Živý diskusný priestor plný aktívnych používateliek, veľké cukrárske štúdio a priestor na prezentáciu svojich ručných prác a kreatívnych výrobkov. Toto všetko funguje na komunitných weboch okolo Naničmama.sk pod vedením pani Kamily Kokoškovej. Za šesť rokov sa jej podarilo vybudovať jednu z najväčších ženských komunít na slovenskom internete, ktorá sa stala v lete súčasťou rodiny webov Sme.sk.
Vyše tristotisíc návštevníkov, z ktorých sú “žienky” samozrejme dominantná väčšina, denne hovoria nachádzajú na stránkach Naničmama.sk pomoc a podporu. V rámci uzavretej spolupráce SME poskytuje podporu a pomoc s obchodom, prevádzkou, projektovým manažmentom a marketingom. Tak ako pri predchádzajúcich akvizíciách SME nevylučuje v budúcnosti plné prevzatie webov.
Čo tvorí rodinu webov okolo Naničmama.sk
Naničmama.sk
Všeobecný komunitný web pre ženy a maminy, ktorý poskytuje priestor na komunikáciu v rámci diskusií, a blogov, kde ženy zdieľajú svoje radosti a starosti z oblastí materstva, vzťahov, zdravia, chudnutia, uverejňujú overené recepty. V neposlednom rade je to priestor kde si navzájom radia a podporujú sa v zložitých životných situáciách.
Artmama.sk
Komunitný web pre tvorivé ženy (a nielen ženy), ktoré môžu na stránke prezentovať svoju tvorbu rôznych ručných prác, rôzne techniky a postupy. Okrem galérií ručných prác je na webe silne zastúpená aj téma záhrady a bývania.
Tortyodmamy.sk
Komunitný web pre cukrárky, ktorý poskytuje priestor pokročilým aj začínajúcim cukárkam na výmenu skúseností, rád, nápadov, postupov a receptov, prezentáciu svojich cukrárskych výrobkov.
Všetky tri stránky vznikli ako voľnočasová aktivita Kamily Kokoškovej, ktorej sa svojpomocne podarilo vybudovať tri navštevované komunitné weby. “Keďže starostlivosť o domácnosť nebolo pre mňa to pravé orechové, aj motto stránky sa nesie v tomto duchu: „Som krásna, múdra, úspešná a v depresii.“ Naničmama je tak trochu aj protipólom k ženským časopisom, z ktorých na nás hľadia krásne, upravené, vždy všetko stíhajúce ženy - mamy. Práve poznanie našich žienok, že nie sú jediné, ktoré občas kričia, často nezvládajú každodenný rodinný, pracovný kolotoč, je veľmi oslobodzujúce. Pre zručné žienky sme vytvorili Artmamu. Z nej sme potom vyčlenili web pre amatérske cukrárky Torty od mamy, práve v čase, keď „marcipánom“ poťahované torty začali byť veľmi populárne. Som tvorivá duša, nie však obchodník, manažér a aj preto som sa rozhodla pre spoluprácu so Sme.sk. Prevezmú záležitosti, ktoré nezvládam, na druhej strane sa tu otvárajú nové možnosti pre vymýšľanie,“ hovorí o spolupráci ich zakladateľka Kamila Kokošková.
Od prevzatia prešli weby len menšími úpravami, najväčším zásahom bolo zjednodušenie navigácie naprieč všetkým stránkami. „Dizajn vnímame ako sekundárny, ak sa "žienky" pani Kokoškovej cítia vo svojom prostredí komfortne, nechceme ich šokovať samoúčelnými úpravami. Meriame ako komunita web používa a budeme sa snažiť používanie webu zjednodušiť. V tomto momente chceme robiť skôr menšie, postupné a rozumné zmeny v úzkej komunikácii s p. Kokoškovou,“ hovorí hlavný projektový manažér Radoslav Augustín s tým, že prípadné väčšie zmeny vyplynú zo spoločnej diskusie neskôr.
Zapojením prevzatých webov do merania AIM sa SME v kategórii Ženy a maminy počíta SME s posunom z priemernej 11. na 7. miesto v počte reálnych užívateľov. Uzol Ženské weby Sme.sk by sa mal v rebríčku AIM presunúť na 4. priečku v počte zobrazení.
Na všetkých weboch ponúka SME všetky štandardné formáty bannerovej a textovej reklamy. Cieľom SME je pritiahnuť na weby aj firmy s nízkym obratom.