SME

Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?

Zistite viac o cieľoch, ktoré si v tejto téme stanovil známy predajca potravín.

Spoločnosť Kaufland na svojej stránke zverejnila už druhú Správu o trvalej udržateľnosti. Dobrovoľne v nej informuje o napĺňaní záväzkov, orientovaných na vlastný sortiment, a tiež o svojich plánoch, podporujúcich ochranu životného prostredia. Aj touto cestou chce motivovať ďalších k zodpovednejšiemu správaniu a zároveň im ísť príkladom.

„Uvedomujeme si naše postavenie na trhu, a s ním spojenú zodpovednosť v spoločenských, enviromentálnych či ekonomických témach,“ hovorí Samuel Machajdík, hovorca Kaufland Slovensko a dodáva: „Cieľom spoločnosti Kaufland je podnikať v súlade s princípmi trvalej udržateľnosti tak, aby sme v duchu nášho hesla „Rozhodujú činy“ robili konkrétne a premyslené aktivity, vedúce k pozitívnym zmenám nielen ohľadne životného prostredia.“

Správa sa zameriava najmä na oblasti trvalo udržateľného poľnohospodárstva, podpory domácich produktov, tému zodpovedného zamestnávateľa, boja proti korupcii, ekologických balení, rozširovania udržateľného sortimentu, spoločenskej angažovanosti a mnohé ďalšie.

Udržateľné a férové nákupy pre každého

Zaujíma vás, ako bežné nákupy vplývajú na životné prostredie? Urobiť niečo dobré pre planétu nemusí byť vôbec ťažké – stačí sa napríklad zamyslieť nad výberom položiek, ktoré vkladáte do svojho košíka.

Reťazec vo svojich predajniach ponúka množstvo certifikovaných produktov, ako napríklad Fairtrade, Bio alebo Rainforest Alliance Certified, ale tiež sortiment ovocia, zeleniny a výrobkov pod privátnou značkou K-Bio . Podľa Správy o trvalej udržateľnosti sa mu podarilo navýšiť ponuku Bio produktov o 128 % oproti pôvodne plánovanému 50 % nárastu.

Vedeli ste, že pri nákupe fairtradových surovín, potrebných na výrobu produktov svojich privátnych značiek, zaplatil Kaufland v roku 2021 na fairtradovom príspevku viac ako 65 000 Eur? V jeho sortimente dnes aj vďaka tomu nájdete o 65% viac produktov so sledovanými certifikátmi udržateľnosti ako pred dvoma rokmi, čo predstavuje významný krok na ceste k trvalej udržateľnosti pre budúce generácie.

Kvalitná ponuka pre mäsožravcov i vegánov

V súčasnosti sa čoraz viac spomínajú dobré životné podmienky zvierat či vplyv konzumácie živočíšnej stravy na klimatické zmeny. Dôležité je preto uprednostňovať kvalitu pred kvantitou. Kaufland vo svojom stálom sortimente čerstvého mäsa ponúka viac ako 55 položiek z ekologického chovu zvierat, welfare chovu alebo iných, k zvieratám priateľských alternatív. Kuracie mäso pochádza výlučne od slovenských a českých dodávateľov.

Reťazec nezabúda ani na vegánov a vegetariánov – na výber majú z množstva kvalitných a cenovo dostupných rastlinných výrobkov, ktorých ponuka je, pokiaľ ide o privátnu značku, oproti predchádzajúcim rokom dvojnásobná. Produkty K-take it veggie sú navyše klimaticky neutrálne, majú certifikát V-label a použité obaly sú šetrnejšie k životnému prostrediu.

Plasty pod kontrolou

S výnimkou téglikov na proteínových jogurtoch, Kaufland odstránil z výrobkov svojich privátnych značiek všetky čierne plasty a redukuje ich balenia. Pri pokladniach sa dnes nachádzajú iba viacnásobne použiteľné nákupné tašky – ich posledné jednorazové verzie boli vyradené z predaja už v roku 2020 a spolu s nimi aj jednorazový plastový riad, slamky či vatové tyčinky.

Do konca roka 2025 plánuje zvýšiť maximálnu recyklovateľnosť obalov svojich vlastných značiek na 100 % a používať pri ich výrobe v priemere 25 % recyklátu. Rovnako sa zaviazal znížiť objem plastu v obaloch privátnych značiek o pätinu, vrátane obalov používaných pri preprave.

Pred rokom sa na Slovensku spustil zálohovací systém PET fliaš a plechoviek, ktorý má okrem iného za cieľ zvýšiť mieru recyklácie a minimalizovať obsah plastového odpadu, voľne pohodeného v prírode. V Kauflande tento systém funguje nad očakávania – návratnosť zálohovaných fliaš vysoko presahuje celoslovenský priemer.

Spolupráca s domácimi dodávateľmi je veľmi dôležitá

  • Obľúbený reťazec dokáže aj vďaka nej prispievať k posilňovaniu slovenskej ekonomiky a zvyšovaniu zamestnanosti v regiónoch.
  • Na svojich pultoch ponúka až 50 % ovocia a zeleniny, dopestovaných výlučne na Slovensku, čím naplnil svoj záväzok už o dva roky skôr, ako bolo pôvodne plánované.
  • Nemenej významná je pomoc regionálnym dodávateľom. Často ide o malé rodinné firmy, ktoré majú nižšie výrobné kapacity, preto svoje produkty dokážu dodávať len do predajní vo svojom okolí.
  • Vďaka úzkej spolupráci sa podarilo dosiahnuť zastúpenie regionálnych produktov vo všetkých predajniach, čo môže malým podnikateľom pomôcť v ich ďalšom rozvoji.

O čom sa ešte môžete dočítať?

Kaufland si stanovil aj ďalšie ciele, ktoré sa mu podarilo úspešne dosiahnuť – v jeho sortimente nenájdete živých kaprov, prírodné kožušiny ani kačacie alebo husacie mäso, ktoré pochádza z násilného výkrmu. Naplnenie niektorých úloh ho ešte len čaká. Do roku 2025 plánuje úplne vyradiť z ponuky vajcia z klietkového chovu a rozšíriť sortiment vajec z podstielkových a voľných chovov.

V záujme podpory trvalej udržateľnosti sa zaväzuje k viacerým dôležitým krokom, medzi ktoré patrí zníženie emisií z vlastnej prevádzkovej činnosti o 80 % oproti roku 2019, dosiahnutie klimaneutrality, šetrenie energií a posilňovanie energetickej efektívnosti, budovanie zelených striech, fotovoltaiky či tepelných čerpadiel.

Nemenej dôležitá je jeho podpora v oblasti dobrovoľníctva, propagácia zdravej výživy v školách a škôlkach v rámci projektu Čerstvé hlavičky, a tiež redukcia množstva komunálneho odpadu z vlastnej prevádzkovej činnosti na maximálne 5 % s cieľom získať certifikáciu Zero Waste. Viac informácií o zodpovedných činoch spoločnosti Kaufland na Slovensku za obdobie od 1.3.2020 do 28.2.2022 nájdete tu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 163
  2. Každý piaty zomrie 8 940
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 777
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 603
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 801
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 835
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 10 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 10 h

Nové číslo Historickej revue už v predaji aj s knižnou predplatiteľskou akciou.


INZERCIA 10 h
SkryťZatvoriť reklamu