Drevené, plastové, kovové v množstve farebných verzií. Ak niekto chce kvalitnú stoličku presne podľa svojich predstáv, u Ďurákovcov v obchode Sedooz ju nájde. Práve malé a stredné firmy sú pilierom našej ekonomiky a Sedooz je jednou z nich. Aký je príbeh ich rodinného podnikania, ktoré úspešne funguje už 15 rokov?
Peter Ďurák mal k nábytkárstvu vždy blízko, študoval ho aj na strednej škole v Spišskej Novej Vsi. Prvé skúsenosti získaval vo firme, ktorá zariaďovala obchodné interiéry. Túžba po sebarealizácii ho však po čase priviedla k vlastnému podnikaniu a v roku 2007 založil rodinnú firmu s originálnym názvom Sedooz .
„Hľadaniu toho správneho slova sme venovali množstvo času. Miestami to bolo až vtipné, ale nakoniec sme sa zhodli na názve Sedooz, čo by malo evokovať sedenie,“ spomína Peter s úsmevom na začiatky podnikania. Cieľom Ďurákovcov bolo priniesť na Slovensko prvotriedny kancelársky nábytok a novú kvalitu kancelárskeho sedenia od popredných európskych výrobcov.
Predaj nábytku cez internet? Začiatky boli náročné
Po pár rokoch zariaďovania najmä kancelárskych interiérov sa Ďurákovci v roku 2015 rozhodli preniesť úspešné podnikanie do virtuálneho priestoru. Vtedy zistili, že predaj nábytku online má svoje špecifiká. Najťažšie nebolo výrobok predať, ale získať nových kvalitných dodávateľov či výrobcov. Tí v tom čase predaju cez internet veľmi neverili.
„Bolo náročné vysvetliť im, že aj exkluzívnejší sedací nábytok môžeme predávať cez online platformu,“ vysvetľuje. Nedali sa však odradiť. Postupom času získali dobrú reputáciu a dnes je získavanie dodávateľov a značiek jednoduchšie.
Počas rokov ich rodinný online biznis kontinuálne rástol. Tak ako pre každého hráča v e-commerce, aj pre nich prišli zmeny s obdobím pandémie. „Obdobie homeofficeov nám prinieslo zvýšený záujem o pracovné stoličky do domácnosti,“ hovorí Peter.
Začali sa tak omnoho viac zameriavať aj na predaj koncovým zákazníkom a rozšírili sortiment, vďaka čomu zaznamenali úspech. „Veľa e-shopov počas pandémie zákazníkov získalo a potom ich stratilo, no náš prípad to nebol. Prirodzene sme pokračovali,“ hovorí Peter.

Aj napriek tomu, že vo firme je neustále viac práce, zachováva si Sedooz.sk charakter rodinnej firmy a jej srdcom sú manželia Ďurákovci. Peter sa stará o zákazníkov, odpovedá na otázky a v prípade potreby poradí aj osobne. Jeho manželka Danka zasa spracúva objednávky, odosiela vzorkovníky a dolaďuje všetky detaily.
„Nie sme však len typickí zamestnanci, ktorí chodia do práce a dostávajú mzdu. V prípade potreby aj rozvážam tovar a mnohokrát odpovedáme klientom aj vo večerných či v skorých ranných hodinách,“ dodáva Peter.
Tím dopĺňajú externí partneri, ktorí pomáhajú Sedoozu napríklad s prácou v sklade alebo so sledovaním a s expedíciou zásielok. „Za súčasť našej rodiny považujeme každého partnera či zákazníka, s ktorým nás spája nadšenie pre pekný a kvalitný sedací nábytok.“
Nový partner dokáže posunúť vpred
Rastu Sedoozu pomáhajú aj spoľahliví partneri. Jedným z nich je aj Shoptet Premium , vďaka ktorému môžu mať e-shop presne podľa svojich predstáv bez starostí s programovaním a údržbou. „Prechod na novú platformu síce nebol jednoduchý, no Shoptet nám odporučil ich partnera Mime digital, vďaka ktorému sme všetky prekážky v počiatočnej fáze zvládli. Ústretovosť Shoptetu a Mime digitalu nemala hraníc, čo sme v tejto situácii veľmi ocenili,“ spomína Peter.
Vytvoriť e-shop pre taký špecifický sortiment, akým je nábytok, bolo výzvou. Veď v rámci e-shopu si možno vybrať z viac ako 3 000 rôznych konfigurácií výrobku. Podarilo sa však a vynovený online obchod spĺňa všetky predstavy vrátane konfigurátora či interaktívnej sekcie.
Odvaha na zmenu zvýšila výnosy
Prechod na Shoptet Premium sa ukázal ako dobrý ťah aj z biznisovej stránky. Rodinnej firme sa zvýšil nielen výnos na jedného návštevníka obchodu a čas strávený na stránke, ale výrazne sa zlepšilo aj organické vyhľadávanie. „Teší nás to o to viac, že využívame približne len 10 % nástrojov, ktoré Shoptet Premium poskytuje, takže máme stále priestor na zlepšenie,“ hovorí Peter.
Medzi najväčšie výhody Shoptetu Premium patrí podľa Petra množstvo funkcionalít a možnosti individuálnych úprav na mieru vďaka API. „Napredovanie je preto už len na nás. Shoptet sa stará o vývoj funkcionalít a údržbu tak už viac-menej neriešime.“
Navyše majú v Shoptete od začiatku svojho obchodného a technického poradcu, ktorý rýchlo komunikuje a je k dispozícii pri otázkach či problémoch. „Viesť e-shop nie je také jednoduché, ako sa môže zdať. Chce to veľké odhodlanie a veľmi veľa trpezlivosti, no výsledok stojí za to.“
VIAC O SHOPTETE PREMIUM
