Nový Volkswagen Polo obsahuje toľko moderných technológií pochádzajúcich z vyšších segmentov, že by sa za ne nemuseli hanbiť ani autá vyššej triedy.
Premiéra nového Pola ukázala, že sa bude jednať o mimoriadne dobre vybavené auto. Či už ide o elektronickú a bezpečnostnú výbavu, alebo rôzne „vychytávky“, nemá konkurenciu. Samozrejme, že autá z vyššej triedy väčšinou bodujú aj vnútorným priestorom. Vo Volkswagene Polo s ním však tiež nebudete mať problém. Auto je priestranné vo všetkých smeroch. Dokonca aj zadní pasažieri majú miesta dostatok, a to či už na hlavu, alebo na kolená. Ako to inžinieri dokázali? Nuž, mnohé adresujú túto tému celkovej veľkosti karosérie. Práve tu zistíte, že Polo nie je vyslovene malé. Okrem dĺžky je vo všetkých smeroch väčšie, než VW Golf IV. generácie! Ešte aj kufor má objem príjemných 351 litrov. Polo je tak všestranne použiteľné.
Zvonku ho rospoznáte vďaka výraznejšie tvarovanej karosérii s ostrejšími hranami a líniami. Malý Volkswagen Polo teraz pôsobí ešte športovejšie. Vpredu môže svietiť na cestu svetlami vybavenými Full LED technológiou. Tie zadné ju využívajú tiež, pričom v ich svetelnom podpise nájdete iniciálu „P“. Ešte zaujímavejšie veci sa odohrávajú vo vnútri auta. Tu nájdeme po prvý krát v koncerne Volkswagen nový digitálny prístrojový štít Active Info Display 2. generácie. Má vylepšené ovládanie aj grafické rozhranie. V jeho rovine leží hlavný displej kabíny s uhlopriečkou do 8“, čo je tiež novinka. Je takto umiestnený preto, aby bol čo najviac v zornom poli vodiča. Výduchy klimatizácie sa po prvý krát presunuli pod tento displej. Interiér Pola očarí aj možnou farebnosťou a možnosťami personalizácie. K dispozícii je nespočet rôznych materiálov, vzorov a farieb, takže si každý príde na svoje.
Polo vyniká nad svoju triedu aj vďaka rozsiahlej komfortnej a bezpečnostnej výbave. Spomeňme antialergénnu klimatizáciu, bezdrôtové nabíjanie smartfónov, veľkú panoramatickú strechu, bezkľúčový vstup a štartovanie...Medzi zaujímavosti patrí podvozok Sport Select s aktívnymi tlmičmi. Z oblasti bezpečnosti je tu prednárazový systém, adaptívny tempomat, aktívny parkovací asistent s asistentom manévrovania, či monitorovanie mŕtveho uhla.
Na pohon Pola slúžia úsporné a výkonné motory TSI a TDI, a dokonca aj motor na zemný plyn TGI. Polo nesklame ani milovníkov rýchlosti, pretože je tu aj verzia GTI. Tá využíva dvojlitrový motor TSI s výkonom až 147 kW/200 koní.