Jeho najnovšia generácia nás dostala najmä skvelým podvozkom.
Napriek radikálnejšiemu odklonu od zaužívaného dizajnového jazyka Volkswagenu by sa niekomu mohlo žiadať povedať, že nový Golf je vlastne len facelift. Istý dôvod na toto tvrdenie tu je. Platforma MQB, na ktorej stála ešte stále aktuálna siedma generácia prešla len malými zmenami. Nový Golf má v konečnom dôsledku rovnaký rázvor a veľmi podobné parametre, ako jeho predchodca. Podobná je aj jeho koncepcia podvozka. Inžinieri sa priznávajú k odlišnému naladeniu tlmičov, úprave silentblokov a ramien. Logicky by ste teda čakali, že nový Volkswagen Golf bude jazdiť podobne, ako doteraz. Lenže to by ste sa mýlili...
Už prvé otočenie volantom je iné. Riadenie je tuhšie, s podstatne priamejším prevodom. Predok auta nasleduje pokyny našich rúk okamžite, a to sa ešte neponáhľame. Podvozok je v tlmení nerovností príjemne poddajný. Adaptívne tlmiče DCC s plynulo nastaviteľnou tuhosťou máme totiž v komfortnom režime. Napriek tomu je však Golf veľmi precízny a na kľukatých portugalských cestách si trúfame nasadiť vyššie tempo. A s každým kilometrom nás táto jazda baví viac. Tu je na mieste povedať, že nešoférujeme GTI, ani iný športový model. Na prvé zoznámenie sme si vybrali verziu s motorom 2.0 TDI EVO a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Takže to, že sme z Golfu tak ohúrení, nemajú na svedomí kone ani burácajúci výfuk. Je to ozaj čisto o podvozku.
Nechceme však odplašiť ľudí, ktorí majú radi pohodovú jazdu. V tej je Golf rovnaký majster, ako bol pred tým. Teraz však v sebe našiel istý šoférsky rozmer a ochotu podmaniť si kľukaté cesty v tempe, ktoré by predchodca síce zvládol, ale nenabádal by vás naňho. Keď však treba, Golf je kultivovaný, úsporný, veľmi dobre odhlučnený a všeobecne príjemný spoločník, ktorý vám vďaka technológiám cestu nielen spríjemní, ale aj spraví bezpečnejšou.
Nová koncepcia interiéru Golfu, ktorá uprednostňuje dotykové ovládanie mnohých funkcií, v nás však po prvej prezentácii vyvolávala pochybnosti. Ak sa chcete dozvedieť, ako ovládanie fungovalo počas reálnej jazdy, kliknite na www.volkswagenblog.sk. Tam nájdete nielen kompletný článok z prvej jazdy aj s videom, ale aj rozsiahle predstavenie jeho technológií plus ďalšie veci zo sveta Volkswagenu.