INZERCIA

Po zimnej prestávke sa práce na trati Žilina – Krásno nad Kysucou opäť hýbu

B r a t i s l a v a (24. február 2010) - Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou sa po zimnej prestávke opäť rozbieha.

B r a t i s l a v a (24. február 2010) - Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou sa po zimnej prestávke opäť rozbieha. Práce smerujú najmä k stavebnej príprave na nepretržitú výluku v úseku medzi Žilinou a Kysuckým Novým Mestom vrátane stanice, ktorá potrvá od marca až do októbra tohto roka. Trať je súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T a jej modernizácia je financovaná zo zdrojov Európskej únie. Nová trať prinesie vyšší komfort v cestovaní, vyššiu rýchlosť a bezpečnosť nielen pre cestujúcich, ale aj pre vodičov, či chodcov.

Ťažisko prípravných prác bude v najbližších dňoch spočívať v modernizácii železničnej infraštruktúry. Postupne dôjde ku kompletnej výmene koľají, železničného spodku a zvršku, k vybudovaniu trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia. Podľa Železníc SR prebiehajú stavebné práce zatiaľ podľa schváleného harmonogramu. K decembru minulého roka boli ukončené práce v úseku železničná stanica Krásno nad Kysucou a medzistaničného úseku Kysucké Nové Mesto, Krásno nad Kysucou. Celkovo bolo zmodernizovaných vyše 9 km železničnej trate. Taktiež boli vybudované protihlukové steny, nové nástupiská v Dunajove a Ochodnici, spolu s automatizovaným informačným systémom a podchodom pre cestujúcich s bezbariérovým prístupom.

Súčasťou rekonštrukčných prác bola aj stavba nových mostov cez Gundášov a Podhájsky potok. Práve pri ich výstavbe využili ŽSR prvýkrát unikátny spôsob, ktorý umožňuje montáž mosta priamo na mieste určenia z privezených prefabrikátov vyrobených „na mieru“. Podľa Železníc SR bolo použitie tohto systému v porovnaní s klasickou výstavbou časovo aj finančne efektívnejšie. O túto technológiu prejavila záujem aj Národná diaľničná spoločnosť.

Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou, ktorá je rozdelená do piatich stavebných etáp, bude stáť necelých 154 miliónov EUR. Väčšina týchto nákladov by mala byť financovaná z Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava. Zvyšok by mal pokryť štátny rozpočet, prípadne finančné zdroje Železníc Slovenskej republiky. Práce na modernizácii takmer 19 km dlhého úseku by mali byť dokončené v roku 2011. Po dvojkoľajovej elektrifikovanej trati budú môcť vlaky premávať rýchlosťou až do 140 km/h.

www.mdpt-opd.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu

Spoločnosť Penta Real Estate odovzdala Stavebnej fakulte STUv Bratislave 3D tlačiarne a zariadenia virtuálnej reality

Tlačové správy

Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?

Každé zastavenie výroby spôsobuje stratu. Ako predísť nečakaným výpadkom na výrobných linkách? Riešenie = prediktívna údržba.

Tlačové správy

Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea

Košice sú o krok bližšie k vízii smart city vďaka aplikácii Sám v múzeu.

Tlačové správy

Slovensko spieva koledy

Týždenníky MY pripravujú druhé pokračovanie predvianočnej kampane v desiatkach mestách a obciach na Slovensku.