Navštívte zadarmo MBA prednášku na tému: " Efektívny manažment a vodcovstvo v turbulentných časoch "
Dr. Nadya Zhexembayeva*
Je veľmi ťažké si predstaviť, ako sa musí cítiť húsenica, keď sa jedného dňa zobudí vo svojom zámotku a nájde obrovské krídla pripnuté na jej chrbát. Ja možno ešte nie som motýľ, ale viem ako sa cíti: po 15 rokoch práce na projektovaní vysoko výkonných organizácií, zrazu som sa našla uprostred veľmi drastických zmien. Ak by som mala stručne vyjadriť charakter tejto zmeny, použila by som jednoduchú frázu: organizácie nie sú to, čo bývali. A schopnosť manažérov spoznať túto zmenu je podstatou dlhodobého podnikateľského úspechu v 21. storočí.
Teda, ako vyzerá tento
náš motýľ, ktorý sa liahne?
Od organizácie k organizovaniu
V prvom rade, už prešli dni, keď boli organizácie združené s pevnými budovami, celoživotnou kariérou a stabilnými výplatami: všetko prichádza a odchádza tak rýchlo, že neexistuje taká vec ako organizácia, ale presnejšie povedané je to neustály proces organizovania. Nie je dôvod pre paniku - táto zmena nám umožňuje pozrieť sa na organizácie ako na proces nepretržitého vylepšovania, nie ako na stále úsilie o stabilnú štruktúru - a pohľad na vašu organizáciu z perspektívy vývoja dovoľuje viac flexibilnosti, pozornosti usmernenej na trh, a nakoniec aj viac kreatívnosti.
Od výrobkov k riešeniam
Vyzerá to tak, že to nebolo tak dávno, keď ste prišli do obchodu kúpiť zubnú pastu a tu bol výber pre vás - jednoduchá tuba s nálepkou ‘Zubná pasta'. Vyskúšajte si teraz rovnaké cvičenie - a náhle budete bombardovaný aspoň s 30 možnosťami. Pri rastúcej konkurencii a pohyblivom dopyte si už dlhšie nesmieme dovoliť, aby sme aj naďalej ponúkali výrobky, ktoré dávajú zmysel našej spoločnosti, ale radšej nachádzať riešenia, ktoré majú zmysel pre nich - pre zákazníkov. Ak by Apple staval svoju organizáciu na konkrétnom úspešnom výrobku - počítači - nikdy by sa nedožil úspechu iPodu a nemal by šancu urobiť prevrat v hudobnom priemysle s predstavením iTunes. Hoci, Charles Revson, pionier v pozadí Revlon Cosmetics, to najlepšie povedal: "V továrni vyrábame kozmetiku, v obchode predávame nádej."
Od nezávislosti k vzájomnej závislosti
Navyše 21. storočie redefinovalo hranice modernej spoločnosti. Dodávatelia môžu buď zabrzdiť alebo vytvoriť vašu schopnosť súťažiť, kým zákazníci zostávajú najaktívnejšími hráčmi v rozvoji nového výrobku. Teraz už nestačí zvážiť strategické rozhodnutia v hraniciach možností spoločnosti - na vytvorenie hodnoty musí spoločnosť poznať a viesť výkon počas celého životného cyklu reťazca hodnôt, od surovín až po koniec životného cyklu výrobku. Hranice sa rozmazávajú.
Od udržiavania k navrhovaniu
Náhla zmena v súťaživom okolí vytvára nové obchodné príležitosti, aké predtým ešte nikdy neboli. Neexistujú jasné riešenia a plány a len málo "najlepších praktík" sa bude uplatňovať v budúcnosti. V čase masívnych rýchlych zmien, úspech vyžaduje ochotu a chuť na konštantné inovácie, viac ako udržiavanie existujúcich obchodných modelov a prístupov. Google dokázal, že na dizajne záleží - a ktokoľvek, kto videl ‘normálne' kancelárie medzinárodného obra, vie, že dizajn je podstatou Googlovej kultúry a činnosti.
Čo to pre nás všetkých znamená? Vyzerá to tak, že sú prinajmenšom dve možnosti. Jednou možnosťou je, že sa nám zdajú nové krídla nepohodlné a vzbudzujúce strach, a predstierame, že neexistujú - pokračujúc v našom živote organizácie akoby bolo všetko ‘ako obyčajný obchod' - čakajúc na zemi na dravca, ktorý nás zhltne. Alebo - môžeme roztiahnuť krídla, spoznať, tešiť sa a konať podľa tejto zmeny, dôverovať a užívať si letu. Je to vždy osobný výber.
*Dr. Nadya Zhexembayeva je profesorkou trvalo udržateľného rozvoja na IEDC-Bled School of Management.
MBA Master Class v Bratislave, 15. April, 2009
Prosím navštívte našu triedu Master Class v Bratislave nazvanú "Efektívny manažment a vodcovstvo v turbulentných časoch" a vedenú Prof. Dr. Danicou Purg, ktorá zriadila a je aj momentálnou riaditeľkou IEDC-Bled School of Management, Slovinsko. Dr. Purg je profesorkou vodcovstva a efektívneho manažmentu na IEDC, jej špeciálnou oblasťou záujmu je hľadanie inšpirácií pre manažérov z umenia a iných profesií.
Na tejto prednáške sa účastníci naučia ako byť efektívny a účinný vodca v čase globálnych ekonomických kríz a o následkoch kríz pre manažerov a ich tímy. Účastníkom bude predstavená dôležitosť tímovej práce pre organizáciu a diskutované priority úspešného manažera a vodcu v tomto turbulentnom čase krízy.
Prednáška bude v Stredu, 15. apríla 2009 o 18.00 hodine v hoteli Crowne Plaza Bratislava (konferenčná miestnosť Rome), Hodžovo námestie 2, Slovensko, 816 25 Bratislava. Prosíme, aby ste sa registrovali tu.
Príďte a vyskúšajte našu triedu MBA MasterClass, spoznajte naše programy a porozprávajte sa s IEDC Alumni z nášho štátu. Registrujte sa tu.