SME

Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera

Prečo sa rozhodnúť pre kúpu bytu z papiera a ako sa na to pripraviť?

Začiatok roka sa v našej realitnej kancelárii nesie v znamení viacerých kolaudácií. Postupne už odovzdávame byty klientom v prvej fáze projektu Nobelova a Apollis. Na jar pribudnú aj kolaudácie pozemkov v projekte Jantár Jarovce  a bytov v Hájparku a Novom Ružinove. Čo spája všetky tieto projekty? Boli úspešne vypredané a viaceré aj mesiace pred samotným dátumom ich kolaudácie. Okrem iného to znamená aj to, že klienti, ktorí si vybrali svoje bývanie pri spustení predaja napríklad v projekte Nobelova prekročia prah svojho bytu. Takýmito klientami sú aj manželia Ivka a Marek, ktorí boli jednými z prvých záujemcov o bývanie v projekte Nobelova 1.

Prečo sa tak rozhodli oni a aké môžu byť ďalšie dôvody na kúpu bytu „z papiera“

Nižšie uvádzacie ceny a širšia ponuka

Cena bola, je a bude rozhodujúcim faktorom pri výbere nového bývania. Mať si z čoho vyberať a za čo najnižšiu cenu je ideálny stav pre klienta. Pri spustení predaja mnohí developeri využívajú stratégiu uvádzacích cien. A tak je k dispozícií najširšia ponuka s cenami, u ktorých je predpoklad, že sa s dátumom blížiacej kolaudácie budú len zvyšovať.

Lokalpatriotizmus

Máte špecifický vzťah k určitej lokalite? Vyrastali ste v Ružinove a nechcete za žiadnu cenu prísť o status „Ružinovčana“, plánujete rodinu a chceli by ste mať starých rodičov „po ruke“...  Lokálpatrioti hľadajú nové bývanie na mieste, kde majú vytvorené zázemie, majú tam rodinu a priateľov, ich dieťa tam bude chodiť do školy či škôlky. „Hľadali sme byt v tejto lokalite, nakoľko sme tu bývali v podnájme, no chceli sme niečo nové. V Novom Meste v tom čase boli na trhu len staršie nehnuteľnosti. Hneď ako sme sa dozvedeli o Nobelovej, neváhali sme ani chvíľu. “ priznali sa manželia.

Investičné účely

Medzi prvými si „z papiera“ vyberajú aj tí, ktorí chcú byt využiť ako investíciu – k prenájmu alebo ďalšiemu predaju. Najčastejšie ide o ponuku 1 až 3-izbových bytov menších výmer s polohou atraktívnou pre budúcich nájomníkov. Takéto byty sú atraktívne aj pre štandardnú klientelu ako štartovacie bývanie a obava, že práve tie najlepšie byty sa z ponuky minú ako prvé, motivujú ku kúpe ešte nepostavených bytov.

Výhodné financovanie

Dopyt podporujú aj výhodne nastavené podmienky financovania a atraktívne úrokové sadzby. Developerovi častokrát postačuje, ak klient na úvod zaplatí 10 – 20 % z celkovej hodnoty nehnuteľnosti. Zostávajúca časť sa zväčša dopláca až po kolaudácii, čo klientovi poskytuje dostatok času na predaj nehnuteľnosti, v ktorej momentálne býva, ako aj na doriešenie financovania doplatku kúpnej ceny prostredníctvom hypotéky.

Ako sa pripraviť?

Vizualizácie vs. realita

Vizualizácie sú nástrojom predaja. Preto treba počítať s tým, že nie všetko na nej, zodpovedá realite. Exteriérové vizualizácie často sľubujú blízkosť zelene, ktorá v okolí neexistuje. Výhľad, ktorému stojí ako prekážka budova, ktorá na nich „ilustračne“ chýba. Preto je najlepšie si do danej lokality zájsť a poobzerať sa po okolí, prípadne si vyskúšať cestu do práce či preveriť občiansku vybavenosť okolia. Skvelou pomôckou je aj vzorový byt. Developeri ho často pripravia na mieste stavby prípadne na inom frekventovanom mieste v blízkosti (nákupné centrum, predajné miesto).

Stavebné povolenie

Projekty sa z papiera predávajú v rôznych fázach (stavebné povolenie, hrubá stavba, kolaudácia). Pre vás ako klienta je určite dôležité, aby mal developer povolenie k výstavbe projektu v rozsahu aký ponúka „na papieri“.

Referencie developera

V neposlednom rade si môžete preveriť aj samotného developera projektu. V súčasnosti na trhu pôsobia prevažne skúsení developeri s bohatými referenciami. Ako zdroj informácií vám poslúži internet – webové stránky samotných projektov, online denníky zamerané na reality (napr. Rande s realitou, portál Yimby), stránky združujúce komunitu obyvateľov v danej bytovke a mnohé iné.

„Zvláštne stretnúť sa takto po dvoch rokoch“ – a naozaj od prvého stretnutia našej maklérky Kristínky s mladým párom ubehli už takmer 2 roky. Dnes už manželia Bórikovci sa tešia zo svojho prvého spoločného bývania. Tak ako, tiež si vyberiete svoje nové bývanie z plánovaných projektov?

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 728
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 305
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 529
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 417
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 117
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 070
  7. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 3 963
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Metropolis púta pozornosť svojím vzhľadom v tvare písmena M, ale aj tým najvyšším štandardom bývania a služieb.


INZERCIA 9 h

Časopis Ona vie s návodmi na výrobu vlastných tašiek a kabeliek je už v predaji.


INZERCIA 9 h

Hlavné výzvy pre modernizáciu výučby cirkulárnej ekonomiky na vysokých školách.


INZERCIA 9 h
SkryťZatvoriť reklamu