SME
Pondelok, 25. september, 2023 | Meniny má Vladislav

Slováci si čoraz častejšie kupujú jazdené „kombíky“ na úver

Presne 50 % vozidiel typu kombi kúpených u najväčšieho slovenského predajcu ojazdených automobilov AAA AUTO sa predáva na úver.

(Zdroj: AURES Holdings)

Presne 50 % vozidiel typu kombi kúpených u najväčšieho slovenského predajcu ojazdených automobilov AAA AUTO sa predáva na úver. Celkový dopyt po rodinných autách tvorí 54 %.

Pri príležitosti Medzinárodného dňa detí sa opäť otvára aj téma ich bezpečnosti v automobilovej doprave. Našťastie, dnešné vozidlá sú vďaka autosedačkám a uchyteniu Isofix oveľa bezpečnejšie než tomu bolo ešte pred pár rokmi. Bezpečnosti pomáha aj uprednostňovanie priestrannejších rodinných áut, ktorých sa len v sieti autocentier AAA AUTO tento rok predalo 54 % z celkového počtu všetkých predaných vozidiel. Tretina kupujúcich využíva financovanie vozidla od tretej strany – na úver, priamo u predajcu áut. Vyplynulo to z údajov skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO a Mototechna.

Najpredávanejšie rodinné vozidlá v SR v sieti autocentier AAA AUTO v roku 2023

1.

Škoda Octavia

6.

Kia Sportage

2.

Škoda Fabia

7.

Škoda Kodiaq

3.

Volkswagen Passat

8.

Hyundai Tucson

4.

Škoda Superb

9.

Škoda Karoq

5.

Hyundai i30

10.

Fords Focus

"Som rada, že dopyt po rodinných vozidlách rastie, pretože prináša aj rodine s jedným dieťaťom oveľa väčší komfort a vyššiu bezpečnosť ako menší, aj keď úspornejší hatchback. S ohľadom na stále neistú ekonomickú situáciu si rodiny stále častejšie kupujú vozidlá prostredníctvom nejakého variantu nákupu na splátky. Len v našich autocentrách si 46 % rodinných áut kupujú zákazníci na úver, vozidlá typu kombi dokonca až 50 %," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, ktorá spolupracuje s poprednými finančnými spoločnosťami na Slovensku.

Dopyt po rodinných vozidlách v autocentrách AAA AUTO je 54 % z celkového počtu. Najväčší záujem je o vozidlá SUV, ktoré tvoria 26,4 % z celkových predajov spoločnosti. Počet predaných kombi je 18,6 %. Záujem o MPV je za posledné 2 roky konštantný. Rodinné vozidlá sú najčastejšie v dieselovom prevedení. V prípade kombíkov pritom ide o 62,9 % áut, u MPV o 54,5 %, len u SUV prevažujú s 53,8 % benzínové pohony. Presne 22,4 % rodinných áut má náhon na všetky štyri kolesá a 34 % má automatickú prevodovku.

Najpredávanejšími značkami sú Škoda (28,3 %), Volkswagen (11,5 %) a Hyundai (8,3 %). Najobľúbenejšie sú potom medzi kombíkmi Škoda Octavia, Škoda Fabia a Volkswagen Passat, medzi vozidlami SUV sú to Kia Sportage a Škoda Kodiaq, medzi MPV dominuje Volkswagen Touran.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  3. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  5. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  6. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  7. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  8. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  1. OMV Slovensko rozvíja svoju stratégiu pre elektromobilitu
  2. Helping business on a global scale
  3. The visionary origins and global ambitions of the FMCU
  4. Samostatná volebná miestnosť pre jeden byt v Rači
  5. Skupina BizPartner Group presúva svoje služby pod jednu strechu
  6. 9. stredoeurópsky popáleninový kongres združil špecialistov
  7. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  8. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 735
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 273
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 837
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 093
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 553
  6. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 2 257
  7. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 243
  8. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 170
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Spoločnosť OMV predstavila novú stratégiu elektromobility pre strednú a východnú Európu.


3 h

LGP is seeing increasing interest from their clients in doing business or setting up offices in the Middle East region.


5 h

The Faculty of Management (FMCU) equips students to meet the demands of 21st-century global operating corporations.


5 h
SkryťZatvoriť reklamu