SME

Rodové erby na minciach dnes nahradili logá firiem

Medaily s vlastným logom si necháva raziť stále viac českých firiem.

Medaily s vlastným logom si necháva raziť stále viac českých firiem. Trend, ktorý je v iných krajinách bežný, sa tak rýchlo usádza i v Českej republike. Potvrdzujú to skúsenosti Pražskej mincovne: podiel súkromných zákaziek sa za posledný rok zvýšil niekoľkonásobne. Firmám tieto prestížne razby slúžia napríklad ako darčeky pre obchodných partnerov, významných zákazníkov ale taktiež ako ocenenia vynikajúcim zamestnancom.

 razbakompozice700-r146_res.jpg

Foto: Pražská mincovna/Michal Mikulenka

Možnosť raziť mince bola v minulosti výsadou kráľov alebo významných šľachtických rodov. Okrem nutnosti zaistiť obeživo, bolo toto privilégium istou známkou prestíže a koniec koncov i moci. Mince niesli portréty kráľov, veľmožov alebo šľachtických erbov.

 

Nie je žiadnym prekvapením, že tento zvyk sa kontinuálne preniesol až do dnešných dôb. Len erby slávnych rodov nahradili logá súčasných firiem. „Záujem o korporátne razby skutočne rastie. Od začiatku roka prakticky neustále pracujeme na zákazkách známych firiem, ešte pred dvoma rokmi bol pritom záujem len sporadický,“ potvrdil výkonný riaditeľ Pražskej mincovne Ján Hrubý. Prezradil, že medzi zadávateľmi sa objavili také mená ako známy veľkoobchod ALZA, energetická spoločnosť Škoenergo, finančný a ekonomický portál Zlatá koruna alebo taktiež svetovo známa zlievareň čadiča Eutit a ďalšie významné podniky.

 

Darček, ktorý nemožno prehliadnuť

 

Čím si vysvetliť nárast záujmu o korporátne razby? Tak predovšetkým, šéfovia spoločností si uvedomili, že darovať svojim obchodným partnerom napríklad francúzsky koňak, alebo kubánske cigary už nie je ani originálne a ani sa to tak nejako od stredoeurópskeho podniku neočakáva. Nehovoriac o rôznych banálnych reklamných predmetoch ako sú ťažidlá, prepisovačky alebo kalendáre, ktoré obvykle upadnú do zabudnutia, v lepšom prípade u sekretárky v šuflíku. Súčasní kormidelníci úspešných firiem netrpia nedostatkom sebavedomia a nehanbia sa byť patriotmi. „Mince s logom spoločnosti sú nielen originálne, ale nesú taktiež istú esenciu exkluzivity. Predstavme si, že obchodného partnera prekvapíme kúskom umelecky spracovaného a vkusne zabaleného do rýdzeho striebra. Dá sa na taký okamih zabudnúť? Určite nie. Pamätná razba je darček, ktorým sa jeho majiteľ rád pochváli aj po rokoch,“ hovorí zo skúseností Jaroslav Tomanec z numizmatického portálu www.Zlate-Mince.cz. „Tieto razby majú všestranné využitie. Poslúžia ako pozornosť pri uzatvorení významného obchodu, rovnako ako ocenenie vynikajúceho pracovníka,“ dodal Tomanec.

 

Medaily s logom firmy? Je to jednoduché

 

Zaobstarať si kvalitnú pamätnú razbu, napríklad k výročiu založenia firmy, je pre zadávateľa veľmi jednoduché. Všetky náležitosti za neho totiž zariadi mincovňa. „Jedná sa vlastne o výrobu na kľúč. Stačí nám dodať nákres, alebo poskytnúť konkrétnu predstavu a potom necháme voľnú ruku našim výtvarníkom. Tí spracujú návrh motívu, ktorý konzultujeme so zadávateľom, až dôjdeme k finálnej podobe budúcej razby,“ spresnil minc majster Pražskej mincovne Ondřej Koňařík. Samotný proces výroby týchto kvalitných razieb je technologicky náročný a vyžaduje značný podiel remeselnej práce. Než si zadávateľ celú emisiu prevezme, musí preto pár týždňov počkať. Ale tak to býva pri všetkých hodnotných veciach, ktoré vyžadujú individuálny a kreatívny prístup.

 

 

Pražská mincovna je doma i v zahraničí vnímaná ako producent vysoko kvalitnej numizmatiky. To dokladajú nielen priaznivé ohlasy zo svetových veľtrhov, ktorých sa spoločnosť pravidelne zúčastňuje, ale taktiež stále rastúci záujem zberateľov, investorov a spoločností, ktoré objavili kúzlo razenej mince. Logo firmy vyrazené do vzácneho kovu, rovnako ako kedysi erby slávnych rodov, pretrvá totiž naveky.

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 703
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 861
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 734
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 002
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 793
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 8 341
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 513
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pláže biele a jemné ako múka a miesta, kde sa mieša vôňa mora s arómou miestnych plodov.


INZERCIA 12m

Objavte ako Nesto dokáže meniť susedov na silné priateľstvá.


INZERCIA 14 h

Obľubujú ho cyklisti, bežci, romantici aj fanúšikovia histórie. Cyklomost slobody je plný zaujímavostí a stojí za rodinný výlet.


23 h
SkryťZatvoriť reklamu