SME
Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra
INZERCIA

Znovuzrodenie modernej organizácie

Navštívte zadarmo MBA prednášku na tému: " Efektívny manažment a vodcovstvo v turbulentných časoch "

Navštívte zadarmo MBA prednášku na tému: " Efektívny manažment a vodcovstvo v turbulentných časoch "

Dr. Nadya Zhexembayeva*

Je veľmi ťažké si predstaviť, ako sa musí cítiť húsenica, keď sa jedného dňa zobudí vo svojom zámotku a nájde obrovské krídla pripnuté na jej chrbát. Ja možno ešte nie som motýľ,  ale viem ako sa cíti: po 15 rokoch práce na projektovaní vysoko výkonných organizácií, zrazu som sa našla uprostred veľmi drastických zmien. Ak by som mala stručne vyjadriť charakter tejto zmeny, použila by som jednoduchú frázu: organizácie nie sú to, čo bývali. A schopnosť manažérov spoznať túto zmenu je podstatou dlhodobého podnikateľského úspechu v 21. storočí.

Teda, ako vyzerá tento náš motýľ, ktorý sa liahne?

Od organizácie k organizovaniu

V prvom rade, už prešli dni, keď boli organizácie združené s pevnými budovami, celoživotnou kariérou a stabilnými výplatami: všetko prichádza a odchádza tak rýchlo, že neexistuje taká vec ako organizácia, ale presnejšie povedané je to neustály proces organizovania. Nie je dôvod pre paniku - táto zmena nám umožňuje pozrieť sa na organizácie ako na proces nepretržitého vylepšovania, nie ako na stále úsilie o stabilnú štruktúru - a pohľad na vašu organizáciu z perspektívy vývoja dovoľuje viac flexibilnosti, pozornosti usmernenej na trh, a nakoniec aj viac kreatívnosti.

 

Od výrobkov k riešeniam

Vyzerá to tak, že to nebolo tak dávno, keď ste prišli do obchodu kúpiť zubnú pastu a tu bol výber pre vás - jednoduchá tuba s nálepkou ‘Zubná pasta'. Vyskúšajte si teraz rovnaké cvičenie - a náhle budete bombardovaný aspoň s 30 možnosťami. Pri rastúcej konkurencii a pohyblivom dopyte si už dlhšie nesmieme dovoliť, aby sme aj naďalej ponúkali výrobky, ktoré dávajú zmysel našej spoločnosti, ale radšej nachádzať riešenia, ktoré majú zmysel pre nich - pre zákazníkov. Ak by Apple staval svoju organizáciu na konkrétnom úspešnom výrobku - počítači - nikdy by sa nedožil úspechu iPodu a nemal by šancu urobiť prevrat v hudobnom priemysle s predstavením iTunes. Hoci, Charles Revson, pionier v pozadí Revlon Cosmetics, to najlepšie povedal: "V továrni vyrábame kozmetiku, v obchode predávame nádej."

 

Od nezávislosti k vzájomnej závislosti

Navyše 21. storočie redefinovalo hranice modernej spoločnosti. Dodávatelia môžu buď zabrzdiť alebo vytvoriť vašu schopnosť súťažiť, kým zákazníci zostávajú najaktívnejšími hráčmi v rozvoji nového výrobku. Teraz už nestačí zvážiť strategické rozhodnutia v hraniciach možností spoločnosti - na vytvorenie hodnoty musí spoločnosť poznať a viesť výkon počas celého životného cyklu reťazca hodnôt, od surovín až po koniec životného cyklu výrobku. Hranice sa rozmazávajú.

 

Od udržiavania k navrhovaniu

Náhla zmena v súťaživom okolí vytvára nové obchodné príležitosti, aké predtým ešte nikdy neboli. Neexistujú jasné riešenia a plány a len málo "najlepších praktík" sa bude uplatňovať v budúcnosti. V čase masívnych rýchlych zmien, úspech vyžaduje ochotu a chuť na konštantné inovácie, viac ako udržiavanie existujúcich obchodných modelov a prístupov. Google dokázal, že na dizajne záleží - a ktokoľvek, kto videl ‘normálne' kancelárie medzinárodného obra, vie, že dizajn je podstatou Googlovej kultúry a činnosti.

Čo to pre nás všetkých znamená? Vyzerá to tak, že sú prinajmenšom dve možnosti. Jednou možnosťou je, že sa nám zdajú nové krídla nepohodlné a vzbudzujúce strach, a predstierame, že neexistujú - pokračujúc v našom živote organizácie akoby bolo všetko ‘ako obyčajný obchod' - čakajúc na zemi na dravca, ktorý nás zhltne. Alebo - môžeme roztiahnuť krídla, spoznať, tešiť sa a konať podľa tejto zmeny, dôverovať a užívať si letu. Je to vždy osobný výber.

  1_res.jpg

*Dr. Nadya Zhexembayeva je profesorkou trvalo udržateľného rozvoja na IEDC-Bled School of Management.

 

MBA Master Class v Bratislave, 15. April, 2009

Prosím navštívte našu triedu Master Class v Bratislave nazvanú "Efektívny manažment a vodcovstvo v turbulentných časoch" a vedenú Prof. Dr. Danicou Purg, ktorá zriadila a je aj momentálnou riaditeľkou IEDC-Bled School of Management, Slovinsko. Dr. Purg je profesorkou vodcovstva a efektívneho manažmentu na IEDC, jej špeciálnou oblasťou záujmu je hľadanie inšpirácií pre manažérov z umenia a iných profesií.

Na tejto prednáške sa účastníci naučia ako byť efektívny a účinný vodca v čase globálnych ekonomických kríz a o následkoch kríz pre manažerov a ich tímy. Účastníkom bude predstavená dôležitosť tímovej práce pre organizáciu a diskutované priority úspešného manažera a vodcu v tomto turbulentnom čase krízy.

Prednáška bude v Stredu, 15. apríla 2009 o 18.00 hodine v hoteli Crowne Plaza Bratislava (konferenčná miestnosť Rome), Hodžovo námestie 2, Slovensko, 816 25 Bratislava. Prosíme, aby ste sa registrovali tu.

Príďte a vyskúšajte našu triedu MBA MasterClass, spoznajte naše programy a porozprávajte sa s IEDC Alumni z nášho štátu. Registrujte sa tu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Slováci sú chlebovým národom

Slováci sú chlebovým národom a až dve tretiny z nás jedia na raňajky chlieb a pečivo.

Tlačové správy

Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?

Pozor na znečisťujúce látky v interiéri.

Tlačové správy

Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie

Trápi vás po každej sezóne otázka, čo robiť s ojazdenými gumami? Riešenie je jednoduché, vráťte ich distribútorom.