Keď Accenture pomáha klientom zmeniť sa s cieľom zvýšiť ich výkonnosť, okrem zmeny procesov či organizačnej štruktúry zvyčajne zavádza aj nové informačné systémy. Na takomto projekte potom obvykle spolupracujú zamestnanci zo všetkých vetiev divízie Consulting - odborníci zo subdivízie Systems Integration Consulting spoločne s kolegami zo subdivízií Technology Consulting a Management Consulting. Pre ľudí, ktorí majú záujem pracovať v niektorej z uvedených oblastí má Accenture na Slovensku atraktívne propozície. Podrobnejšie o nových výzvach hovorí v našom rozhovore Peter Kováčik, manažér spoločnosti pôsobiaci v oblasti Management Consulting.
Čo konkrétne majú
ľudia z Management Consultingu v rámci projektov pre klientov na starosti?
Robia prvotnú analýzu, koncepčný dizajn riešení, definujú nové procesy, navrhujú architektúru riešenia, štrukturálnu zmenu riadenia organizácie a podobne. Prípadne v poradenstve pokračujú až po zadefinovanie požiadaviek na nové informačné systémy, ktoré budú podporovať nové procesy a novú organizáciu. Potom nastupujú ľudia zo Systémovej Integrácie. Tí už na základe zadefinovaných požiadaviek naimplementujú informačné systémy do prostredia konkrétnej spoločnosti. Väčšina projektov Accenture je akýmsi mixom management consultingu a systémovej integrácie. Existujú však aj čisto strategické firmy, ktoré sa zameriavajú len na časť management consultingu a implementáciu nerobia. My robíme väčšinou projekty z oboch strán, čiže od dizajnu procesov organizácie až po samotnú implementáciu systémov do daného prostredia.
Aké osobnostné predpoklady by mali mať títo uchádzači?
Znie to ako klišé, ale v prvom rade je dôležitá schopnosť komunikácie. Konzultant nekomunikuje len v rámci svojho tímu, kde sú ľudia zvyčajne nastavení na rovnakej vlnovej dĺžke. Veľký dôraz a nároky sa v tomto obore kladú najmä na komunikáciu s klientom, ktorá musí byť jednak na vysokej reprezentatívnej úrovni a jednak musí byť dostatočne adaptabilná. Za jeden deň sa totiž môže stať, že máte stretnutie s riaditeľom veľkej spoločnosti a o pár hodín sedíte s účtovníčkou tej istej firmy. V priebehu pár hodín sa tak stretnete s ľuďmi pracujúcimi na rôznych hierarchických úrovniach spoločnosti. Každý z nich vyžaduje iné informácie, niekto všeobecnejšie, iný úplne konkrétne. Konzultant musí túto komunikáciu efektívne zvládnuť.
Ďalšie
zaujímavosti zo života konzultanta môžete nájsť v plnom znení celého
rozhovoru s Petrom Kováčikom, ktorý si môžete stiahnuť
tu.