INZERCIA

Znovuzrodenie modernej organizácie

Navštívte zadarmo MBA prednášku na tému: " Efektívny manažment a vodcovstvo v turbulentných časoch "

Navštívte zadarmo MBA prednášku na tému: " Efektívny manažment a vodcovstvo v turbulentných časoch "

Dr. Nadya Zhexembayeva*

Je veľmi ťažké si predstaviť, ako sa musí cítiť húsenica, keď sa jedného dňa zobudí vo svojom zámotku a nájde obrovské krídla pripnuté na jej chrbát. Ja možno ešte nie som motýľ,  ale viem ako sa cíti: po 15 rokoch práce na projektovaní vysoko výkonných organizácií, zrazu som sa našla uprostred veľmi drastických zmien. Ak by som mala stručne vyjadriť charakter tejto zmeny, použila by som jednoduchú frázu: organizácie nie sú to, čo bývali. A schopnosť manažérov spoznať túto zmenu je podstatou dlhodobého podnikateľského úspechu v 21. storočí.

Teda, ako vyzerá tento náš motýľ, ktorý sa liahne?

Od organizácie k organizovaniu

V prvom rade, už prešli dni, keď boli organizácie združené s pevnými budovami, celoživotnou kariérou a stabilnými výplatami: všetko prichádza a odchádza tak rýchlo, že neexistuje taká vec ako organizácia, ale presnejšie povedané je to neustály proces organizovania. Nie je dôvod pre paniku - táto zmena nám umožňuje pozrieť sa na organizácie ako na proces nepretržitého vylepšovania, nie ako na stále úsilie o stabilnú štruktúru - a pohľad na vašu organizáciu z perspektívy vývoja dovoľuje viac flexibilnosti, pozornosti usmernenej na trh, a nakoniec aj viac kreatívnosti.

 

Od výrobkov k riešeniam

Vyzerá to tak, že to nebolo tak dávno, keď ste prišli do obchodu kúpiť zubnú pastu a tu bol výber pre vás - jednoduchá tuba s nálepkou ‘Zubná pasta'. Vyskúšajte si teraz rovnaké cvičenie - a náhle budete bombardovaný aspoň s 30 možnosťami. Pri rastúcej konkurencii a pohyblivom dopyte si už dlhšie nesmieme dovoliť, aby sme aj naďalej ponúkali výrobky, ktoré dávajú zmysel našej spoločnosti, ale radšej nachádzať riešenia, ktoré majú zmysel pre nich - pre zákazníkov. Ak by Apple staval svoju organizáciu na konkrétnom úspešnom výrobku - počítači - nikdy by sa nedožil úspechu iPodu a nemal by šancu urobiť prevrat v hudobnom priemysle s predstavením iTunes. Hoci, Charles Revson, pionier v pozadí Revlon Cosmetics, to najlepšie povedal: "V továrni vyrábame kozmetiku, v obchode predávame nádej."

 

Od nezávislosti k vzájomnej závislosti

Navyše 21. storočie redefinovalo hranice modernej spoločnosti. Dodávatelia môžu buď zabrzdiť alebo vytvoriť vašu schopnosť súťažiť, kým zákazníci zostávajú najaktívnejšími hráčmi v rozvoji nového výrobku. Teraz už nestačí zvážiť strategické rozhodnutia v hraniciach možností spoločnosti - na vytvorenie hodnoty musí spoločnosť poznať a viesť výkon počas celého životného cyklu reťazca hodnôt, od surovín až po koniec životného cyklu výrobku. Hranice sa rozmazávajú.

 

Od udržiavania k navrhovaniu

Náhla zmena v súťaživom okolí vytvára nové obchodné príležitosti, aké predtým ešte nikdy neboli. Neexistujú jasné riešenia a plány a len málo "najlepších praktík" sa bude uplatňovať v budúcnosti. V čase masívnych rýchlych zmien, úspech vyžaduje ochotu a chuť na konštantné inovácie, viac ako udržiavanie existujúcich obchodných modelov a prístupov. Google dokázal, že na dizajne záleží - a ktokoľvek, kto videl ‘normálne' kancelárie medzinárodného obra, vie, že dizajn je podstatou Googlovej kultúry a činnosti.

Čo to pre nás všetkých znamená? Vyzerá to tak, že sú prinajmenšom dve možnosti. Jednou možnosťou je, že sa nám zdajú nové krídla nepohodlné a vzbudzujúce strach, a predstierame, že neexistujú - pokračujúc v našom živote organizácie akoby bolo všetko ‘ako obyčajný obchod' - čakajúc na zemi na dravca, ktorý nás zhltne. Alebo - môžeme roztiahnuť krídla, spoznať, tešiť sa a konať podľa tejto zmeny, dôverovať a užívať si letu. Je to vždy osobný výber.

  1_res.jpg

*Dr. Nadya Zhexembayeva je profesorkou trvalo udržateľného rozvoja na IEDC-Bled School of Management.

 

MBA Master Class v Bratislave, 15. April, 2009

Prosím navštívte našu triedu Master Class v Bratislave nazvanú "Efektívny manažment a vodcovstvo v turbulentných časoch" a vedenú Prof. Dr. Danicou Purg, ktorá zriadila a je aj momentálnou riaditeľkou IEDC-Bled School of Management, Slovinsko. Dr. Purg je profesorkou vodcovstva a efektívneho manažmentu na IEDC, jej špeciálnou oblasťou záujmu je hľadanie inšpirácií pre manažérov z umenia a iných profesií.

Na tejto prednáške sa účastníci naučia ako byť efektívny a účinný vodca v čase globálnych ekonomických kríz a o následkoch kríz pre manažerov a ich tímy. Účastníkom bude predstavená dôležitosť tímovej práce pre organizáciu a diskutované priority úspešného manažera a vodcu v tomto turbulentnom čase krízy.

Prednáška bude v Stredu, 15. apríla 2009 o 18.00 hodine v hoteli Crowne Plaza Bratislava (konferenčná miestnosť Rome), Hodžovo námestie 2, Slovensko, 816 25 Bratislava. Prosíme, aby ste sa registrovali tu.

Príďte a vyskúšajte našu triedu MBA MasterClass, spoznajte naše programy a porozprávajte sa s IEDC Alumni z nášho štátu. Registrujte sa tu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci

Využívate veľkonočné voľné dni na cestovanie? Tieto destinácie sú práve v kurze.

Tlačové správy

Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky

Kde sa dvaja bijú, tablet víťazí.

Tlačové správy

Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?

Dotykový displej, GPS, radary a řada funkcí - jak dopadne autokamera Mio MiVue 785 Touch s nekompromisním testem youtubera JeezyJ?

Test youtubera JeezyJ autokamerky MiVue 785 Touch
Tlačové správy

Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU

Po niekoľkoročnej prestávke sa opäť konala Burza pracovných príležitostí spojená s prezentáciou stavebných firiem.