INZERCIA

Po zimnej prestávke sa práce na trati Žilina – Krásno nad Kysucou opäť hýbu

B r a t i s l a v a (24. február 2010) - Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou sa po zimnej prestávke opäť rozbieha.

B r a t i s l a v a (24. február 2010) - Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou sa po zimnej prestávke opäť rozbieha. Práce smerujú najmä k stavebnej príprave na nepretržitú výluku v úseku medzi Žilinou a Kysuckým Novým Mestom vrátane stanice, ktorá potrvá od marca až do októbra tohto roka. Trať je súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T a jej modernizácia je financovaná zo zdrojov Európskej únie. Nová trať prinesie vyšší komfort v cestovaní, vyššiu rýchlosť a bezpečnosť nielen pre cestujúcich, ale aj pre vodičov, či chodcov.

Ťažisko prípravných prác bude v najbližších dňoch spočívať v modernizácii železničnej infraštruktúry. Postupne dôjde ku kompletnej výmene koľají, železničného spodku a zvršku, k vybudovaniu trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia. Podľa Železníc SR prebiehajú stavebné práce zatiaľ podľa schváleného harmonogramu. K decembru minulého roka boli ukončené práce v úseku železničná stanica Krásno nad Kysucou a medzistaničného úseku Kysucké Nové Mesto, Krásno nad Kysucou. Celkovo bolo zmodernizovaných vyše 9 km železničnej trate. Taktiež boli vybudované protihlukové steny, nové nástupiská v Dunajove a Ochodnici, spolu s automatizovaným informačným systémom a podchodom pre cestujúcich s bezbariérovým prístupom.

Súčasťou rekonštrukčných prác bola aj stavba nových mostov cez Gundášov a Podhájsky potok. Práve pri ich výstavbe využili ŽSR prvýkrát unikátny spôsob, ktorý umožňuje montáž mosta priamo na mieste určenia z privezených prefabrikátov vyrobených „na mieru“. Podľa Železníc SR bolo použitie tohto systému v porovnaní s klasickou výstavbou časovo aj finančne efektívnejšie. O túto technológiu prejavila záujem aj Národná diaľničná spoločnosť.

Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou, ktorá je rozdelená do piatich stavebných etáp, bude stáť necelých 154 miliónov EUR. Väčšina týchto nákladov by mala byť financovaná z Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava. Zvyšok by mal pokryť štátny rozpočet, prípadne finančné zdroje Železníc Slovenskej republiky. Práce na modernizácii takmer 19 km dlhého úseku by mali byť dokončené v roku 2011. Po dvojkoľajovej elektrifikovanej trati budú môcť vlaky premávať rýchlosťou až do 140 km/h.

www.mdpt-opd.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska

Ruské poklady sa dostali do hľadáčika cestovateľov nielen kvôli majstrovstvám.

Tlačové správy

Špeciálna príloha: Krížovky na leto

Prílohu pre všetkých, čo radi lúštia, nájdete už v piatok 20. júla v denníku SME.

Tlačové správy

Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia

Z autocentier AAA AUTO si zákazníci za prvých šesť mesiacov odviezli 41 000 vozidiel.

Tlačové správy

Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí

Dovolenka vo Vysokých Tatrách a v Liptove bude toto leto opäť výhodnejšia.