstvého ovocia a zeleniny denne.

5 benefitov jabĺk podľa doktorky Kataríny Babinskej

  • Jedno väčšie jablko vám dodá pätinu z potrebného množstva vlákniny a približne desatinu z dennej dávky vitamínu C.
  • Najviac živín sa nachádza v šupke. Pred konzumáciou preto jablko dobre umyte, ale podľa možnosti nešúpte.
  • Jablkové pyré patrí medzi prvé príkrmy, ktoré sa podávajú bábätkám.
  • Pokiaľ si chcete jablká uchovať čo najdlhšie, uložte ich na tmavé, vlhké a chladné miesto, najlepšie do pivnice.
  • Jablká ako naša lokálna plodina sú skvelou voľbou práve na jeseň.

Za zdravú výživu

Vedeli ste, že v Kauflande počas celého roka nájdete viac ako 320 druhov ovocia a zeleniny? Vďaka tomu nemusí byť zdravé stravovanie vôbec zložité. Inšpiráciou pre košických zákazníkov bolo aj prekvapenie, ktoré ich v posledný septembrový štvrtok čakalo na jednej z predajní reťazca.

Namiesto obvyklých sladkostí a žuvačiek sa pri pokladniach nachádzali šťavnaté slovenské jablká. Projekt s názvom Kaufland za zdravú výživu aj touto cestou upozorňuje na jej dôležitosť.

„Ako zodpovedná spoločnosť sa dlhodobo zaujímame a zasadzujeme za vyvážené stravovanie, preto našim zákazníkom ponúkame čoraz viac zdravých a čerstvých potravín. Zároveň podnikáme množstvo krokov vo vzdelávaní detí v tejto oblasti, aby si pozitívny vzťah k strave i pohybu budovali už od najútlejšieho veku,“ hovorí Samuel Machajdík, hovorca Kaufland Slovensko.

Budovanie správnych návykov začína už v detstve

„Ovocie či zelenina by nemali chýbať v desiatových balíčkoch našich školákov. Je dôležité viesť deti k ich každodennej konzumácii,“ potvrdzuje MUDr. Babinská. S týmto cieľom Kaufland už štvrtý rok po sebe realizuje projekt Čerstvé hlavičky , do ktorého sa najnovšie okrem základných škôl zapojili aj škôlky.

Deťom tak počas celého školského roka zadarmo venuje 130 000 kilogramov ovocia a zeleniny. Spoločnosť tiež spolupracuje s občianskym združením Skutočne zdravá škola, ktoré podporuje vo viacerých aktivitách, zameraných na zmenu stravovacích návykov u detí.

K zdravej životospráve však okrem vyváženej stravy patrí aj dostatok pohybu na čerstvom vzduchu, a to v každom veku. Aby sa mladí opäť trochu rozhýbali, Kaufland v roku 2022 vybudoval 5 športovo-oddychových areálov K Park po celom Slovensku a ďalšie 2 ešte pribudnú v Dolnom Kubíne a Bratislave.

Po obrovskom záujme verejnosti reťazec rovno vyhlásil 2. ročník súťaže , do ktorej sa môžete do 5. októbra zapojiť aj vy.

Miesto pre zdravšie nákupy

Stravovať sa zdravo však neznamená konzumovať iba ovocie a zeleninu. Váš tanier by mal obsahovať čo najviac prirodzených potravín v podobe strukovín, orechov, kvalitných mliečnych výrobkov i mäsa, ktoré nájdete v rámci širokej ponuky v Kauflande.

  • Aby ste si ľahšie vyskladali svoj jedálniček tak, aby v ňom nechýbali žiadne dôležité zložky, pomôže vám označenie Nutri-Score .
  • Ako jeden z prvých na Slovensku používa toto označenie Kaufland, ktorý ho umiestňuje na výrobky svojich privátnych značiek.
  • Pokiaľ vás navyše zaujíma budúcnosť našej planéty, uprednostňujte pri nákupoch širokú ponuku kvalitných potravín s označením BIO .
  • Môžete byť istí, že boli vypestované alebo vyrobené v súlade s podmienkami ekologického poľnohospodárstva, a pritom nemusia byť vôbec drahé.
  • Na výber máte až 455 výrobkov s týmto označením, pričom viac ako tretina sa predáva pod privátnou značkou K-Bio.

„Výskumy preukazujú, že by sme mali venovať väčšiu pozornosť výberu potravín, napríklad uprednostňovať celozrnné druhy chleba a cereálií alebo obmedzovať potraviny s vysokým obsahom cukru, soli a živočíšnych tukov. Prospešné je, ak si čo najviac pripravujeme stravu z čerstvých surovín,“ dodáva na záver odborníčka.

Načítavam video...

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nová Historická revue je už v predaji, získajte aj knihu od Timothy Snydera.


INZERCIA 12 h

Deti cestujú zdarma, dovolenka v Thajsku za 1000 eur a darček môžete vrátiť.


INZERCIA 12 h

V porovnaní s minulým rokom evidujeme aj vyššie percento Slovákov do 45 rokov s cirhózou pečene.


23 h
SkryťZatvoriť reklamu