SME
Utorok, 17. september, 2019 | Meniny má Olympia
INZERCIA

Zázemie vo finančnom sektore je dôležité. Aj pre bývalého vojaka

Vo vojenskej službe bol Ivan Kráner 19 rokov. Po jej skončení objavil čaro financií. Dnes pôsobí v spoločnosti DELUVIS. Prečo?

Váš príbeh znie zaujímavo. Z armády k osobným financiám. Plánovali ste to?

Keby mi niekto pred rokom 2012, keď som z aktívnej vojenskej služby odišiel, povedal, že toto bude oblasť a profesia, v ktorej sa nájdem, neveril by som mu. Aj pre mňa to bola citeľná zmena. Devätnásť rokov som pôsobil ako vojak a zakrátko som bol obchodným zástupcom jednej stavebnej sporiteľne. Rýchlo som si však uvedomil, aký dôležitý je individuálny prístup a aké dôležité je pomáhať ľuďom v oblasti financií.

Ako ste zúročili toto zistenie v praxi?

To, že je niečo dobré pre jednu osobu ešte neznamená, že to bude vyhovovať aj druhej či tretej. Každý z nás je jedinečný a presne tak by sme k sebe mali pristupovať. Najmä v prostredí finančného sprostredkovania. Aj to bol dôvod, pre ktorý som zo stavebnej sporiteľne odišiel, nakoľko som chcel svojim klientom ponúkať širšie portfólio služieb a produktov. Tak som sa stal súčasťou maklérskej spoločnosti. Moja snaha pomáhať klientom bola zakrátko ocenená vyššou pozíciou v štruktúre aj mnohými cenami.

O prostredí finančného sprostredkovania sa hovorí, že je v ňom vysoká fluktuácia. Aj vy ste „prešli“ ku konkurencii...

Áno, v našich radoch sú jedinci, ktorí svojich klientov „ťahajú“ z jednej spoločnosti do druhej. Našťastie, legislatívne opatrenia sú čoraz prísnejšie, a tak sa z finančného sprostredkovania konečne stáva biznis pre zodpovedných, čestných a svedomitých ľudí. Presne kvôli takým som sa rozhodol pre spoločnosť DELUVIS. Dnes už viem, že moje rozhodnutie bolo správne.

Prečo to tak vnímate?

Ako som spomínal, od začiatku mojej profesionálnej kariéry v sektore financií je pre mňa dôležitý individuálny prístup. A ten požadujem na oboch stranách. Ja si ho zachovávam voči svojim klientom, ale očakávam, aby ku mne rovnako pristupovali aj moji „nadriadení“. To sa mi na spoločnosti DELUVIS páči asi najviac. Nerobia sa tu rozdiely. Nezáleží, či ste nováčikom alebo skúseným hráčom na trhu. Navyše, značne oceňujem rodinnú a priateľskú atmosféru naprieč celou štruktúrou a tiež jedinečný systém vzdelávania a školení. Tiež nie sme obmedzovaní a stresovaní tabuľkami, normami, číslami. Táto pohoda sa následne zrkadlí aj na našich výkonoch.

To je tá ľudská stránka, ale čo praktická? Ste Executive Manager, čo ponúka DELUVIS z hľadiska produktov a služieb?

Je pravdou, že každá maklérska spoločnosť má veľké portfólio a snaží sa ku klientom pristupovať čo najlepšie, najprofesionálnejšie. Možno teraz vystupuje do popredia otázka, v čom je spoločnosť DELUVIS iná. Ak nepostačoval osobný faktor, ktorý pre mňa zohráva najväčšiu rolu, máme za sebou silného partnera. A tým je finančná skupina Arca Capital. To je veľkým plusom.

Viete to uviesť na nejakom príklade?

Vzhľadom na to, že som úverový špecialista, uvediem to na príklade hypotekárneho úveru. Na Slovensku je medzi mladými ľuďmi stále vysoký záujem o kúpu vlastnej nehnuteľnosti. A počítame s tým, že sa táto situácia nezmení. Nie každý má dostatok finančných prostriedkov, aby si vysnívaný dom alebo byt zabezpečil. Národná banka Slovenska neustále sprísňuje podmienky na poskytnutie hypotekárnych úverov. Snaží sa tak znížiť zadlženosť nášho obyvateľstva. Stopercentné financovanie nehnuteľnosti je už minulosťou. V súčasnosti vie banka zabezpečiť klientovi 80% z kúpnej ceny alebo zo znaleckého posudku. A toto percento bude ešte nižšie. Lenže kde zobrať tých zvyšných 20% a viac? Mnohí si musia zobrať spotrebné úvery na ich dofinancovanie, lenže v tomto prípade sa už nebudeme rozprávať o úrokovej sadzbe okolo jedného percenta. Existujú ale iné spôsoby. Pripravovať sa na kúpu nehnuteľnosti v značnom predstihu. Sporiť svoje peniaze, nechať ich zarábať. Uvedomujem si, že v tomto prípade sa môže čitateľ pousmiať a povedať si, že každá jedna maklérska spoločnosť vie investovanie sprostredkovať a kapitálový trh jej nie je cudzí. Ale vďaka jedinečným produktom skupiny Arca (akými sú napríklad dlhopisy ňou vydávané) vieme pomôcť našetriť si istú časť z chýbajúcej sumy. Tých príkladov a vhodných produktov je však oveľa viac. Stačí sa ku nám pridať. Náš tím každému odpovie na info@deluvis.sk alebo na čísle 0911 775 686.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce

Spoločnosť dm drogerie markt pokračuje už piaty rok v najväčšej iniciatíve na podporu dobrovoľníctva pod názvom dm {spoločne}.

Tlačové správy

Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!

Na frankfurtskom autosalóne sa predstavil nový model Volkswagenu, ktorý je pre značku jedným z najdôležitejších v histórii.

Tlačové správy

Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú

Stále viac sa hovorí o vplyve vnútorného vzduchu a stavebných materiálov na naše zdravie.