SME

Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?

Hľadajú ho online.

(Zdroj: Aures Holdings)

Na internetovej platforme AAA AUTO sa návštevnosť zdvihla len za posledný mesiac medziročne o 58 %.

Podľa odhadov výskumnej spoločnosti Webretailer je Európska únia tretím najväčším trhom v online obchodovaní na svete s celkovými maloobchodnými tržbami na internete vo výške 498 miliárd dolárov ročne. Hoci vlani slovenský trh zaznamenal na poli e-commerce prepad, v prípade áut stále drvivá väčšina Slovákov najprv vyhľadáva vozidlá práve na internete. Podľa štúdie poradenskej spoločnosti McKinsey viac ako 80 % záujemcov o nové automobily a takmer 100 % záujemcov o jazdené vozidlá začína svoje hľadanie na internete. To potvrdzujú aj údaje spoločnosti AAA AUTO, ktorej webové stránky s ponukou ojazdených vozidiel navštívilo len vo februári 2023 o neuveriteľných 58 % viac užívateľov ako v rovnakom období v roku 2022.

Správanie spotrebiteľov v oblasti áut sa rýchlo mení, a to najmä za posledné tri roky, kedy najprv celý svet ochromila vlna pandémie a teraz už rok bojujeme s následkami vojny na Ukrajine. Zákazníci sa vo všeobecnosti naučili častejšie nakupovať na internete, preto tiež čoraz viac z nich uprednostňuje najprv automobil hľadať na webe a všetko si preveriť online, než sa idú na vybrané auto pozrieť osobne. V prípade ojazdených vozidiel je tento trend ešte viditeľnejší. V dôsledku toho majú potom predajcovia často len jednu šancu, ako upútať a udržať pozornosť ľudí, a to tým, že ich prinútia k návšteve showroomu.

"Trh s ojazdenými vozidlami sa stáva stále viac organizovaným, pretože predajcovia využívajú moderné technológie na zatraktívnenie svojej ponuky. Najmä technicky zdatní zákazníci vo veku 25 až 40 rokov požadujú služby, ako sú komplexná transakcia na jednom mieste, doručenie až k domu, odporúčanie na základe spôsobu jazdy a životného štýlu zákazníka či digitálna testovacia jazda. Úspech na tomto trhu vyžaduje, aby predajca vytvoril personalizované riešenie pre klientov vo všetkých fázach nákupného procesu, vrátane vyhľadávania a nájdenia vhodnej ponuky, prehliadky vozidla, skúšobných jázd, výmeny starého vozidla, vyjednávania o cene, platby a konečného dodania vozidla. Dealeri, ktorí chcú vzbudiť dôveru a presvedčiť zákazníka, vytvárajú hybridný model, ktorého súčasťou je online prostredie, ale zároveň aj ponuka v kamenných pobočkách," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO a Mototechna.

Podľa údajov AAA AUTO navštívilo len vo februári 2023 ich online platformu, ktorá obsahuje približne dvanásť tisíc ponúk preverených ojazdených áut, takmer 1,3 milióna zákazníkov. To predstavuje nárast o 58 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022. Až 59 % ľudí hľadalo vozidlá s benzínovými motormi. "Slováci sa snažia vysporiadať s rastúcimi cenami vo všetkých segmentoch, preto tomu prispôsobili aj vyhľadávanie úspornejších alternatív automobilov. Najčastejšie hľadajú benzínové hatchbacky s päťstupňovou manuálnou prevodovkou," doplnila Karolína Topolová. Naftové autá hľadá o 28 % menej ľudí ako vlani vo februári, ale stále ide o takmer tretinu všetkých vyhľadávaní. V prípade dieselov potom zákazníci najviac hľadajú kombíky so šesťstupňovým manuálom. Najväčší nárast záujmu bol zaznamenaný u hybridných áut, potom o SUV s automatickou prevodovkou.

Poradie najčastejšie vyhľadávaných značiek áut na aaaauto.sk:

1.

Škoda

6.

Hyundai

2.

BMW

7.

Kia

3.

Mercedes Benz

8.

Toyota

4.

Audi

9.

Ford

5.

Volkswagen

10.

Volvo

Poradie najčastejšie vyhľadávaných modelov áut na aaaauto.sk:

1.

Škoda Octavia

6.

VW Passat

2.

Škoda Fabia

7.

Kia Sportage

3.

Škoda superb

8.

Huyndai Tuscon

4.

VW Golf

9.

Suzuki Vitara

5.

Dacia Duster

10.

VW Tiguan

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 131
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 8 999
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 774
  4. Každý piaty zomrie 8 771
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 790
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 728
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 967
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Onkologické ochorenia sú druhou najčastejšou príčinou hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.


INZERCIA 8 h

Po pandémii, keď sa ekonomiky snažia oživiť a hľadajú stabilnú budúcnosť, digitálne meny ako Bitcoin opäť získavajú na význame.


INZERCIA 8 h

Nové číslo Historickej revue už v predaji aj s knižnou predplatiteľskou akciou.


INZERCIA 8 h
SkryťZatvoriť reklamu