SME

V lete dovolenkovala len necelá polovica Slovákov

Ostatným bránili financie, čas alebo zdravie

Takmer polovica Slovákov absolvovala tento rok letnú dovolenku. Najviac cestovali obyvatelia trnavského a bratislavského kraja a ľudia do 45 rokov. 1 % si ako dovolenku zvolilo „maltu“. Vyplýva to z telefonického prieskumu, ktorý pre Prima banku realizovala agentúra 2muse na vzorke 900 respondentov.

Až 53 % Slovákov vo veku 15 – 65 rokov nezvažovalo tento rok letnú dovolenku. Najčastejším dôvodom boli financie (28 %), následne nedostatok času (9 %), rodinné dôvody (9 %) či zdravotné problémy (3 %). 1 % sa počas leta venovalo rekonštrukcii alebo stavbe a strávili ho tak na povestnej „malte“.

„Najviac si dovolenku doprajú vysokoškolsky vzdelaní ľudia. Súvisí to s tým, že majú vyšší príjem a môžu si ju dovoliť. Zároveň však vzhľadom na svoju pracovnú vyťaženosť častejšie uvádzali, že na dovolenku nemajú čas,“
povedal Marek Tomeš, špecialista na prieskumy Prima banky.

Dovolenka a financie
Z tých, ktorí si letnú dovolenku v roku 2012 dopriali, si ju 97 % hradilo z nasporených zdrojov. Zvyšok využili možnosť splátok alebo pôžičky. Častejšie si na dovolenky požičiavali ženy a ľudia z banskobystrického kraja.

Pätina Slovákov si svoju letnú destináciu vyberá podľa toho, kde sa dá platiť eurom. Takmer trom štvrtinám nezáleží na tom, aká mena sa v ich dovolenkovej destinácii využíva.

„Je to aj kvôli tomu, že medzi obľúbené destinácie Slovákov patrí Chorvátsko, Turecko či Egypt – teda krajiny, kde oficiálnou menou nie je euro,“ vysvetľuje Marek Tomeš.

Domácu menu v dovolenkovej krajine berú najmenej do úvahy ľudia z bratislavského kraja, vysokoškolsky vzdelaní ľudia a študenti.

Prima banka Slovensko, a.s., pôsobí na trhu od roku 1993. Je jednotkou na trhu v poskytovaní služieb pre mestá a obce. V súčasnosti sa zameriava najmä na rozvoj retailového bankovníctva. V súlade s touto dlhodobou stratégiou zvyšuje dostupnosť služieb pre klientov rozširovaním siete pobočiek a bankomatov. S počtom obchodných miest 81 je piatou najväčšou bankou na Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii 137 bankomatov. Pri svojich produktoch a procesoch sa zameriava najmä na jednoduchosť, rýchlosť a výhodnosť.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 842
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 574
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 059
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 893
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 139
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 909
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 382
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 069
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pripnutie žltého narcisu na hruď vyjadruje spolupatričnosť, podporu a vnáša do života nádej.


7 h

Renomovaná značka áut Nissan prichádza s novým vylepšeným modelom Qashqai.


9 h

Investovať všetky peniaze iba do jedného aktíva nie je ideálne.


INZERCIA 19 h
SkryťZatvoriť reklamu