Šrotovné na firmy bez budúcnosti nebude, hovorí profesor Ján Košturiak z IPA Slovakia. Má pravdu. Kríza odhalila, že slovenským podnikom chýba inovačná schopnosť a strategická pružnosť. Manažment i vlastníci firiem sa dnes sústreďujú na krátkodobé prežitie, no hrozí, že si tým len podpiľujú konár. Čo firmám zachová dlhý, kvalitný a bezpečný život? Totálne inovácie!
Inovácie a podnikové stratégie sú témou TREND konferencie TOP manažment 2009, ktorá bude 10. novembra v Radisson Blu Carlton Hotel Bratislava. Čo sú inovácie? Ide len o technickú alebo technologickú záležitosť, ktorú majú vo firme na starosti vývojové oddelenia? Zďaleka nie! Je to proces generovania nápadov, ktoré zákazníkovi ponúknu novú pridanú hodnotu, za ktorú je ochotný zaplatiť. Väčšina inovácií ani nemá charakter technických zmien, veď firme Apple stačilo spojiť existujúce technológie s dizajnom a emóciami alebo Redbullu „zliať“ dva produkty do jedného.
Ako robia inovácie v BMW, HILTI, Mondi, Sachse, Siemense, Braune a v ďalších svetových firmách, predstaví na konferencii profesor Hansjürgen Linde, autor prevratnej metodiky strategických inovácií, a jeho kolega Gunther Herr z Wois Institute v nemeckom Coburgu. Sekundovať im bude z New Yorku momentálne najcitovanejší český ekonóm profesor Milan Zelený, poradca významných podnikov a vlád a autor prevratných kníh z manažmentu.
V praktickom balení tému rozpracujú profesor Ján Košturiak z IPA Slovakia a topmanažéri zo slovenských a z českých firiem. Diskutovať prídu Pavel Juříček z Brano Group v Hradci nad Moravicí, Peter Zálešák z NAY, Jaroslav Drahoš z tlačiarne Finidr v Českom Těšíne či Michal Hrabovec z Anasoftu APR. Siegmar Pröbstl bude hovoriť o tom, ako chce cez inovácie dosiahnuť udržateľnosť globálny technologický gigant Siemens AG.
Slovenské firmy sa často bránia, že sú príliš malé na to, aby robili prevratné inovácie. Alebo nemajú ľudí, ktorí by sa im venovali. To všetko nie je pravda. Ak chcete, aby vaši ľudia porozumeli, ako robiť inovácie, pošlite ich na konferenciu TOP manažment. A príďte spolu s nimi, pretože tvorba účinných podnikových stratégií je vecou topmanažmentu.
Do konferencie zostáva už len niekoľko dní, a preto radšej neváhajte s registráciou. Viac sa o programe, hosťoch a registrácii dozviete na www.trendkonferencie.sk.