INZERCIA

Nové vagóny pôjdu do regiónov, prvý do okolia Žiliny

B r a t i s l a v a (23. marec 2010) – Regionálne železničné trate a vlakové súpravy, ktoré desiatky rokov neprešli vážnejšou obnovou, menia svoj výzor. Podstatnou zmenou prešli železničné stanice v Prešove a Poprade, trať medzi Bratislavou - Račou a Novým Mestom nad Váhom, a taktiež bola zelektrifikovaná trať medzi Zvolenom a Banskou Bystricou.

B r a t i s l a v a (23. marec 2010) – Regionálne železničné trate a vlakové súpravy, ktoré desiatky rokov neprešli vážnejšou obnovou, menia svoj výzor. Podstatnou zmenou prešli železničné stanice v Prešove a Poprade, trať medzi Bratislavou - Račou a Novým Mestom nad Váhom, a taktiež bola zelektrifikovaná trať medzi Zvolenom a Banskou Bystricou. Na modernizácii tratí sa pracuje na úseku Žilina – Krásno nad Kysucou, ale aj v úseku Trenčianska Teplá – Beluša. Po modernizácii trati postupne prichádza obnova vlakových súprav. Prvá poschodová jednotka príde na Slovensko už v polovici tohto roka.

Po takmer 20. rokoch pristupujú železnice k nákupu nových vlakových súprav. Nové dvojpodlažné jednotky s prepravnou kapacitou vyše 600 osôb, znamenajú podstatnú zmenu v štandarde cestovania. Pôjde o prímestské a medzimestské poschodové jednotky, ktoré budú nasadené zo Žiliny smerom na východ Slovenska. Bezbariérový prístup do vozňov privítajú najmä starší ľudia so zníženou mobilitou. Moderný interiér s dostatkom pohodlia umocní príjemný pocit z bezpečnej a rýchlejšej jazdy vlakom. Cestovanie motorovými vlakmi, na ktoré sme boli doteraz zvyknutí, sa takto postupne priblíži európskej kvalite a európskym normám. Podstatnou zmenou prechádza nielen interiér, ale aj exteriér.

Vlaky s moderným dizajnom budú omnoho šetrnejšie aj k životnému prostrediu a spĺňajú najnovšie atribúty v kultúre cestovania. Samozrejmosťou je klimatizácia, pripojenie na internet, vlakový rozhlas, spoľahlivé vykurovanie, či lepšia hygiena. Bezpečnosť cestujúcich bude v celej vlakovej jednotke monitorovať bezpečnostná kamera. Úpravou prešiel aj lak. Jeho špeciálne zloženie umožňuje ľahšie odstraňovanie grafity.

Zmenený dizajn nepochybne prispeje k zvýšeniu kultúry v cestovaní, ktorá roky „krívala“. Obnova vozového parku spadá pod prioritnú os č. 6 Operačného programu Doprava - Podpora verejnej železničnej dopravy. V rámci tohto obdobia je na túto oblasť vyčlenených celkovo 177 mil. EUR. K poschodovým elektrickým vlakom pribudnú v priebehu troch rokov aj elektrické vozidlá typu PUSH/PULL a 12 medziregionálnych motorových jednotiek.

K zlepšeniu cestovania by mali prispieť aj ďalšie rozbehnuté projekty v oblasti železničnej dopravy - modernizácia trate v úseku Nové Mesto nad Váhom –Zlatovce, či obnova zriaďovacej stanice Žilina Teplička.

www.mdpt-opd.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú

Patríte medzi firmy, ktoré vedia reagovať na zmeny a vyťažiť z nich?

Tlačové správy

Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur

Už ste sa niekedy vymkli? Toto zaváhanie vás môže stáť aj 60 €.

Tlačové správy

Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť

Nevyhovuje vám špecialita vo vašom obvode? Máte právo výberu.

Tlačové správy

Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu

Ružinovské Jarabinky pomaly rastú a ubúda tiež voľných bytov. Už viac ako 2/3 majú svojich majiteľov.