2. Apríl 2025 o 15:54

Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí, potrebujete niečo navyše

Marek Rechtorík trénuje vytrvalostných športovcov i ubolených ľudí so sedavou prácou.

SME Creative
SME Creative

Inzercia

(zdroj: Tomáš Rybár)
Písmo: A - | A +

Budík mu zazvoní o 5:30. Mesto ešte spí, no on presne vie, koľko minút má na prípravu, kým vyrazí z bytu. Cestu do práce by zvládol aj pešo. Čaká ho však niekoľko presunov, a tak sadá za volant CUPRA Formentor, ktorý mu počas dňa uľahčuje logistiku. Krátko po šiestej hodine už počíta opakovania a upravuje držanie tela. Pre mnohých deň ešte len začína, ale v jeho svete sa už maká naplno.

„Nohy na šírku ramien, cez špičky, spevni stred tela a ruky použi na odraz,“ inštruuje kondičný tréner Marek Rechtorík. Klientka sa zhlboka nadýchne, mierne pokrčí kolená, zapojí paže a výbušne sa odrazí. Letí nahor, dopadá chodidlami na box. Chvíľu hľadá rovnováhu, ale ustála to.

Pred pár rokmi si seba v takejto úlohe nevedel predstaviť. Cvičil, pretože chcel len pribrať, nie meniť životy. Dnes pomáha ľuďom rozhýbať sa a niektorých postaviť späť na nohy.

Pohyb dokáže prevrátiť život naruby

„Cítil som sa stratený a nič mi nedávalo zmysel. Nerozumel som, prečo by som mal robiť niečo, čo ma nebaví,“ vracia sa Marek Rechtorík k obdobiu, keď o trénovaní ešte ani neuvažoval.

(zdroj: Tomáš Rybár)

Impulz prišiel v roku 2018. Ozval sa mu kamarát z detstva, ktorý v Bratislave vedie sieť posilňovní Cvičisko, a ponúkol mu miesto trénera. Marek neváhal a rozhodol sa vrátiť späť na Slovensko. Dnes hovorí, že patrí k tým šťastným, ktorí sa našli v tom, čo robia, a robia to s radosťou.

Trénuje výkonnostných športovcov, klientov po zraneniach, ľudí s bolesťami, aj tých, ktorí si len potrebujú po práci vyčistiť hlavu. Tréning nastavuje vždy podľa toho, kto pred ním stojí. Najviac ho baví práve skúmanie, testovanie rôznych metód a hľadanie nových ciest.

„Jeden klient po mozgovej príhode nemohol hýbať pravou stranou tela. Nikdy predtým som s takým stavom nepracoval, ale donútilo ma to detailne si naštudovať, čo sa smie a čo nie, aby som mu mohol pomôcť,“ vysvetľuje.

Čerstvú skúsenosť má s takmer 70-ročnou mamou jednej z jeho klientok. Kým čakala na operáciu bedrového kĺbu, každý pohyb ju bolel, v noci nemohla spať.

(zdroj: Tomáš Rybár)

„Začali sme spolu cvičiť, aby sme zmiernili bolesť. Na predoperačnom vyšetrení boli lekári prekvapení, aké pevné je svalstvo okolo poškodeného kĺbu. Po operácii sa zotavovala omnoho rýchlejšie. Teším sa, keď mi rozpráva, ako môže ísť bez problémov po vnúča do škôlky,“ hovorí kondičný tréner.

Iný príbeh prežíva s mladým IT špecialistom, ktorý k nemu prišiel pred piatimi rokmi ubolený zo sedavého zamestnania.

„Začínali sme od nuly. Dnes beháva, prihlasuje sa na preteky a pohyb sa stal prirodzenou súčasťou jeho života. Ale to hlavné je, že sa zmenil ako človek. Získal návyk, ktorý mu zlepšil každodenné fungovanie. Cíti sa silnejší, spokojnejší, a to je dôležitejšie než akákoľvek medaila,“ opisuje premenu svojho zverenca.

CUPRA Formentor

Je ideálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú športový štýl a jazdné zážitky v praktickom SUV balení.  

CUPRA Formentor je športovo ladené SUV kupé, ktoré kombinuje dynamický dizajn, vysoký výkon a prémiové technológie. 
Motory: Benzínové, diesel aj hybridné verzie (od 150 do 333 koní)  
Pohon: Predný alebo 4x4 (4Drive) 
Dizajn: Dynamické línie, LED svetlá a športové prvky 
Interiér: Digitálny kokpit, kvalitné materiály, športové sedadlá, prémiový audiosystém Sennheiser 
Technológie: Adaptívny tempomat, asistenčné systémy, infotainment s dotykovou obrazovkou 

Všíma si detaily, ktoré iní prehliadajú

Marek mal odmalička slabosť pre autá, najmä tie, ktoré sa nedajú prehliadnuť. Presne tak to bolo aj pri CUPRA Formentor. Keď náhodou narazil na reklamu, dizajn v ňom okamžite zarezonoval. Začal zisťovať, kde by si auto mohol vyskúšať, a o pár dní už mal s priateľkou dohodnutú testovaciu jazdu v CUPRA Garáži Porsche Inter Auto v Bratislave.

SME:

„Keď som si doň sadol, sedačka ma akoby vtiahla, je veľmi pohodlná. Auto veľmi dobre drží na ceste aj pri prejazdoch prudších zákrut alebo kruhových objazdov. Skvele reaguje, a preto sa cítim bezpečne a prepojený s ním,“ opisuje prvé momenty z jazdy.

Zároveň si všíma aj drobnosti, ktoré iní často prehliadnu. Ak niektorá z plastových častí interiéru pukne alebo vrzne, okamžite spozornie a hľadá príčinu. Práve na takéto veci sa počas jazdy pýtal ako prvé.

„Marek bol ideálny zákazník. Presne vedel, čo chce. Doladili sme len vhodné farebné prevedenie a výbavu. Zhodou okolností sme mali v predajni auto, ktoré mu presne vyhovovalo,“ hovorí Roman Kunštár, CUPRA Master Porsche Inter Auto.

(zdroj: Tomáš Rybár)

Od novembra na svojej CUPRA Formentor Marek najazdil vyše šesťtisíc kilometrov. Auto je kompaktné, ľahko sa s ním parkuje a zároveň má dostatok priestoru na všetko, čo potrebuje, vrátane bicykla. Priznáva, že časť kilometrov najazdila aj jeho priateľka. Na šoférovanie sa teší aj kvôli hudbe, ktorú si vychutnáva vďaka zvuku audiosystému Sennheiser.

Veľký infotainment displej, ambientné podsvietenie interiéru aj detaily ako prešívanie materiálov podľa neho pôsobia premyslene a precízne. Zaujal ho aj spôsob signalizácie mŕtveho uhla. Namiesto bežnej ikony v spätnom zrkadle sa upozornenie nachádza na vnútornej strane dverí. Vďaka tomu ho dokáže vnímať periférne bez toho, aby musel odvracať zrak z cesty.

CUPRA Formentor je jeho prvé auto s technológiou mild-hybrid, vďaka ktorej má nižšiu spotrebu aj pri mestskej jazde.

(zdroj: Tomáš Rybár)

„Keď dám nohu dole z plynu, spaľovací motor sa odpojí a auto chvíľu beží vďaka elektromotoru. Celé to prebehne tak hladko, že si to ani nevšimnem, len zasvieti ikona,“ hovorí cestou na bratislavskú Železnú studničku. Režim nepustí. Zaparkuje pod lesom, z kufra vytiahne tenisky, ktoré má vždy poruke, a vyráža na bežecký tréning.

Tento článok vám prináša CUPRA Slovakia.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.